کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در هفته مهارت و کار آفرینی صورت گرفت:

آیین تجلیل از تلاشگران عرصه اشتغال و حرفه آموزی در زندان های کهگیلویه وبویراحمد

6 مرداد 1400 ساعت 15:42

در هفته مهارت، آئین تجلیل از فعالان اشتغال و حرفه آموزی فعال در زندان های کهگیلویه وبویراحمد با حضور مدیران کل زندانها، فنی و حرفه ای ، گردشگری و جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات زندان های استان برگزار شد.


در هفته مهارت، آئین تجلیل از فعالان اشتغال و حرفه آموزی فعال در زندان های کهگیلویه وبویراحمد با حضور مدیران کل زندانها، فنی و حرفه ای، گردشگری و جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات زندان های استان برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، امروز چهارشنبه (6 مرداد 1400) در این آیین که در راستای گرامی‌داشت هفته مهارت و ششم مرداد روز ملی مهارت آموزی و کار آفرینی برگزار شد؛ از مدیران فعال در این عرصه، کارشناسان، مربیان و کارآفرینان اشتغال و حرفه آموزی در زندان های استان تجلیل شد.
منصور بیژنی مدیر کل زندان های استان در این جلسه با بیان اینکه ارائه مهارت های مفید برای زندانیان بسیار مؤثر است افزود: برای باز اجتماعی کردن زندانیان و بازگشت خوب آنان به جامعه، آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای و کشاورزی و صنایع دستی می تواند در اصلاح و تربیت زندانی بسیار مؤثر باشد.
وی اظهار داشت: زندان به تصور برخی ها که شاید پشت دیوراهای بتنی افرادی فقط محبوس در بند هستند نیست، در مراکز ندامتگاهی ما علاوه بر بر نامه های ابلاغی سازمان با همکاری و همراهی دیگر دستگاهها از جمله آموزش فنی و حرفه ای، سازمان جهاد کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری با تشکیل کلاسهای آموزشی زمینه بازگشت سعادتمندانه زندانیان و ورود به بازار کار و درآمدزایی در جامعه فراهم می شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در زمینه اشتغال و حرفه آموزی از انتظار و برنامه سازمانی جلوتر بودیم اظهار داشت: در سال گذشته علی رغم محدودیتهای کرونایی تعداد ۳۸ دوره آموزشی برگزار که تعداد ۱۳۷۴ نفر از زندانیان در این دوره ها شرکت نمودند.
بیژنی ادامه داد: هر چند تعدادی از زندانیان بعلت کوتاهی محکومیت زندانی نتوانستند تا آخر کلاسها شرکت نمایند و لی از تعداد ذکر شده ۷۶۸ نفر توانستند با شرکت در آزمون گواهینامه مهارت دریافت نمایند.
وی با تقدیر از متولیان امر آموزش بالاخص سازمان جهاد کشاورزی، آموزش فنی و حرفه ای و صنایع دستی و گردشگری خواست تا با استفاده از ظرفیتهای موجود و همراهی و همکاری افزونتر بتوان شاهد رشد و تعالی امر اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان در سالجاری باشیم.
شایان ذکر آنکه خانم اسدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای، صفایی مدیر کل گردشگری و صنایع دستی و امیری مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با تقدیر از برنامه ریزی صورت گرفته از سوی اداره کل زندان های استان به جهت توجه به امر آموزش برای زندانیان آمادگی خود و دستگاه متبوع خود را برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر بواسطه کلاسهای آموزشی در زندان های استان اعلام نمودند.
در پایان از مدیران دستگاههای متولی آموزش، مربیان، کارشناسان و مسؤلین اشتغال در سازمانهای فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، صنایع دستی و گردگشری و زندان ها با اهداء لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد.
 


کد مطلب: 437262

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437262/آیین-تجلیل-تلاشگران-عرصه-اشتغال-حرفه-آموزی-زندان-های-کهگیلویه-وبویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1