کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کهگیلویه و بویراحمد در انتظار چالش کرونا / کلانتری: ورود خودرو غیربومی و گردشگر به کهگیلویه و بویراحمد همچنان ممنوع است / وضعیت نگران کننده کرونا در استان / افتتاح 24 پروژه سلامت با اعتبار 363 میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد

9 مرداد 1400 ساعت 8:21

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور مدیران عضو این ستاد در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور مدیران عضو این ستاد در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( شنبه 9 مرداد ماه 1400) به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران عضو این ستاد در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در ابتدای این نشست، پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به تشریح آخرین وضعیت کرونا پرداخت و اظهار داشت: افزایش تعداد بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه به 20 نفر رسیده تا غلبه بستری‌ها بر ترخیصی ها که نشان دهنده روزهای سخت کرونا در استان باشد.

   

فیلم ) آخرین آمار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

در ادامه این نشست، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جمع بندی نهایی جلسه پرداخت و اظهار داشت: واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، باید مورد تشویق قرار بگیرند. آن‌هایی که بد عمل می‌کنند، و نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی تفاوت هستند، باید برخورد شود.
هر گونه اسکان در تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی ممنوع است. اگر در شهری در پارک‌ها، چادری برپا می‌شود، شهردار مسئول است.
نه استان مرزی هستیم، که از ظرفیت نیروهای مسلح بهره ببریم. همه اینها در شرایط سخت به داد دستگاه‌ها دولتی می‌رسیم. ما از این امکانات بی بهره هستیم. نه ظرفیت بیمارستانی همانند سایر استان‌های دیگری داریم.
اگر با همین روند پیش برویم، با وضعیت بحرانی و کشندگی بالا روبرو خواهیم شد. اگر مرگ و میرها افزایش پیدا کند، همه زحمت‌های که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد کشیده شده، زیر سئوال می‌رود.



استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 24 پروژه در حوزه‌های سلامت با اعتبار 363 میلیارد تومان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (شنبه 9 مرداد ماه 1400) افتتاح خواهد شد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به مشارکت مردم در مقابله با کرونا، اظهار داشت: استفاده از ماسک در سطح  استان کهگیلویه و بویراحمد 75 درصد و فاصله گذاری اجتماعی 76 درصد رعایت می‌شود که هر وقت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 90 درصد رسید، اطمینان خاطر داریم.
وی افزود: آمارهای شیوع کرونا و درگیری مردم با آن نگران کننده است. روند، روند افزایشی است، نوع خطرناکی از کرونا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است. از ورود خودروهای با پلاک غیربومی جلوگیری شود. تا اطلاع ثانوی از پذیریش گردشگر، مسافر و مهمان خودداری می‌شود و لطفاً برای خودشان و ماها دردسر ایجاد نکنند.
کلانتری گفت: ورودهای فرعی زیادی در استان داریم که باید آنها هم کنترل شود.
برپایی چادر در پارک‌ها و تفرجگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است/ برخورد قانونی با مالکین تالارهای متخلف
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه اسکان چادر در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است و اگر در شهری چادر برپا شود شهردار آن شهر مسؤول است و باید پاسخگو باشد.
 پبرپایی چادر در پارک‌ها و تفرجگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است
حسین کلانتری، گفت: بر اساس گزارش‌های اخیر، تالارها بیش از ۳۰ درصد فضای فیزیکی، و برخی از آنان بیش از ۱۰۰ درصد پذیرای میهمان هستند.
 حسین کلانتری افزود: واحدهای صنفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند مورد تقدیر قرار گیرند و با کسانی که رعایت نکنند برخورد قاطع شود.
 وی ادامه داد: هرگونه اسکان چادر در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است و اگر در شهری چادر برپا شود شهردار آن شهر مسؤول است و باید پاسخگو باشد.
 کلانتری با تاکید بر فعال شدن کمیته نظارت افزود: باید کمیته نظارت در همه شهرها با مدیریت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و با جدیدت مصوبات ستاد کرونا اجرایی شود.
 وی با قدردانی از تلاش‌های سپاه، بسیج و نیروی انتظامی برای کنترل ورودی سی سخت، گفت: ورودی‌های یاسوج همانند دیگر شهرها باید بیش از گذشته و با جدیت بیشتری کنترل شود.
 کلانتری تاکید کرد: اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کنترل ورودی‌های بین شهری را بر عهده دارد و باید نظارت‌ها در این راستا افزایش یابد.
 حسین کلانتری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر شاخص مرگ و میر افزایش یابد مدیریت کنترل این بیماری در استان با وجود کمبود برخی امکانات و تجهیزات با مشکل مواجه می‌شود.


کد مطلب: 437338

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437338/کهگیلویه-بویراحمد-انتظار-چالش-کرونا-کلانتری-ورود-خودرو-غیربومی-گردشگر-همچنان-ممنوع-وضعیت-نگران-کننده-استان-افتتاح-24-پروژه-سلامت-اعتبار-363-میلیارد-تومان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1