تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۴۳۸۷۹۶

احتمال ابتلا به کرونا بعد از واکسیناسیون چقدر است؟

۰
احتمال ابتلا به کرونا بعد از واکسیناسیون چقدر است؟
کبنا ؛به گزارش کبنا، مدیکال اکسپرس نوشت: یک مطالعه جدید در ییل بینش مهمی را در مورد موارد جدید کووید-۱۹ (مواردی که افراد واکسینه شده کامل توسط سارس-کوو-۲ آلوده شده اند) و افرادی که به ویژه در برابر بیماری‌های جدی آسیب پذیر هستند، ارائه می‌دهد.
در مطالعه‌ای که بر روی بیماران بستری در سیستم سلامت Yale New Haven انجام شد، محققان ۹۶۹ فرد را که در طول ۱۴ هفته بین مارس و ژوئیه ۲۰۲۱ به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، شناسایی کردند. از این گروه ۵۴ نفر به طور کامل واکسینه شدند.
هیونگ چون، استادیار پزشکی (قلب) در دانشگاه ییل و نویسنده ارشد این مطالعه که در ۷ سپتامبر منتشر شد، می‌گوید: این موارد بسیار نادر است، اما با ظهور انواع مختلف و گذشت زمان بیشتری از زمان واکسیناسیون بیماران، بیشتر می‌شود.
تا ۳۰ آگوست، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا گزارش‌هایی از ۱۲ هزار و  ۹۰۸ بیمار مبتلا به عفونت‌های پیشرفته دریافت کرده بود که در بیمارستان بستری یا فوت کرده بودند (کمتر از ۰.۰۰۸ ٪ از افراد کاملا واکسینه شده در آمریکا). شناسایی افرادی که بیشتر احتمال دارد بعد از واکسیناسیون به بیماری شدید کووید -۱۹ مبتلا شوند، برای تلاش‌های مستمر برای کاهش تاثیر این عفونت‌های مهم بسیار مهم است.
در حالی که محققان در مطالعه جدید طیف وسیعی از شدت بیماری را در بین بیماران کاملا واکسینه شده که در بیمارستان بستری شده و به کرونا کبتلا شده بودند، مشاهده کردند، بیش از یک چهارم این گروه مبتلا به بیماری شدید یا بحرانی بودند. همه بیماران مبتلا به موارد شدید یا بحرانی (در مجموع ۱۴ نفر) به اکسیژن اضافی نیاز داشتند، چهار نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و سه نفر فوت کردند.
میانگین سنی این بیماران  بین ۶۵ تا ۹۵ سال بود و از قبل بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ داشتند، گروهی از بیماران نیز از دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کردند که ممکن است از اثربخشی واکسن بکاهد. 
چون گفت: اکثر بیماران کاملا واکسینه شده در صورت آلوده شدن به سارس-کوو-۲ علائم خفیف را تجربه کرده و یا بدون علائم هستند. این تحقیق افرادی را که از بیماری شدیدتری رنج می‌برند، شناسایی می‌کند و ما نیاز به درک بهتری از نحوه مدیریت بهتر این بیماران داریم.
چون تاکید کرد بسیاری از بیماران مبتلا به عفونت‌های شدید در این مطالعه قبل از اینکه شیوع سویه دلتا، در بیمارستان بستری شدند. او گفت تحقیقات بیشتری برای تعیین تاثیر نوع دلتا بر میزان پیشرفت کووید-۱۹ مورد نیاز است.
چون و همکارانش اکنون در حال بررسی موارد پیشرفته برای بررسی آنچه در سطح مولکولی اتفاق می‌افتد هستند. تیم او قصد دارد با مطالعه این بیماران، مکانیسم‌های منحصر به فردی را که ممکن است منجر به شدت بیماری در موارد پیشرفت شود، در مقایسه با عفونت‌های کووید-۱۹ در افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند، شناسایی کند.
او گفت: واضح است که واکسن‌ها بسیار موثر هستند و بدون آن‌ها ما با یک همه گیری مرگبارتر روبه‌رو خواهیم بود. واکسن‌ها هر چقدر موثر باشند، با انواع جدید و افزایش موارد ابتلا به عفونت، ما باید در اتخاذ تدابیری مانند استفاده از ماسک در داخل خانه و فاصله گذاری اجتماعی هوشیار باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

شهادت فهيم دشتي با واكنش‌هاي بسياري ميان كاربران افغان و ايراني روبه‌رو شد. فهيم دشتي ...
مبارزه با تورم، با دستان خالي

مبارزه با تورم، با دستان خالي

از آنجايي که تورم توليدکننده در فصل بهار سال جاري به بالاترين طي 5 سال اخير رسيده، مي‌توان ...
بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

محققان در مطالعات اخیر خود تاکید کردند آنتی بادی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا نمی‌تواند ...
1