تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : ۴۳۹۱۷۳
رسانه‌ها گزارش می‌دهند

جدال نابرابر آتش با درختان بلوط در نیّر / ماجرای لغو ابلاغ دیده‌بان‌های منابع طبیعی (+ فیلم )

۷
۰
جدال نابرابر آتش با درختان بلوط در نیّر / ماجرای لغو ابلاغ دیده‌بان‌های منابع طبیعی (+ فیلم )
کبنا ؛«بررسی‌ها نشان می‌دهد و مسئولان هم تاکید می‌کنند که آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع چند روز اخیر کوه نیر استان کهگیلویه و بویراحمد عمدی بوده است.»
خبرگزاری تسنیم در گزارش خبری نوشت؛ عصر روز سه شنبه 23 شهریورماه شعله آتش در چند نقطه کوه نیر بلند شد و بی رحمانه مراتع و درختان را خاکستر می‌کرد بعد ازچند روز مهار شد ولی ساعت‌ها بعد آتش در محدوده شهرستان چرام آغاز شد که عمدی بودن این آتش سوزی را به یقین تبدیل کرد.
    
 به دنبال حضور استاندار در مانوری تبلیغاتی به عنوان ناجی کوه نیر، بسیاری از رسانه‌ها و پیج‌های مجازی آن را حرکتی قهرمانانه نشان دادند و به تعریف از استاندار پرداختند، اما قصه آتش سوزی کوه نیز مانند آتش سوزی‌های وسیع در مناطق مختلف پر از مسائل ناراحت کننده و حقایق تلخ است.
 در این مورد، علاوه برآنکه حجم بالای میزان آتش سوزی‌ها به صورت هدفمند و برای سرپوش گذاشتن بر ضعف امکانات به صورت محسوسی کمتر گزارش داده می‌شود، از دلایل و عوامل واقعی بروز آتش سوزی نیز چشم پوشی می‌شود.



 در مورد آتش سوزی کوه نیر، به گواه شاهدین عینی و توجه به خط آتشی که به صورت طولی در چندین نقطه مختلف بصورت همزمان رخ داده بود، می‌توان به عمدی بودن این آتش سوزی پی برد.
 پیگیری‌ها و گفت‌وگو با افراد محلی حکایت از آن دارد که در آغازین لحظات روز رخداد این آتش سوزی در کوه نیر، در چندین نقطه به صورت همزمان و با فاصله‌ی زیاد آتش شروع به شعله‌ور شدن شد و همین مسئله به عمدی بودن این آتش سوزی دامن می‌زند.
    
  لغو ابلاغ چندین نفر از دیدبان‌های منابع طبیعی در ماه‌های اخیر نیز شائبه‌ی دیگریست که عمدی بودن این آتش سوزی و احتمال دخالت این افراد در بروز این آتش سوزی وسیع را بالا می‌برد. که البته این موضوع اهمیت ورود نهادهای ذیربط و بررسی این موضوع را دوچندان می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عامل آتوزی ود منابع طبیعی
چرا برای دیده بانها ابلاغ میزند و دوباره لغوشان میکند تا جنگلها را آتش بزنند
Iran, Islamic Republic of
درود
در شهرستان دهدشت چند نفر جوان بی ادعا که در عمده ی اتش سوزی های استان برای اطفای انها نقش فعال داشتند و حتی مورد تایید منابع طبیعی و دیگر نهادهای اجرایی بودند و کارشان را به درستی انجام میدادند به صورت ناگهانی عذر انها را خواستید و از کار بیکار کردید...در میان انها کسانی بود که هم اموزش خاموش کردن اتش را یاد گرفته بودند...هم حفظ عرصه های طبیعی را اموخته بودند و هم خود از طرفداران محیط زیست بودند منابع طبیعی هم از کار انها رضایت داشت...
مردم
Iran, Islamic Republic of
تمام کارکنان منابع طبیعی/ ازهم طایفه ای های/ هستند.کارکنان سایرطوایف رااخراج کردندوالان الکی گردن بقیه می اندازن
Iran, Islamic Republic of
حضور استاندار در محل آتش سوزی صرفاّ جنبه تبلیغاتی بوده و کمکی به مهار و یا تجهیز امکانات نداشت اگر چه نقش منابع طبیعی در تجهیز و تهیه امکانات بسیار کم رنگ بوده و در واقع تقصیر اصلی متوجه بی مدیریتی در منابع طبیعی می باشد
جح
Iran, Islamic Republic of
اینکه نشد مدیریت. بجای آب آب‌پاش تهیه میکردی. نیروی متخصص تربیت میکردی. نیروی آماده باش این وضعیت تربیت می‌کردید.
انسان
Iran, Islamic Republic of
. اداری در اداره کل منابع طبیعی استان هست ..اداره کل منابع طبیعی هیچکدوم کوچکترین دلسوزی و وظیفه ای در قبال طبیعت بکر استان ...مخصوصا آقایانی ازقبیل حکمتیان مدیرکل و آقای نوریان معاون ایشان وهمچنین آقای داور رئیس یگان حفاظت آن سازمان کسانی هستن که باعث وبانی این نابودی جنگلهای ناب این منطقه شده اند آیا نباید دیدبانانی برای حفظ وحراست از جنگلهای استان همیشه فعال داشته باشند .. به نظر شما ایا اعتقاد دارید که عوامل اداره کل کت وشلوارشان را دربیارن و در جنگلها گشت زنی انجام بدن ...نه این چنین نیس ..قابل توجه همه هم استانیها عرض کنم که هیچ نیرویی هم اکنون در جنگلها و کوههای بکر استان علی الخصوص یاسوج نیست که از تخریب جنگلها جلوگیری بشه ..تنها همین دیدبانان بودند که صادقانه وخالصانه حفاظت از کوهها وجنگلها را به نحو احسن انجام میدادند که متاسفانه این نیروهای مظلوم و بی دفاع اسیر زد وبند های سیاسی عوامل اداره شدن و بر اساس. اداری که در ساختار این اداره شکل گرفته طبیعت این استان را به فنا برده اند ..
ععع
Iran, Islamic Republic of
اینکار جواب نمیده
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1