کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کریمی فیروزجایی در تشریح نشست هیأت رئیسه کمیسیون آموزش با دکتر قالیباف:

رتبه بندی از ابتدای شهریورماه ۱۴۰۰ برای معلمان لحاظ می‌شود

23 شهريور 1400 ساعت 12:32

عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه تصویب لایحه رتبه بندی معلمان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم است، گفت: در نشست با دکتر قالیباف رئیس مجلس این لایحه برای متناسب سازی با لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشمول تغییراتی شد.


عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه تصویب لایحه رتبه بندی معلمان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم است، گفت: در نشست با دکتر قالیباف رئیس مجلس این لایحه برای متناسب سازی با لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشمول تغییراتی شد.
به گزارش کبنا، علی کریمی فیروزجائی در گفت‌وگو با خانه ملت  با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور دکتر قالیباف و تعدادی از اعضای هیأت رئیسه مجلس با هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، عنوان کرد: این جلسه به موضوع بررسی لایحه رتبه بندی معلمان اختصاص داشت که اواخر کار دولت قبل به مجلس یازدهم ارسال و پس از تصویب آن با رأی اکثریت قریب به اتفاق مجلس، کمیسیون آموزش نیز در شور دوم با اعمال تغییراتی آن را مصوب کرد.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اراده مجلس بر اجرایی کردن رتبه بندی معلمان در اسرع وقت است تا این لایحه مشول مرور زمان نشود، افزود: مقرر شد کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نسبت به مصوبه پیشین خود بازنگری کند و مصوبه‌ای متناسب با لایحه بودجه 1400 به صحن علنی مجلس ارائه نماید.
دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با بیان اینکه یکی از راهکارهای متناسب سازی رتبه‌بندی با بودجه 1400 «زمان اعمال» رتبه بندی برای معلمان است، افزود: یکی از پیشنهاداتی که در این نشست مورد تاکید اعضا قرار گرفت این بود که زمان اعمال رتبه بندی برای معلمان از ابتدای سال 1400 به ابتدای شهریورماه 1400 تغییر کند. 
کریمی فیروزجایی تصریح کرد: این تاریخ به این دلیل انتخاب شد که حتی معلمانی که امسال نیز در اول مهرماه بازنشسته می‌شوند، مشمول رتبه بندی شده و از مزایای آن بهره مند شوند و برای سال های آینده نیز رتبه بندی در احکام دائمی معلمان لحاظ می‌شود.
وی اضافه کرد: با این تصمیم دولت می‌‎تواند در لوایح بودجه سالیان آتی نیز ارقام مورد نظر برای رتبه بندی را پیش بینی کند.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: در حال حاضر نگاه‌ها فقط معطوف به منفعت مالی رتبه بندی است در حالیکه این قانون مهم، طرحی برای پویایی نظام تعلیم و تربیت و ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش در کشور است. 
وی با بیان اینکه تصویب رتبه بندی، معلمان را در یک رده و تراز جدیدی قرار می‌دهد در حالیکه طبق قوانین فعلی معلمان همتراز سایر کارمندان دولت هستند، اضافه کرد: به این ترتیب تمام دغدغه یک معلم فقط مسائل آموزشی خواهد بود همانطور که برای استادان دانشگاه نیز بر اساس آیین نامه ارتقا، شرایط جداگانه‌ای تعریف شده است.
عضو هیأت مجلس از بررسی خارج از نوبت لایحه رتبه بندی پس از اعمال اصلاحات در کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: تلاش ما این است که مجلس یازدهم در ابتدای شروع سال تحصیلی با تصویب رتبه بندی در صحن علنی، هدیه‌ای ماندگار به معلمان تقدیم نماید.


کد مطلب: 438985

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438985/رتبه-بندی-ابتدای-شهریورماه-۱۴۰۰-معلمان-لحاظ-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1