تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۴۳۸۴۴۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

25 درصد از جمعیت 726 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد واکسن کرونا زده‌اند

۰
25 درصد از جمعیت 726 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد واکسن کرونا زده‌اند
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد 726 هزار نفر جمعیت دارد، کرونا در این استان روز به روز در حال افزایش است و بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مملو از بیماران کرونایی است. حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز گفته تاکنون 25 درصد جمعیت استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.
به گزارش کبنا و به گفته ایرنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان، گفت: تاکنون موفق به واکسینه بالای ۲۵ درصد جمعیت هدف شده‌ایم که باید از کادر درمانی و دیگر متولیان امر قدردانی کرد.
 حسین کلانتری روز سه شنبه در جریان بازدید سرزده از روند واکسیناسیون در شهر یاسوج، اظهار داشت: تعداد واکسن‌هایی که به کهگیلویه و بویراحمد وارد می‌شود به نسبت واکسن‌هایی که به کشور وارد شده و یا از طریق برکت تولید می‌شود میزان قابل قبولی است.
 وی افزود: اما به این بسنده نکرده‌ایم و در تلاشیم تا زمانی که همه افراد بالای ۱۸ سال استان واکسینه بشوند، واکسن وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ هزار دز واکسن کرونا تاکنون به استان وارد شده و حدود ۴۰ هزار دز در مخزن موجودی استان است.
 کلانتری تصریح کرد: همه فرمانداران باید در تمامی شهرستان‌ها از مراکز واکسیناسیون بازدید داشته باشند زیرا که کار واکسیناسیون در پیشگیری از مرگ و میر بسیار مهم و تأثیر گذار است.
 وی ادامه داد: در کنار واکسیناسیون رعایت فاصله اجتماعی، تهویه، دوری از تجمعات بسیار کمک می‌کنند تا زنجیره انتقال، بستری‌ها و مرگ و میر کاهش یابد. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همزمان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مد نظر باشد و دوری از تجمعات و واکسیناسیون که خیلی مهم است.



 کلانتری عنوان کرد: برای واکسیناسیون برخی گروه‌ها در استان شرایط سنی برداشته شده است که از جمله آن برای عشایر، مناطق روستایی، معلمان، گروه‌های پرخطر اعمال شده است و افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند واکسینه شوند.
 وی ابراز داشت: در مراکز شهرستان‌ها افراد بالای ۴۰ سال و در مرکز استان افراد بالای ۴۵ سال می‌توانند واکسینه شوند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مردم و اقشار باید توجه داشته باشند و از تجمعات دوری کنند که در این میان خطرناک‌ترین تجمعات تشییع جنازه‌ها و دورهمی های خانوادگی است که باعث سرعت گسترش انتقال ویروس، ابتلا، بستری و مرگ و میر می‌شود.
 وی افزود: اولین پایگاه و نخستین واکسن مهم‌ترین فرصت است برای هر کسی که می‌تواند به آن دست پیدا کند و نوع واکسن مهم نیست و تنها باید سریع‌ترین زمان ممکن را افراد برای واکسیناسیون انتخاب کنند.
کلانتری تصریح کرد: برای هفته‌های آینده گروه‌های سنی پایین‌تر آورده می‌شوند تا امکان واکسینه شدن اکثریت جامعه فراهم شود.
وی ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا واکسن‌های بیشتری به استان وارد کنیم.
لازم به توضیح است که کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارد و حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ثروتمندترین مالکان باشگاه‌های فوتبال جهان + عکس

ثروتمندترین مالکان باشگاه‌های فوتبال جهان + عکس

دیلی‌استار ۱۰ مالک ثروتمند باشگاه‌های فوتبال جهان را اعلام کرد که «منصور بن زاید» مالک ...
آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به شیوع کرونا و پیک پنجم و فراهم نبودن شرایط ، کمیسیون ...
دو خلیفه در یک اقلیم

دو خلیفه در یک اقلیم

تحلیلگران بر این باورند که بدون شک با روی‌کارآمدن طالبان، افغانستان به بهشتی برای رشد ...
1