تاریخ انتشار
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۴۳۷۱۰۵
در ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تشریح آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / یزدان‌پناه: اوضاع شهر سی‌سخت وخیم است / کلانتری: نباید آسمانی حرف زد و همه چیز را زیر سؤال برد / جایی که ارتباطات گسترده باشد، شیوع کرونا هم بیشتر است

۳
۰
تشریح آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / یزدان‌پناه: اوضاع شهر سی‌سخت وخیم است / کلانتری: نباید آسمانی حرف زد و همه چیز را زیر سؤال برد / جایی که ارتباطات گسترده باشد، شیوع کرونا هم بیشتر است
کبنا ؛
نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار این استان برگزار شد. در این نشست پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به تشریح آخرین وضعیت آمار کرونا پرداخت و اظهار داشت: اوضاع شهر سی‌سخت روز به روز وخیم‌تر می شود و تعداد بستری‌ها که بر ترخیصی‌ها غلبه کرده است.

    
فیلم) صحبت‌های پرویز یزدان پناه در باره آخرین آمار بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 2 مرداد ماه 1400) نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور مدیران عضو ستاد کرونا در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح ملی و مصوبات ستاد کرونا بنا شد واکسیناسیون فرهنگیان از مردادماه آغاز شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همین منظور جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده و به دنبال ابلاغ رسمی از سوی وزارت بهداشت و درمان هستیم.
در همین خصوص محمدمهدی بانشی در پاسخ به مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش و معلمان جزء گروه‌های شغلی پر خطر هستند اما هنوز سهمیه مشخصی برای آن ها نیامده است.
معاون بهداشتی علوم پزشکی استان یادآور شد: باید توافق بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت باشد و تنها وظیفه ما تزریق واکسن در استان است.
حسین کلانتری کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست با بیان اینکه با حساسیت به دنبال جلوگیری از شیوع کرونا هستیم، افزود: تمام ورودهای استان کهگیلویه و بویراحمد را با دقت مورد رصد قرار دادیم و ورود خودروهای با پلاک غیربومی ممنوع است.
وی با بیان اینکه گاهی فرهنگ سازی و مشارکت مردم بهتر از هر مصوبه و یا تصمیم دیگری است، اضافه کرد: مردم باید با مشارکت خودشان مانع از شیوع کرونا شوند. نباید در دورهمی‌ها و تجمع‌های غیر ضروری حضور پیدا کرد. مراسم‌های مذهبی، تشییع جنازه و عروسی‌ها نباید به شکل گروهی و تجمعی برگزار شود. وقتی مسئولان اعلام می‌کنند که نباید در مراسمات تشییع جنازه و عروسی تجمع باشد و مردم از دیوارهای قبرستان بالا می‌روند، دیگر چه می‌شود، کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد، در استان کهگیلویه و بویراحمد روابط قومی و عاطفی بسیار گسترده است و جایی که ارتباطات گسترده باشد، شیوع کرونا هم بیشتر است.
وی گفت: در تست گیری نمونه کرونا از میانگین کشور بالاتر هستیم، کشور به لحاظ نمونه گیری تست کرونا 23 درصد است، اما استان کهگیلویه و بویراحمد 33 درصد است.
کلانتری گفت: نباید آسمانی حرف زد و تلاش‌ها و عملکرد مدیران ستاد کرونا را زیر سئوال برد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: زمانی به آرامش می‌رسیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 90 درصد برسد. از مسئولان مربوطه می‌خواهم که بازار را به دقت مورد رصد و نظارت قرار دهند و با واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌کند، برخورد شود.
وی به موضوع منطقه سیل زده طسوج چرام گریزی زد و گفت: سه معاون عمرانی استاندار و مدیران مربوطه را در این منطقه بسیج کردیم، تا آب آشامیدنی طسوج و مشکلات جاده‌ای منطقه برطرف شود. در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با کرونا با سیل، آتش سوزی و زلزله مواجه بودیم. اما الحمدالله با سربلندی و کمک مردم از این بحران‌ها عبور کرده‌ایم.
کلانتری تاکید کرد: مشارکت مردم در کنترل کرونا اولویت دارد، مردم هم خودشان رعایت کنند و هم به دیگرانی که رعایت نمی‌کنند، تذکر دهند.
وی افزود: ادارات دولتی اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند با مسئول دستگاه دولتی به جد برخورد شود. نباید روند جلوگیری و درمان بیماری کرونا دچار فرسایشی شود، چرا که ادامه این وضعیت خسته کننده است و مقابله با کرونا عادی انگاری می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بیمارستان نرگسی گچساران گریزی زد و گفت: این بیمارستان بیش از 250 میلیارد تومان هزینه ساخت آن شده، و با تجهیزات جدید راه اندازی شده و باید به مردم خدمات ارائه دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای کلانتری شما که حرف از شیوع بیماری با ازدهام جمعیت میزنید چطور خود شما درمراسم مرحوم خواجوی شرکت کردید وشلوغی را دیدید ازیک طرف میگید باید مراسمات برگزار نشود واز طرف دیگه خودتون رعایت نمیکنید
همت
Iran, Islamic Republic of
لطفا ستاد کرونا بازدید میدانی از ادارات بعمل بیارن در بیشتر ادارات ابتدایی ترین پروتوکلهای بهداشتی رعایت نمیشه ولی کسی نیست که نظارت کنه ....ممنونم
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
اولابایددیداینها چطورازمبدا اصلی وارداستان شدند....بعدش ورودی سیسخت روزاول فرمالیته ونمایشی برخوردکردندوبه محض تاریک شدن بساط ایست وبازرسی برچیده میشد....ازسمت توت نده وبیاره همینجورمیان...پلیس وقتی پلاک غیربومی می بینه بی تفاوت....جریمه باید۱۰میلیونی باشه تابازدارنده بشه...کسانی بایدباشندکه اواخرهفته شبانه روزوشیفتی پای کارباشندولی همشون رفع تکلیفی چندساعته پای کارهستند.خونه باغهاراهم جریمه سنگین بکنندورحمی درکارنباشه وتسامح وتساهلی
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
فایل های مرتبط
1