کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باهوش‌ترین افراد جهان را بشناسید

30 شهريور 1400 ساعت 15:49

تِرِنس تائو با کسب ضریب هوشی شگفت انگیز ۲۳۰، در صدر لیست باهوش‌ترین افراد در جهان جای گرفته است. تائو یک ریاضی‌دان چینی متولد آمریکا است


همانطور که میدانید مغز اسرارآمیزترین عضو بدن انسان و همچنین ضروری‌ترین بخش بدن ما است. اما واقعا چه چیزی باعث می‌شود تا ذهن برخی از افراد هوشمندتر از دیگران باشد؟
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، افراد باهوش زیادی در سراسر جهان وجود دارد، ولی ما به دنبال باهوش‌ترین‌ها هستیم.
ما افرادی را که با بالاترین ضریب هوشی (IQ) ثبت شده‌اند یافتیم. بیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم، در ادامه با معرفی ده نفر از باهوش‌ترین انسان‌های جهان با دیجی رو همراه باشید.
۱- گری کاسپاروف
ضریب هوشی ۱۹۰
سال ۲۰۱۳، زمانی که کاسپارف در رقابت با کامپیوتری که می‌تواند سه میلیون موقعیت را در هر ثانیه محاسبه کند برنده شد، جهان را شگفت زده کرد.
او یک استاد بزرگ شطرنج از روسیه است. کاسپارف همچنین در سن ۲۲ سالگی موفق به شکست آناتولی کارپف شد تا جوان‌ترین قهرمان شطرنج جهان نیز لقب بگیرد.
۲- فیلیپ امیگوالی
ضریب هوشی ۱۹۰
فیلیپ امیگوالی یک مهندس، ریاضی‌دان، دانشمند کامپیوتر و زمین شناس نیجریه‌ای است. وی یکی از دو برنده‌ی جایزه‌ی ۱۹۸۹ Gordon Bell Prize از سوی IEEE برای استفاده از یک سوپرکامپیوتر ماشین اتصال به منظور یافتن زمین‌های نفتی نیز هست.
۳- مارلین وس ساوانت
ضریب هوشی ۱۹۰
در سال ۱۹۸۵، گینس ضریب هوشی ۱۹۰ ساوانت را به ثبت رساند. به گفته‌ی سایت رسمی ساوانت، وی برای پنج سال متوالی لقب باهوش‌ترین زن جهان را از آن خود کرده است. بالاترین امتیاز او در آزمایش‌های ضریب هوشی مختلف، ۲۲۸ بوده است.
ساوانت، ستون‌نویس محبوب مجله‌ی «Parade» بوده و در بخشی به نام «از مارلین بپرسید»، خوانندگان می‌توانستند پازل‌ها و سوالات مختلفی را از وی بپرسند و پاسخ آن را دریافت کنند.
۴- میسلاو پرداوچ
ضریب هوشی ۱۹۲
میسلاو پرداوچ، پروفسر ریاضی اهل کرواسی، در جایگاه هفتم لیست باهوش‌ترین افراد در جهان قرار دارد. وی بنیانگذار و رئیس سازمان نخبگان GenerIQ Society است.
۵-ریک راسنر
ضریب هوشی ۱۹۲
ضریب هوشی ۱۹۲ باعث شده تا ریک راسنر به یکی از باهوش‌ترین افراد در جهان تبدیل شود. راسنر سال‌ها به عنوان بادیگارد در کافه‌ها کار می‌کرد و رفتار خشنی داشت.
او همچنین تهیه کننده‌ی شو تلویزیونی CHIPs است و از طریق آن شهرت زیادی یافت. راسنر بعد‌ها با همکاری DirecTV یک تلویزیون ماهواره‌ای را راه‌اندازی کرد.
۶- کریستوفر لانگان
ضریب هوشی ۱۹۵
لانگان یک خودآموخته‌ی آمریکایی با امتیاز ضریب هوشی بین ۱۹۵ تا ۲۱۰ است. او توسط رسانه‌ها با عناوینی همچون «هوشمندترین مرد در ایالات متحده» و همچنین «هوشمندترین مرد در جهان» توصیف می‌شود.
لانگان حرف زدن را از شش ماهگی آغاز کرد و زمانی که شروع به خواندن کرد، تنها ۳ سال سن داشت. وی صاحب تئوری ارتباط بین فکر و واقعیت است که CTMU نام دارد.
۷- دکتر اوانگلویس کاتسیولیس
ضریب هوشی ۱۹۸
دکتر اوانگلویس کاتسیولیس، یک پزشک عمومی و روانپزشک یونانی است که نام او بابت امتیاز‌های هوشی بالایی که گرفت، سر زبان‌ها افتاد. وی دارای مدرک تحصیلی فلسفه، فناوری تحقیقات پزشکی و روانپزشکی است. کاتسیولیس همچنین بنیانگذار شبکه جهانی اطلاعات (WIN)، یک سازمان بین‌المللی مشهور نیز هست.
او بنیانگذار سازمان AAAA.GR، یک تیم داوطلبانه پیشگام برای شناسایی و حمایت افراد بااستعداد در یونان نیز بوده و در کشورش او را به عنوان یک شناگر و نقاش معروف نیز می‌شناسند.
۸-کیم اونگ یونگ
ضریب هوشی ۲۱۰
کیم اونگ یونگ، یک مهندس عمران کره‌ای است که امتیاز IQ آن ۲۱۰ بوده و از کودکی به عنوان یک نابغه شناخته می‌شود. او از شش ماهگی خود قادر به صحبت کردن و فهمیدن زبان کره‌ای و ۳ زبان دیگر بود.
در سن ۳ سالگی می‌توانست مطالبی با زبان‌های مختلفی شامل کره‌ای، ژاپنی، آلمانی و انگلیسی را بخواند و مسائل پیچیده‌ی حسابداری را در یک شو تلویزیونی ژاپنی به صورت زنده حل کند. نام یونگ در کتاب گینس با عنوان «بالاترین ضریب هوشی» نیز دیده می‌شود.
۹- کریستوفر هیراتا
ضریب هوشی ۲۲۵
کریستوفر هیراتا از همان کودگی نابغه بود. زمانی که تنها ۱۳ ساله بود، او در المپیاد جهانی فیزیک مدال طلا را از آن خود کرد. وی در سن ۱۶ سالگی همکاری با ناسا را برای فتح مریخ آغاز کرد. در سن ۲۲ سالگی مدرک دکترا خود را از دانشگان پرینستون گرفت. در حال حاضر او مشغول تدریس فیزیک در موسسه فناوری کالیفرنیا (CIT) است.
۱۰- تِرِنس تائو
ضریب هوشی ۲۳۰
تِرِنس تائو با کسب ضریب هوشی شگفت انگیز ۲۳۰، در صدر لیست باهوش‌ترین افراد در جهان جای گرفته است. تائو یک ریاضی‌دان چینی متولد آمریکا است که در تجزیه و تحلیل‌های هارمونیک، معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی، ترکیبات افزودنی، نظریه ارگودیک رمسی، نظریه ماتریس تصادفی و نظریه شماره تحلیلی کار می‌کند.
او در ۲۰ سالگی دکترا خود را گرفت و در سن ۲۳ سالگی نیز لقب جوانترین استاد کامل در UCLA را دریافت کرد. تائو جوایز متعددی نظیر جایزه تحقیقاتی سال ۲۰۰۳، جایزه Bocher Memorial سال ۲۰۰۲ و جایزه Salem سال ۲۰۰۰ را نیز دریافت کرده است.
 


کد مطلب: 439270

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439270/باهوش-ترین-افراد-جهان-بشناسید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1