کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 907 نفر رسید

19 شهريور 1400 ساعت 20:26

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 907 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار کرونایی جان خود را از دست داده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 907 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار کرونایی جان خود را از دست داده است.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 425 بیمار در بیمارستانهای استان بستری می‌باشند که 220 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 40 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 65917 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی اذعان داشت: از 980 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۳۴ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و چرام بود. همچنین از 440 نمونه رپید تست 15 درصد موارد مثبت و عمدتاً در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و دنا هستند. بیشترین درصد موارد مثبت در شهرستانهای کهگیلویه، چرام و مارگون وجود دارد که طی هفته‌های آینده روند موارد بستری و مرگ و میر در این شهرستانها نگران کننده می‌باشد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برای کنترل بیماری کرونای نوع دلتا باید میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم تا حدود 90 درصد افزایش یابد.
وی اذعان داشت: مردم باید با جدیت بیشتری برای جلوگیری از شیوع بیماری تلاش کنند و ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمعات، حتماً در اولین فرصت ممکن واکسن‌های خود را تزریق نمایند تا شاهد کاهش مرگ و میر و شدت بیماری در استان باشیم.
 


کد مطلب: 438842

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438842/شمار-قربانیان-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-907-نفر-رسید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1