تاریخ انتشار
شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۴۳۷۳۶۲
با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و وزیر بهداشت به صورت ویدئو کنفرانس:

بیمارستان نرگسی گچساران افتتاح شد

۹
۲
بیمارستان نرگسی گچساران افتتاح شد
کبنا ؛بیمارستان 142 تختخوابی نرگسی شهرستان گچساران با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، وزیر بهداشت و درمان به صورت ویدئو کنفرانس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (شنبه 9 مرداد ماه 1400) با خضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اتابک فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی  بیمارستان 142 تختخوابی نرگسی شهرستان گچساران افتتاح شد.


حدود 110 هزار تخت بیمارستانی در طرح تحول نظام سلامت نوسازی و بهسازی شد
 وزیر بهداشت در آیین‌های کنفرانس افتتاح بیمارستان نرگسی گچساران اظهار کرد: امروز 7 طرح در مناطق کمتر برخوردار کشور افتتاح می‌شود
 نمکی در ادامه گفت: نزدیک به 500 دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان‌ها ارسال کردیم
 وی با بیان این‌که بیش از هزار طرح پایگاه و خانه بهداشت در دولت تدبیر و امید افتتاح شد تصریح کرد: ۷ پروژه در ۷ منطقه کمتر برخوردار کشور امروز افتتاح می‌شود.
 نمکی با بیان این‌که حدود 110 هزار تخت بیمارستانی در طرح تحول نظام سلامت نوسازی و بهسازی شد. گفت: بیمارستان هزار تختخوابی مهدی کلینیک تهران با ۹۶ درصد پیشرفت در فاز اول، ۲۷۲ تختخواب بیمارستان کودکان، طرح تکمیلی و توسعه حکیم، ۲ تا از طرح‌های مهم است.
 وی افزود: در حاشیه تهران تخت نداشتیم الان ۲ هزار و ۵۰۰ تخت یا آماده یا مورد بهره‌برداری و یا افتتاح شده است.
 وزیر بهداشت ادامه داد: میزان نیروهای تخصص و فوق تخصص دوبرابر در این دولت شده است.
نمکی بیان کرد: در شهرهای مازنداران، ساری، سمنان، سیستان و بلوچستان، زاهدان، زابل، آذربایجان تبریز و کهکیلویه و بویراحمد گچساران طرح درمانی به بهره‌برداری می‌رسد.



  استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سی و نهمین آیین پویش سلامت گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز بیمارستان نرگسی گچساران هزینه شده است.
 حسین کلانتری افزود: عملیات اجرایی بیمارستان نرگسی گچساران مرداد ۹۲ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع آغاز شد. این بیمارستان در ۲ بلوک ۶ طبقه‌ای ساخته شده است. 
کلانتری اظهار داشت: این بیمارستان دارای هشت اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، ازمایشگاه، داروخانه، جراحی، عفونی، نورولوژی، مغز و اعصاب، سر پایی و درمانگاه است.
 وی بیان کرد: بیمارستان ۱۴۲ تخت خوابی نرگسی گچساران از سوی اداره کل راه و شهرسازی ساخته شد و تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد داده شد.
 کلانتری ابراز کرد: بیمارستان نرگسی گچساران دارای بخش‌های اورژانس با ۱۳ تخت، درمانگاه، "سی سی یو" با هفت تخت، ۶ تخت "آی سی یو"، بستری جراحی، بستری داخلی، زنان، کودکان و جراحی است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای این بیمارستان ظرفیت‌های تخصصی و فوق تخصصی نیز در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در پویش سلامت، ۲۴ طرح بهداشت و درمان در شهرستان‌های مختلف استان با اعتبار بیش از سه هزارو ۶۳۰ میلیارد ریال امروز در این استان افتتاح شد.
 کلانتری افزود: مرکز ناباروری شهید جلیل یاسوج، کلینیک دهدشت، بیمارستان نرگسی گچساران از مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی پویش سلامت در استان است.‌
 به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از زمان انتشار ویروس کرونا تاکنون ۵۰۰ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های قدیم و جدید کشور فراهم شده است.
 بیش از یکهزار پایگاه و خانه بهداشت هم در هشت سال گذشته در مناطق کشور افتتاح شده است.
  رییس‌جمهوری در این آیین دستور گشایش بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی بن ابیطالب (ع) زاهدان، بیمارستان ۴۶ تختخوابی سل امام رضا (ع) زابل در استان سیستان و بلوچستان، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی کودکان زهرا مردانی آذر تبریز و بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب شیر در استان آذربایجان شرقی، بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری و کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری در استان مازندران، بیمارستان ۱۴۲ تختخوابی نرگسی گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، و بخش سوختگی و اورژانس سوانح ۵۲ تختخوابی بیمارستان کوثر سمنان را صادر کرد. شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


تخت‌‌های بیمارستانی دهدشت جوابگوی جمعیت نیست/ ضرورت راه‌اندازی دانشکده داروسازی در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر دهدشت و دو شهرستان مجاور آن با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت، تنها دارای ۱۸۰ تخت بیمارستانی هستند که در ارائه خدمات درمانی به مردم دارای مشکل جدی هستند.

