تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۴۳۹۱۸۳
ویژه انتخاب شهرداران:

آخرین وضعیت انتخاب شهرداران ۱۸ شهر کهگیلویه و بویراحمد

۰
آخرین وضعیت انتخاب شهرداران ۱۸ شهر کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛به گزارش کبنا؛ مدیرکل امور شهری استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت انتخاب شهرداران ۱۸ شهر این استان را تشریح کرد.
عیسی شهامت در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از مجموع ۱۰ شهرداری که انتخاب شدند توسط شوراهای اسلامی شهر ۲ نفر تایید شده نهایی داریم، ۴ عدم احراز شرایط و یا به عبارتی رد شده داریم.
وی اظهارکرد: همچنین ۴ نفر نیز در دست بررسی و ۸ شورا نیز وظیفه قانونی خود در انتخاب شهردار ظرف مدت یک ماه را انجام ندادند که سه شورا به دلیل تاخیر در تحلیف اندکی فرصت دارند و ۵ شورا نیز جهت بررسی و برخورد با تخلف شان به هیات حل اختلاف معرفی شدند.
مدیرکل امور شهری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شورای شهر یاسوج فعلا حتی مراسم تحلیف خود را برگزار نکردند و این حجم از دو دستگی و اختلاف نگران کننده است و قطعا ضمن رعایت مهلت های مندرج در قانون پس از اعلام فرماندار محترم بویراحمد با متخلفین برخورد مناسب صورت خواهد گرفت.
شهامت تصریح کرد: شوراهای شهرهایی که گزینه پیشنهادی آنها مورد تایید قرار نگرفته است باید در اسرع وقت نسبت به انتخاب گزینه جدید اقدام کنند.
وی ادامه داد:  در خصوص شهرداری سپیدار تصریح کرد: هنوز برای راه اندازی شهرداری شهر سپیدار مجوزی صادر نشده است.
مدیرکل امور شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با وضعیت شورای ششم شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هنوز در خصوص اعضای تایید نشده شورای ششم شهرهای یاسوج، دهدشت و سی سخت که تعدادشان سرجمع چهار نفرند، تصمیمی از طرف وزارتخانه اتخاذ و ابلاغ نشد بنابراین با اعضای تایید شده تحلیف برگزار شده(به استثنای یاسوج که هنوز برگزار نشد) و وزارتخانه اعلام کرده پس از حدود دوماه تکلیف این چهار نفر نیز  مشخص خواهد شد.
شهامت بیان کرد: شورای شهر یاسوج که هنوز به دلیل عدم همکاری برخی اعضا و نرسیدن به حد نصاب چنانچه هر عضوی ۶ غیبت متوالی داشته باشد طبق قانون جهت سلب عضویت  به هیات حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال می شود و در صورت تایید این هیات نسبت به سلب عضویت آنها اقدام  و از افراد علی البدل دعوت به عمل می آید.
گفتنی است که شهردار گچساران از سوی شورای شهر این شهر انتخاب شده اما رد صلاحیت شده و اعلام شد که باید گزینه جدیدی بعنوان شهردار گچساران انتخاب شود.
خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
11 سپتامبر زیر سایه شرم

11 سپتامبر زیر سایه شرم

«در نبرد برای پاسداری از روح آمریکا، وحدت بزرگ‌ترین نقطه قوت ماست!». این جمله شاه‌بیت ...
‌‌ایران، همچنان در لیست سیاه

‌‌ایران، همچنان در لیست سیاه

اصولگرایان که قدرت را در حاکمیت میان خود تقسیم کرده‌اند، گویی فراموش کرده‌اند اکنون آنها ...
1