تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۳۸۸۷۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد

۶۰ هزار دُز واکسن ذخیره در استان داریم/ میانگین رعایت پروتکل ها در کهگیلویه و بویراحمد 79 درصد است

۰
۶۰ هزار دُز واکسن ذخیره در استان داریم/ میانگین رعایت پروتکل ها در کهگیلویه و بویراحمد 79 درصد است
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ هزار دز واکسن در استان ذخیره داریم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز شنبه (20 شهریورماه 1400) استاندار با بیان اینکه، میانگین تزریق واکسن در کشور ۳۶ درصد اما در استان ۴۷ درصد است، افزود: همه در پی این هستیم که  تزریق واکسیناسیون در استان سرعت بگیرد.
کلانتری با بیان اینکه، هم اکنون افزون بر ۶۰ هزار دز واکسن ذخیره در استان داریم، تاکید کرد: تلاش کنیم تا ظرفیت برای واکسیناسیون با افزایش مراکز ۲ برابر شود.
استاندار با اشاره به اینکه، هم اکنون روزانه بیش از ۱۵ هزار دز واکسن در استان تزریق می شود تاکید کرد: این عدد به ۳۰ هزار نفر افزایش یابد.
کلانتری با بیان اینکه، پیک سوم کرونا در استان رو به نزولی است تاکید کرد: با ادامه رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، از این فرصت برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون و تنفسی برای جامعه سلامت استان استفاده شود.
استاندار بیان کرد: براساس پیش بینی ها میزان مرگ و میر ناشی از پیک سوم کرونا در استان بیش از سه برابر فوتی های اخیر برآورد شده بود، اما عواملی چون واکسیناسیون، افزایش نمونه گیری، نظارت ها و افزایش میانگین پروتکل های بهداشتی در کنار زحمات مجموعه سلامت استان این وضعیت کنترل شد.
استاندار به ادامه نمونه گیری ها در استان تاکید کرد و یادآور شد: میانگین نمونه گیری در کشور ۳۶ و در استان ۴۳ درصد است و این روند باید ادامه داشته باشد.
وی تاکید کرد: میانگین رعایت پروتکل ها در استان هم اکنون ۷۹ درصد است و باید تلاش برای رسیدن به ۹۰ درصد ادامه یابد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان به فراهم کردن زمینه برای واکسیناسیون تمام دانشگاهیان و فرهنگیان استان تاکید کرد.
استاندار به ادامه روند نظارت ها توسط کمیته نظارت در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: هر دستکاه دولتی و خصوصی که در رعایت شیوه نامه های بهداشتی تعلل کند با آن برخورد شود.
وی با فرهنگ سازی بیشتر از طریق فضای مجازی، صدا و سیما و رسانه های مختلف برای رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.
استاندار؛ بیشترین عوامل شیوع بیماری کرونا را تجمعات، مراسمات و تشییع جنازه ها دانست و تاکید کرد: برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت و جان مردم، بیشتر به صورت غیرحضوری و  از طریق فضای مجازی استفاده شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم از نزولی شدن شیب بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: این میزان کاهش قابل توجه نیست و می طلبد که رعایت پروتکل ها به شدت ادامه داشته باشد.
پزدانپناه افزود: تاکنون ۴۱۷ هزار دز واکسن وارد استان شده که بیش از ۳۶۰ هزار دز آن تزریق شده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: در یک هفته گذشته ۲ هزار و ۶۴۷ بازدید در استان به عمل آمد که ۱۶۶ مورد متخلف به مراکز قضایی معرفی و ۳۶ مورد پلمب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

شهادت فهيم دشتي با واكنش‌هاي بسياري ميان كاربران افغان و ايراني روبه‌رو شد. فهيم دشتي ...
مبارزه با تورم، با دستان خالي

مبارزه با تورم، با دستان خالي

از آنجايي که تورم توليدکننده در فصل بهار سال جاري به بالاترين طي 5 سال اخير رسيده، مي‌توان ...
بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

محققان در مطالعات اخیر خود تاکید کردند آنتی بادی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا نمی‌تواند ...
1