تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۴۳۷۵۴۸
امامی: احتمال باطل شدن انتخابات شوراهای اسلامی شهر یاسوج، دهدشت و سی سخت وجود دارد

چه کسانی باید پاسخگوی ابطال احتمالی انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای یاسوج، سی‌سخت و دهدشت باشند؟

۴
۲
چه کسانی باید پاسخگوی ابطال احتمالی انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای یاسوج، سی‌سخت و دهدشت باشند؟
کبنا ؛انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی سه شهر یاسوج، دهدشت و سی‌سخت احتمال ابطال دارند، این را شکرالله امامی دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید. اما به راستی چرا باید افرادی به عنوان کاندیداها در انتخابات شرکت کنند، اما صلاحیت آنها مورد تأئید مراجع ذی‌ربط قرار نگیرد. اگر خدای نکرده مشکلی پیش بیاید، چه کسی باید پاسخگو باشد؟ آیا ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد تن به قانون می‌گذارد و یا مصلحت اندیشی می‌کند و می‌پذیرد که افراد رد صلاحیت شده، به عنوان منتخبین مردم به فعالیت‌شان ادامه دهند. مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بنا بر رسالت شرعی و دینی و پیروی از فرمایش رهبر انقلاب اسلامی پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند، رأی دادند و الان مشخص می‌شود که 4 نفر از منتخبین مردم اصلاً صلاحیت‌شان تأیید نشده است. الان چه اتفاقی می‌افتد، اگر این افراد را بپذیرند در حق سایر گزینه‌های رد صلاحیت شده، اجحاف می‌شود و از طرفی تن به یک امر غیرقانونی داده می‌شود. افکار عمومی یقیناً این را نمی‌پذیرند و بهتر است که قانون فصل الخطاب باشد و کسانی که در این مورد سهل‌انگاری کردند به قانون سپرده شوند تا در باره ترک فعل و خطای نابخشودنی که داشتند، مورد سئوال قرار بگیرند و درس عبرتی باشد برای آیندگان.
شکرالله امامی دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد از ابهام و احتمال ابطال انتخابات شورای سه شهر این استان خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه هنوز وضعیت شورای ششم شهر استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص نیست و در ابهام است.
وی اظهار کرد: هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای کشور نظر خود را به وزارت کشور اعلام کرده طبق قانون وزارت کشور موظف است نظر هیئت عالی نظارت را ابلاغ کند اما به دلایلی تاکنون اعلام نشده است.
دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بند از قانون انتخابات شوراها آمده به شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر دیگر نیازی به نظر هیئت عالی نظارت نیست اما در پایان این قانون آمده که با وجود موارد فوق الذکر، نافی این اختیارات هیئت عالی نظارت کشور نمی‌باشد چه هیئت عالی نظارت بر اساس این بند مجدداً اعلام و اعمال نظر کرده است و بر اساس نظر مراجع ذیصلاح ۲۳ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد را رد صلاحیت کرد.
امامی تصریح کرد: از این ۲۳ نفر هم اکنون دو نفر منتخب شهر یاسوج یک نفر منتخب شهر سی سخت و یک نفر نیز منتخب شهر دهدشت شدند.
وی ادامه داد: وزارت کشور به این بیست سه نفر کد انتخاباتی داده بود و در انتخابات شرکت کردند و وارد رقابت شدند و هم اکنون چهار نفر از این ۲۳ نفر انتخاب شدند.
دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این اختلاف نظر بین هیئت عالی نظارت و وزارت کشور قبل از انتخابات رفع نشد و تاکنون ادامه داشت، پس از انتخابات ۴ نفر رأی آوردند و انتخاب شدند اما اعلام شد که رد صلاحیت هستند.
امامی تاکید کرد: این مسئله باعث شده که نتوانستیم در موعد مقرر مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی سه شهر استان کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج، دهدشت و سی سخت) را برگزار کنیم.
وی اظهار کرد: قطعاً روز دوشنبه وضعیت این سه شهر مشخص خواهد شد که یا تأیید انتخابات بر ترکیب فعلی و یا حذف رد صلاحیت‌ها و جایگزین افراد علی البدل که مسئله حذف و جایگزین در قانون نیامده است.
دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته برخی از منتخبین علی البدل نیز جزء ۲۳ نفر رد صلاحیت شده هستند.
امامی خاطرنشان کرد: با این اوصاف احتمال باطل شدن انتخابات شوراهای اسلامی شهر یاسوج، دهدشت و سی سخت وجود دارد.
وی بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ شهر وجود دارد که مراسم تحلیف شورای ششم ۱۵ شهر انجام شده و تنها مراسم تحلیف یاسوج دهدشت و سی سخت بعلت ابهامات پیش آمده، مانده و برگزار نشده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام دستگاه‌های نظارتی خواب بودند حالا بيدار شدند
_Setadiran
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان یا
Iran, Islamic Republic of
مردم چندین قدم از مسئولین جلوتر هستند و بدانید ک مردم اینها را انتخاب نکردند تازه نفر اصلی ک در ساعت پایانی هم تاییدیه گرفت جزء اینا محسوب میشه قطعا مردم ب بیت المال و کسانی ک از روی جهالت قوم و واسطه گری و فامیل بازی می کنند رای نمی دهند
حالا نوبت مسئولین هست ک به کدوم طیف اهمیت می دهند و تایید می کنند
سارقین بیت المال و قانون گریزان یا مردم زجر کشیده
هر چند که تا الان نشان دادند ک کفایت لازم را برای برگزاری انتخابات ولی انتظار هست که قانون فصل الخطاب قرار بگیرد تا بی قانونی بدعت نشود
اگاه باشید مردم مصلحت اندیشی را عین بی قانونی میدانند و رفتار شما زیر ذره بین مردم اگاه هست
پس قانون را اجرا کنید
Iran, Islamic Republic of
اگه انتخاباتش سالم بی ایی همه حواشی نیاشت..
همون بهتر ک باطل وابو...
منه ایخو یه عده مث دوره قبلی شورا وابون و هبچ عنلکردی نیاشته بون؟ همون بهتر ک نبوشو
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1