کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماجرای پیکرهای بیهوش مسافران کهن سال در حاشیه مشهد؛

راز وحشتناک آب میوه‌های تگری

19 شهريور 1400 ساعت 11:13

با  دستگیری زن و مرد جوانی که بدون هیچ نسبتی در یک خانه اجاره ای زندگی می کردند، «راز وحشتناک آب میوه های تگرگی» در حالی فاش شد که پیکرهای بیهوش چند تن از مسافران کهن سال شهرستانی در مناطق خلوت و حاشیه ای شهر مشهد پیدا شده بود.


با  دستگیری زن و مرد جوانی که بدون هیچ نسبتی در یک خانه اجاره ای زندگی می کردند، «راز وحشتناک آب میوه های تگرگی» در حالی فاش شد که پیکرهای بیهوش چند تن از مسافران کهن سال شهرستانی در مناطق خلوت و حاشیه ای شهر مشهد پیدا شده بود.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح پرونده سرقت های خشن با شگرد «آب میوه های تگرگی» به خراسان گفت: از تیرماه گذشته، امدادگران اورژانس در گزارش هایی به مراکز انتظامی اعلام کردند که با تماس شهروندان پیکرهای بیهوش مردان کهن سالی را به مراکز درمانی انتقال داده اند که در مناطق خلوت و حاشیه ای شهر رها شده بودند. سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: این ماجرا زمانی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت که بررسی های میدانی و تخصصی کارآگاهان در پی شکایت برخی خانواده های مردان کهن سال نشان داد که همه این افراد آخرین بار به عنوان مسافر سوار یک دستگاه پراید شده اند و اموال شان نیز به سرقت رفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به تدابیر ابلاغی از سوی سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای پیگیری سریع و بدون وقفه جرایم خشنی که «احساس امنیت» را در شهروندان خدشه دار می کند، بلافاصله گروه ویژه ای از کارآگاهان ورزیده دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی به سرپرستی سرهنگ «جواد میش مست» (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) وارد عمل شدند و بررسی های تخصصی را در حالی آغاز کردند که پیکر بیهوش مرد کهن سال دیگری در نزدیکی عوارضی مشهد و در حاشیه پارک جنگلی توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: تحقیقات میدانی براساس اظهارات خانواده وی بیانگر آن بود که مرد کهن سال شهرستانی پس از خروج از هتلی در خیابان امام رضا (ع) مشهد سوار یک دستگاه پراید شده است.
به همین دلیل دوربین های ترافیکی شهر درحالی برای شناسایی پراید مذکور مورد بررسی های ویژه قرار گرفت که مرد کهن سال پس از بهبودی نسبی به کارآگاهان گفت: وقتی اعضای خانواده ام برای تفریح و  گشت و گذار به منطقه طرقبه رفتند من هم از هتل خارج شدم تا در همان اطراف گشتی بزنم. در این هنگام پرایدی مقابلم توقف کرد که زن جوانی در صندلی عقب نشسته بود، من هم سوار پراید شدم ولی هنوز مسافتی را طی نکرده بودیم که آن زن جوان از درون کلمنی که در دست داشت لیوانی آب انبه برایم آماده کرد و با تعارف محبت آمیز گفت: «هوا خیلی گرم است! این «آب میوه تگرگی» خیلی می چسبد!» من هم که در رودربایستی قرار گرفته بودم با اصرارهای بیش از اندازه زن جوان که خود را مسافر معرفی می کرد، به ناچار لیوان آب میوه را نوشیدم اما دیگر چیزی نفهمیدم تا این که خودم را روی تخت بیمارستان دیدم و متوجه شدم گوشی تلفن، دلارها و دیگر اموال و پول هایم سرقت شده است! و ...
سرهنگ کارآگاه شفیع زاده ادامه داد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن، پس از جمع آوری و تکمیل اطلاعات به ردزنی های پلیسی پرداختند و موفق شدند مشخصات مالک خودروی پراید را به دست آورند. وی با اشاره به تحقیقات گسترده و شبانه روزی در این پرونده خاطرنشان کرد: با شناسایی هویت راننده پراید که «حسن-ی» نام دارد، بی درنگ سوابق وی زیر ذره بین پلیس قرار گرفت و مشخص شد او جوان سابقه داری است که بعد از اخراج از محل کارش در یک شرکت خصوصی، با زن جوانی به نام «آمنه» آشنا شده و منزلی را با هم در منطقه سیدی مشهد اجاره کرده و سپس با شگرد نخ نمای آب میوه های آلوده، به سرقت از مردان کهن سال مسافر روی آورده اند. این مقام باتجربه انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی و کسب مجوزهای قضایی از قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) بلافاصله عملیات ضربتی کارآگاهان آغاز شد و این زن و مرد جوان در همان منزل اجاره ای در حالی دستگیر شدند که بررسی های تخصصی نشان داد: این زن و مرد معتاد به مواد مخدر صنعتی پرونده های مفتوح جرایم دیگری با همین شگرد در دادسرای مشهد دارند و تحت تعقیب هستند.
سرهنگ جواد شفیع زاده با تاکید بر این که تاکنون شش تن از مال باختگان این متهمان را شناسایی کرده اند، در ادامه این گفت‌وگوی اختصاصی با خراسان افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان کلمن حاوی آب میوه های آلوده و تعدادی آب میوه انبه و پرتقال نیز کشف شد اما بازجویی های تخصصی توسط کارآگاهان ورزیده دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی مشخص کرد این زن ومرد خطرناک در برخی موارد با سرقت کارت های عابربانکی که رمز آن ها روی کارت نوشته شده بود به حساب بانکی طعمه های خود نیز دستبرد زده اند که بررسی های بیشتر درباره جرایم آنان همچنان ادامه دارد.


کد مطلب: 438817

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438817/راز-وحشتناک-آب-میوه-های-تگری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1