کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بنا بر گزارشات مردمی

بوی کباب و کرونا در چشمه بلقیس چرام؟/گلایه مردم از فرماندار

11 مرداد 1400 ساعت 22:04

برخی از شهروندان در گفت و گو با کبنا ضمن گلایه از عادی انگاری کرونا از سوی مردم گفتند:چرا مسوولان در حالیکه مدام از جولان ویروس دلتا و سرعت بالای شیوع آن می گویند، و اعتراف می کنند که مراکز درمانی استان به ویژه چرام،کهگیلویه پاسخگوی بیماران نیست،تخت ها پر شده است و.. ولی ککشان نمی گزد که باغ چشمه بلقیس چرام و عمران مملو از مسافرانی است که مست بوی کباب هستند؟


با وجود شرایط بحرانی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد،درب چشمه بلقیس چرام،باغ عمران و...بنا بر گزارشات مردمی بر روی میهمانان غیر بومی و بومی باز است به گونه ای که می توان گفت نسبت به شرایط کرونایی بی سابقه است.
 برخی از شهروندان در گفت و گو با کبنا ضمن گلایه از عادی انگاری کرونا از سوی مردم  گفتند:چرا فرماندار چرام و مسوولان در حالیکه مدام از جولان ویروس دلتا و سرعت بالای شیوع آن می گویند، و اعتراف می کنند که مراکز درمانی استان به ویژه چرام،کهگیلویه پاسخگوی بیماران نیست،تخت ها پر شده است و.. ولی ککشان نمی گزد که باغ چشمه بلقیس چرام و عمران مملو از مسافرانی است که مست بوی کباب هستند؟
انتظار می رود مسوولان جدیتر پای کار باشند و فرماندار چرام و سایر شهرستان ها،جان مردم را به بازی نگیرند و جلوی سهل انگاری ها و متخلفان را بگیرند.!
به گزارش کبنانیوز از دهدشت،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  هم در اخرین اطلاع رسانی خود (یکشنبه 10 مرداد 1400)گفت: ۳ بیمار کهگیلویه و بویراحمدی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۴۲ نفر افزایش یافت.
پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون ۴۰۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۸۱ نفر مبتلای قطعی و ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند..
یزدان پناه اضافه کرد: از ۸۰۲ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۲ درصد موارد مثبت بودند که شهرستان‌های گچساران، بویراحمد، باشت و دنا بیشترین موارد مثبت را داشتند،همچنین از 444 نمونه تست سریع  ،٣٦ درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در بویراحمد، کهگیلویه و چرام بودند.
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۲ هزار و ۸۶۲ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.
یزدان پناه گفت: با توجه به مشاهده دلتای این ویروس موسوم به کرونای هندی درکهگیلویه و بویراحمد و سرعت بسیار زیاد سرایت آن و درگیری سنین پایین، مردم استان باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص فاصله فیزیکی یک و نیم متری، زدن ماسک را رعایت کرده و همچنین از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی، تجمعات، مراسم‌های عزا و عروسی و جشن‌ها خودداری کنند تا بتوانیم این خیز را مهار کرده و وارد وضعیت بحرانی‌تر نشویم.
 


کد مطلب: 437438

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437438/بوی-کباب-کرونا-چشمه-بلقیس-چرام-گلایه-مردم-فرماندار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1