کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست فرمانده سپاه ناحیه گچساران با خبرنگاران مطرح شد،

اجرای 67 عنوان برنامه محوری هفته دفاع مقدس درگچساران

24 شهريور 1400 ساعت 15:54

عنوان روز جمعه دوم مهرماه «معنویت زنان،خانواده و سلامت »است که طبخ و توزیع غذا در محلات کم برخوردار، برگزاری مسابقات ورزشی و کوهنوردی بسیجیان، شرکت بسیجیان در نماز جمعه و سخرانی پیش از خطبه ها،محفل انس با قرآن و دیدار با خانواده های شهداء را خواهیم داشت


فرمانده سپاه ناحیه گچساران در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های‌ گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: درحقیقت دوران دفاع مقدس نشان داد که در سایه اتحاد، ایمان و توکل به خدای متعال می توان از همه گذرگاه های دشوار عبور کرد و در مقابل دشمنان ایستاد و آنها را وادار به هزیمت و عقب نشینی کرد.
سرهنگ باقر پسنده افزود: بنابراین این روزها نیز شاهدیم که اقتدار و سربلندی ایران اسلامی به برکت پیروزی انقلاب ،پایداری و جانفشانی های آحاد جامعه در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه های تاریخ انقلاب اسلامی و به برکت هدایت های مقام معظم رهبری روزبه روز فزونی یافته و به الگویی ارزشمند برای ملت های مظلوم و آزادی خواه جهان تبدیل شده است.
پسنده تصریح کرد:اگرچه به همین دلایل است که دشمنی صهیونیسم بین الملل و در راس آن شیطان بزرگ یعنی آمریکای جنایتکار با جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است،بنابراین تبیین ارزش های دفاع مقدس می تواند چراغ راهی باشد برای نسل های جوان کشورمان که با روحیه خودباوری و عزت مداری در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی که همان زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است نیز گام بردارند.
 وی درادامه با اشاره به 67 ویژه برنامه دفاع مقدس در این شهرستان اظهارکرد: عناوین هفته دفاع مقدس با عنایت به شعار محوری "ما مقتدریم "ترسیم شده و کلیه برنامه ریزی ها بر مبنای اهداف، رویکرد گفتمانی،سیاست ها و راهبردهای حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس انجام شده است .
 
فرمانده سپاه ناحیه گچساران عنوان کرد: روزشمار گرامیداشت این هفته با عناوینی همچون پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت؛شهیدان،جانبازان،آزادگان صلابت و فخر آفرینی،سربازان؛معنویت زنان خانواده و سلامت؛ ولایتمداری،جوانان،علم و دانش پژوهی؛ دفاع همه جانبه،پشتیبانی مردمی و اصناف؛وحدت ملی،بصیرت،دشمن شناسی و استکبار ستیزی؛ نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران و عشایر نامگذاری شده است.
وی بیان کرد: در روز چهارشنبه 31شهریورماه که «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت» نامیده شده، مراسم رژه خودرویی،برپایی ایستگاه های صلواتی،تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس،برپایی و افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی،مسابقه وصیت نامه شهید سلیمانی در فضای مجازی و نیز زنگ مقاومت در مدارس شهرستان را خواهیم داشت.
پسنده اضافه کرد: در روز پنج شنبه اول مهرماه که با عنوان «شهیدان،جانبازان،آزادگان صلابت و فخرآفرینی،سربازان » است، برگزاری اردوهای فرهنگی زیارتی،برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع دفاع مقدس،عطرافشانی گلزار مطهرشهداء،نشست های بصیرتی،برگزاری مراسم شبی با شهداء،میز خدمت و بازدید مسئولین از محلات کم برخورار نیز از برنامه های این روز خواهند بود.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران عنوان کرد: عنوان روز جمعه دوم مهرماه «معنویت زنان،خانواده و سلامت »است که طبخ و توزیع غذا در محلات کم برخوردار، برگزاری مسابقات ورزشی و کوهنوردی بسیجیان، شرکت بسیجیان در نماز جمعه و سخرانی پیش از خطبه ها،محفل انس با قرآن و دیدار با خانواده های شهداء را خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: در روز ‌شنبه سوم مهرماه که «ولایتمداری،جوانان،علم و دانش پژوهی » نامیده شده ،به نشست تربیتی معرفتی،اردوهای جهادی،نشست های بصیریتی،سیاسی وفرهنگی با موضوعات تهدیدات شبکه های اجتماعی،برگزاری کلاس های سواد رسانه ای  نیز پرداخته خواهد شد.
پسنده خاطر نشان کرد: در روز یکشنبه چهارم مهرماه که « دفاع همه جانبه،پشتیبانی مردمی و اصناف» نام گرفته است، برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی،نشست های بصیرتی،مسابقه فضای مجازی انس با شهداء،دیدار و سرکشی از کادر درمان،توزیع نوشت افزار بین نیازمندان،طرح همگام با کشاورز،خاطره گویی فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس درمدارس از برنامه های این روز خواهند بود.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران عنوان کرد: روز دوشنبه پنجم مهرماه نیز « وحدت ملی،بصیرت،دشمن شناسی و استکبار ستیزی » نامیده شده که برگزاری ختم قرآن،طبخ و توزیع نذری در محلات محروم،ویژه برنامه اربعین و دفاع مقدس،برگزاری یادواره آبروی مجله،توزیع بسته های بهداشتی بین نیازمندان،تبیین نقش زنان در دفاع مقس را خواهیم داشت.
 
وی افزود: در روز سه شنبه ششم مهرماه که «نیروهای مسلح،بسیجیان،جهادگران عشایر و پیشمرگان کردمسلمان » نامگذاری شده است، یادواره شهداء با روایتگری حاج محمد احمدیان،خاطره گویی سرداران جبهه و جنگ،یادواره شهداء در یکی از مدارس،افتتاح منازل مسکونی مددجویان و برپایی ایستگاه امر به معروف و نهی از منکر درسطح شهر،راه اندازی کمپین ما مقتدریم در فضای مجازی و برگزاری میز سلامت از مهمترین برنامه های این روزخواهد بود.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد:روز هفتم دفاع مقدس نیز به نام «فرماندهان،عزت مداران و حماسه آفرینان نام گذاری شده است که در این روز برنامه هایی همچون تجلیل از فرزندان موفق کارکنان در کنکور،توزیع نوشت افزار در بین دانش آموزان مناطق محروم، برگزاری مسابقه کتاب خوانی نیز اجرا خواهند شد.
 


کد مطلب: 439031

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439031/اجرای-67-عنوان-برنامه-محوری-هفته-دفاع-مقدس-درگچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1