تخت‌‌های بیمارستانی دهدشت جوابگوی جمعیت نیست/ ضرورت راه‌اندازی دانشکده داروسازی در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز ۲۴ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۳۶۳ میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد که بیمارستان نرگسی گچساران، کلینیک تخصصی امام سجاد دهدشت و مرکز درمان ناباروری یاسوج در رأس این پروژه ها قرار دارند.
پرویز یزدان پناه در سی و نهمین آیین پویش ره سلامت تصریح کرد: بیمارستان نرگسی گچساران با اعتباری بالغ بر 280‪ میلیار تومان، در ۶ طبقه، با زیربنایی بالغ بر ۱۲ هزار متر مربع و ۱۲۹ تخت مصوب ساخت و تجهیز شد که هم اکنون دارای ۱۸ بخش جراحی، اطفال، اورژانس، مراقبت های ویژه قلب، سی سی یو، آی سی یو و بخش‌های پاراکلینیک است.
وی اظهار داشت: تمام تجهیزات و امکانات موجود در این بیمارستان به روز است و تنها کمبودی که دارد تجهیزات آزمایشگاهی است که خوشبختانه حواله آن از طرف معاون درمان وزارت بهداشت به هیئت امنای ارزی ارسال شد و امید است در هفته های آینده تحویل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شود.
یزدانپناه گفت: با خدماتی که دولت یازدهم و دوازدهم در استان داشته در طی این مدت زیرساخت‌ها به حد مورد نیاز در حوزه های تجهیزات بیمارستانی، نیروی انسانی و تخت ها توسعه یافته اند.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ ما تنها ۵۶ تخت، 3 سی تی اسک و یک ام آر آی داشتیم که در حال حاضر ۱۲۹۴ تخت، 4 ام آر آی و 7 سی تی اسکن داریم.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: در طی این مدت ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات مختلف بیمارستانی خریداری شده است که خوشبختانه این زیرساخت‌ها موجب شد تا در بحران کرونا هیچگونه مشکلی از لحاظ تخت و امکانات نداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در استان پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: تاکنون تنها 400 تخت مورد استفاده قرار گرفته است.
 پرویز یزدان‌پناه همچنین به مشکلات حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: شهر دهدشت و دو شهرستان مجاور آن با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت، تنها دارای ۱۸۰ تخت بیمارستانی هستند که در ارائه خدمات درمانی به مردم دارای مشکل جدی هستند. در پیک‌های قبلی کرونا معمولاً ظرفیت ضریب اشتغال بیش از ۹۵ درصد را در شهرستان کهگیلویه داشتیم.
وی تصریح کرد: موافقتی بین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی انجام شده برای اینکه 100‪ تخت بیمارستانی به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت افزوده شود و هم کنون منتظر تایید نهایی از سوی سازمان تامین اجتماعی هستند.
یزدانپناه همچنین خواستار راه‌اندازی دانشکده داروسازی در استان شد و افزود: زیرساخت‌های لازم جهت راه‌اندازی و بهره برداری از یک دانشکده داروسازی در استان وجود دارد، دانشگاه علوم پزشکی دارای مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، متخصصین و نیروهای کارآمد و ۳۵ هکتار مزرعه گیاهان دارویی است که انتظار می‌رود مجوز لازم جهت راه اندازی این دانشکده صادر شود.


نام شما

آدرس ايميل شما

Sina
Iran, Islamic Republic of
یادتون نره ریز به ریز بودجشو تاجگردون با خون دل اورد فقط خواستم بگم که یادتون نره کی این شهر رو‌اباد کرد حالا شما اماده اومدین افتتاح میکنینن😏
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد ولی کاش موردبهره برداری قرار می‌گرفت
نه فقط افتتاح می‌شد آیاتامین نیروشده؟!آیا اتاق عمل آن همزمان با افتتاح مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؟!
Iran, Islamic Republic of
کی نیرو جدید براش میارن؟
Iran, Islamic Republic of
زحمت و تلاش تاجگردون را چه کسانی افتتاح می کنند.
کجایی حاجی که دل گچساران برای تنگ شده
کجایی که ببینی تلاشت به ثمر نشسته
خوشحال باش چون دعای مردم گچساران را به همراه داری
طی دوسال آینده مشخص خواهد شد که نماینده بودن به حرف نیست و عمل می خواهد.
Iran, Islamic Republic of
آخه این چ اسمیه..نرگسی دیگه چیه...حالا اگه نزدیک فلکه سرباز بود میزاشتن بیمارستان سربازی
Iran, Islamic Republic of
تا قبل از کنار زدن اون پرده 142 تختخوابی بود بعد کنار زدنش یهو شد 129 تختی، شایدم وقتی بریم توی ساختمون ببینم اصلا تختی وجود نداره
Iran, Islamic Republic of
ای زبونتون لال بشه؛ادمهای بخیل که حاضرنشدید ازترس ازدست دادن مقام وصندلیتون یه اسمی ازآقای تاج گردون بیارید؛خداروشکرکه اقای تاج گردون روازدست ادمهای بخیل وروبه صفت نجات دادی
Iran, Islamic Republic of
چه کسی باید پاسخگویی بلا تکلیفی مردم بین این دو بیمارستان باشه
باشت
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد تاجگردون. تا ده سال دیگه افتتاح کنند هنوز پروژهای شماست. قدرت طلب ها میترسن اسمت بیارن مطمئن باش تو دل و رو زبونشون هست. ترس از دست دادن پست نمیارن.....بنازمت دست تاجگرون درد نکنه
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1