کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نماینده سابق شهرستان‌های گچساران و باشت در گفت و گو با کبنانیوز؛

اظهار نظر تاجگردون درباره بیمارستان نرگسی: بگذارید مردم مزه خدمت را فارغ از نگاه سياسی بچشند / یک کار خوب را تبدیل به دعوا نکنیم / اگر توان دارید طرح جدید با این مقیاس شروع کنید

4 مرداد 1400 ساعت 0:41

بیمارستان نرگسی در روزهای آینده افتتاح خواهد شد. غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان های گچساران و باشت در ادوار نهم و دهم گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری کبنانیوز، در خصوص این بیمارستان اظهار کرد: وقتي دهه هشتاد معاون سازمان مديريت و برنامه ریزی بودم دو طرح مصوب شد، طرح بيمارستان مركز استان يعني شهيد جليل فعلي و طرح جايگزين بيمارستان شهيد رجايي. هر دو شروع شدند. در سفر دولت دكتر احمدي نژاد مقرر شد هزينه اين بيمارستان را شركت نفت بدهد و خود شركت نفت هم يك بيمارستان ٦٤ تخت خوابی اختصاصي براي كاركنانش بسازد كه بعد به ١٢٠ تخت خوابی تغییر کرد.


بیمارستان نرگسی در روزهای آینده افتتاح خواهد شد، حواشی زیادی در باره ساخت و افتتاح این بیمارستان در فضای مجازی مطرح می‌شود. تا جایی که پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد حرف‌های پیرامون بیمارستان نرگسی را ناسپاسی دانست. پایگاه خبری کبنانیوز در این زمینه با غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در ادوار نهم و دهم گفت‌وگو انجام داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
به گزارش کبنا؛ غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس دهم گفت: وقتی دهه 80 معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودم دو طرح مصوب شد، طرح بیمارستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی بیمارستان شهید جلیل فعلی و طرح جایگزین بیمارستان شهید رجایی. هر دو شروع شدند. در سفر دولت دکتر احمدی نژاد مقرر شد هزینه این بیمارستان را شرکت نفت بدهد و خود شرکت نفت هم یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی اختصاصی برای کارکنانش بسازد که بعد به ۱۲۰ تخت خوابی تغییر کرد.



وی گفت: سال ۹۱ به عنوان نماینده مردم گچساران کار خودم را شروع کردم. بیمارستان شهید جلیل یاسوج بدلیل بدهی بسیار سنگین به پیمانکار تعطیل شده بود و جالب اینکه بیمارستان بوشهر که همزمان با این بیمارستان شروع شده بود سالها از افتتاح آن می‌گذشت. هر دو بیمارستان گچساران (یعنی بی بی حکیمه فعلی و بعثت نفت) تعطیل بودند.
تاجگردون ادامه داد: با همکاری دانشگاه، نماینده محترم بویراحمد و نفت جنوب مذاکرات را برای فعال شدن طرح آغاز کردیم. در همان سال اول دولت فعلی یعنی سال ۹۲ بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای بیمارستان شهید جلیل اختصاص دادیم و کار مجدد شروع شد و علیرغم اینکه نماینده گچساران بودم شرط افتتاح بی بی حکیمه را این گذاشتیم که شهید جلیل افتتاح شود و اینطور هم شد.



نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در دوره نهم و دهم افزود: با مذاکرات متعدد با وزیر محترم بهداشت و درمان و همکاری خوب سازمان مدیریت و تصویب در کمیسیون تلفیق ردیف قبلی پایدار شد و با استفاده از آن ردیف  و پس از مذاکرات متعدد و بررسی‌های دقیق کلنگ بیمارستان فعلی نرگسی در سال ۹۲ به زمین زده شد و اگر اشتباه نکنم همان سال ده میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شد و بعد هم کلنگ بیمارستان باشت به زمین زده شد و در سال ۹۴ هم پلی کلینیک تأمین اجتماعی در گچساران کلنک زده شد.
تاجگردون اضافه کرد: تعداد تخت گچساران و باشت از حدود ۱۶۰ تخت به بیش از ۴۶۰ تخت افزایش پیدا می‌کرد و قاعدتاً اگر به فکر تخصصی کردن این بیمارستان‌ها نمی‌بودیم با مجموعه‌ای از تخت‌های مازاد روبه رو می‌شدیم.
وی بیان کرد: با همفکری و موافقت دانشگاه و وزیر محترم، بیمارستان جدید به نام بی بی حکیمه نامگزاری شد و تبدیل به بیمارستان مادر و کودک شد و با تلاش دوستان عزیز مرکز آی وی اف و نیز آی سی یوهای مجهز برای کودکان و نوزادان راه اندازی شد و همزمان بیمارستان شهید رجایی مجهز به رادیولوژی جدید، سی تی اسکن جدید، ام آر ای جدید، اتاق‌های ای سی یو مجهز جدید شد.
تاجگردون اظهار داشت: بیمارستان نرگسی هم بطور مرتب توسط وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شد و وقتی طرح به حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید دانشگاه علوم پزشکی هم با تلاش مضاعف نسبت به ساماندهی بیمارستان و خرید تجهیزات مناسب اقدام کردند که اگر خرید به موقع تجهیزات در سال ۹۸ انجام نمی‌شد این روزها خرید تحهیزات جزء محالات بود.
وی گفت: اما هدف اصلی از ساخت بیمارستان نرگسی تبدیل آن به یک بیمارستان تخصصی با ظرفیت بخش خصوصی و هیئت امنایی بود و از طرف دیگر با راه اندازی چهار فعالیت اصلی خدمات عمومی در بیمارستان نرگسی بتوانیم بیمارستان شهید رجایی را تبدیل به یک مرکز مناسب تروما و نیز سوختگی در جنوب کنیم.



تاجگردون بیان کرد: به هر صورت در شرایطی که می‌بینیم و طرحها عمدتاً به مشکلات خورده‌اند و بیمارستان‌های در حال ساخت شهرستان‌های همجوار در استان‌های دیگر متوقف هستند راه اندازی این بیمارستان دست مریزاد دارد و جای تشکر. فقط امیدوارم دوستان دانشگاه علوم پزشکی فراموش نکنند نگهداری بیش از ۴۰۰ تخت در یک محدوده جمعیتی مشخص بدون نگاه تخصصی می‌تواند اتلاف منابع را به همراه داشته باشد. با توجه به تجهیزات عالی بیمارستانهای بی بی حکیمه، شهید رجایی، نرگسی و حتی باشت و انشالله بعثت نفت گچساران و نیز پلی کلینیک تأمین اجتماعی که گویا علیرغم پیشرفت بالا قریب به یکسال است متوقف شده است، گچساران ظرفیت جذب مجموعه متخصصین عالی و رساندن خدمت بهتر به استان و مردم خوب جنوب را خواهد داشت.
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس دهم، گفت: یک پروژه خوب و یک کار خوب را تبدیل به یک دعوا نکنیم. اگر توان دارید یک طرح جدید با این مقیاس شروع و به اتمام برسانید و بگذارید مردم همچون بیمارستان مادر و کودک که این روزها سرویس خوب به همشهریان و هموطنان می‌دهد مزه خدمت را فارغ از نگاه سیاسی بچشند. مردم خدمت می‌خواهند.




کد مطلب: 437162

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437162/اظهار-نظر-تاجگردون-درباره-بیمارستان-نرگسی-بگذارید-مردم-مزه-خدمت-فارغ-نگاه-سياسی-بچشند-یک-کار-خوب-تبدیل-دعوا-نکنیم-اگر-توان-دارید-طرح-جدید-این-مقیاس-شروع-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1