کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طی 24 ساعت گذشته اتفاق افتاد

جان باختن 4 بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

17 شهريور 1400 ساعت 16:31

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 904 نفر خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 4 بیمار جان خود را از دست داده‌اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 904 نفر خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 4 بیمار جان خود را از دست داده‌اند.
 به گزارش کبنا و به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 448 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 212 نفر مبتلای قطعی و 34 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 65124 مورد گزارش شده است.
 وی اضافه کرد: از 883 جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۳۹ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، چرام و لنده بیشترین موارد مثبت را داشتند. همچنین از 448 نمونه تست سریع در استان انجام شد که 12 درصد موارد مثبت بودند و عمدتاً در کهگیلویه، بویراحمد و بهمئی بودند. روند افزایشی موارد مثبت بیماری در لنده و چرام نگران کننده است و در هفته‌های بعد می‌تواند باعث مرگ و میر زیادی در این دو شهرستان شود.



 یزدان پناه اظهار کرد: افرادی که حتی علائم خفیف مثل آبریزش از بینی دارند به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند تا تست تشخیصی انجام شده و تحت قرنطینه خانگی و درمان قرار گیرند و افراد در تماس با این افراد نیز توسط مراقبان بهداشتی رهگیری شده و در دوره کمون تحت مراقبت قرار بگیرند تا چرخه ویروس هر چه سریعتر مهار شود. با توجه به اثرات مهم واکسن در کاهش مرگ و میر و کاهش شدت نشانه‌های بیماری لازم است به محض فراخوان به مراکز تزریق واکسن مراجعه نمایید و واکسن خود را تزریق نمایید.
 


کد مطلب: 438767

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438767/جان-باختن-4-بیمار-کرونایی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1