کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هر هفته با مسئولان؛

بحران تعطیلی پمپ گازها در شهر یاسوج / چه کسی به فکر مردم است؟

8 شهريور 1400 ساعت 0:53

بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت خطرناک و بحرانی جایگاه‌های سی ان جی این استان خبر داد و اظهار داشت: طی چند روز اخیر شرکت بازرسی فهامه در حال بازرسی از ۲۹ جایگاه سی ان جی استان کهگیلویه و بویراحمد است که تاکنون ۶ جایگاه مورد بازرسی قرار گرفته و همه این جایگاه‌ها غیراستاندارد، دارای نواقص پر خطر و بحرانی هستند.


افزایش قیمت بنزین و عدم توان مردم از سوخت گیری بنزینی، تمایل آنها به استفاده از گاز را زیاد کرده و اصولاً سیاست دولت نیز استفاده بیشتر مردم از سوخت گاز برای خودروهای خود است. لازمه این امر ارائه خدمات بهینه و آسان در پمپ گازها می‌باشد که به سهولت دسترسی و استفاده از آن میسر باشد. علاوه بر این می‌بایست تعداد این پمپ گازها به میزان نیاز شهرها بوده و در همه نقاط شهرها دسترسی به آن ممکن باشد.
چند روزی است که پمپ گازهای یاسوج  مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت نامنظم فعالیت دارند و به نوبت برخی از آنها تعطیل هستند که این امر موجب ایجاد صف‌های طولانی در این ایستگاه‌ها و موجب مشقت و سختی مردم شده و موجب زحمت و سختی مردم شده‌اند. تشکیل صف‌های طولانی در جلوی ایستگاه‌های گاز شهر یاسوج، به معضلی بزرگ برای شهر تبدیل شده است و مردم ساعت‌ها و با مشقت تمام برای سوخت گیری گاز در جایگاه‌ها اوقات خویش را سپری می‌کنند.
یقیناً اگر سطح زندگی، رفاه و امکانات و خودروهایی مورد استفاده مدیران خدوم، همجنس و همراه مردم در تراز قاطبه مردم بود و ماشین‌های مورد استفاده آنها ایرانی و از نوع گازسوز بود، شاید وضعیت اینگونه نبود و پیش از آنکه از سوی مردم چنین گزارشاتی منعکس شود، خودِ مدیران ساده زیست و رجاءگونه برای استفاده خودروهای لاکچری خود با تعطیلی این ایستگاه‌های پمپ گاز موجه می‌شدند و سریعاً متوجه اوضاع نابسامان پمپ گازها در سطح شهر یاسوج و بلکه استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شدند.
وضعیت خطرناک و بحرانی جایگاه‌های سی ان جی کهگیلویه و بویراحمد

بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با رسانه‌ها از وضعیت خطرناک و بحرانی جایگاه‌های سی ان جی این استان خبر داد و اظهار داشت: طی چند روز اخیر شرکت بازرسی فهامه در حال بازرسی از ۲۹ جایگاه سی ان جی استان کهگیلویه و بویراحمد است که تاکنون ۶ جایگاه مورد بازرسی قرار گرفته و همه این جایگاه‌ها غیراستاندارد، دارای نواقص پر خطر و بحرانی هستند.
 وی اظهار کرد: در صورتی که مشکلی در جایگاه‌های سیان جی برای کسی اتفاق بیفتد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟
 مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر کدام از جایگاه‌های سی ان جی استان که ممکن است در زمینه ایمنی، مشکلی برای مردم ایجاد کنند گاز آنها را قطع خواهیم کرد.
 رحمتی تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مکلف است که نسبت به رفع نقص همه جایگاههای سیان جی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کند. 
وی ادامه داد: بازرسی از ۲۹ جایگاه سیان جی استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز ادامه دارد و پس از کامل شدن این بازرسی‌ها گزارش کامل وضعیت جایگاه‌های سی ان جی استان را از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی خواهم کرد.
 مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر «استاندارد بودن ۹۵ درصد جایگاه‌های سیان جی استان کهگیلویه و بویراحمد» عنوان کرد: این موضوع اصلاً صحت ندارد و درست نیست چراکه متولی بحث استاندارد سازی جایگاههای سیان جی اداره کل استاندارد است.
 رحمتی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از ۶ جایگاه از ۲۹ جایگاه سی ان جی استان بیان کرد: از ۶ جایگاه بازرسی شده هیچ کدام استاندارد نبوده و نامه قطع گاز این جایگاه‌ها به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت گاز استان ارسال شده است که باید در خصوص رفع عدم انطباق بحرانی و عمده این جایگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.


کد مطلب: 438391

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438391/بحران-تعطیلی-پمپ-گازها-شهر-یاسوج-کسی-فکر-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1