کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تشریح آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / یزدان‌پناه: اوضاع شهر سی‌سخت وخیم است / کلانتری: نباید آسمانی حرف زد و همه چیز را زیر سؤال برد / جایی که ارتباطات گسترده باشد، شیوع کرونا هم بیشتر است

2 مرداد 1400 ساعت 9:49

نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار این استان برگزار شد. در این نشست پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به تشریح آخرین وضعیت آمار کرونا پرداخت و اظهار داشت: اوضاع شهر سی‌سخت روز به روز وخیم‌تر می شود و تعداد بستری‌ها که بر ترخیصی‌ها غلبه کرده است.


نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار این استان برگزار شد. در این نشست پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به تشریح آخرین وضعیت آمار کرونا پرداخت و اظهار داشت: اوضاع شهر سی‌سخت روز به روز وخیم‌تر می شود و تعداد بستری‌ها که بر ترخیصی‌ها غلبه کرده است.

    
فیلم) صحبت‌های پرویز یزدان پناه در باره آخرین آمار بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 2 مرداد ماه 1400) نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور مدیران عضو ستاد کرونا در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح ملی و مصوبات ستاد کرونا بنا شد واکسیناسیون فرهنگیان از مردادماه آغاز شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همین منظور جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده و به دنبال ابلاغ رسمی از سوی وزارت بهداشت و درمان هستیم.
در همین خصوص محمدمهدی بانشی در پاسخ به مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش و معلمان جزء گروه‌های شغلی پر خطر هستند اما هنوز سهمیه مشخصی برای آن ها نیامده است.
معاون بهداشتی علوم پزشکی استان یادآور شد: باید توافق بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت باشد و تنها وظیفه ما تزریق واکسن در استان است.
حسین کلانتری کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست با بیان اینکه با حساسیت به دنبال جلوگیری از شیوع کرونا هستیم، افزود: تمام ورودهای استان کهگیلویه و بویراحمد را با دقت مورد رصد قرار دادیم و ورود خودروهای با پلاک غیربومی ممنوع است.
وی با بیان اینکه گاهی فرهنگ سازی و مشارکت مردم بهتر از هر مصوبه و یا تصمیم دیگری است، اضافه کرد: مردم باید با مشارکت خودشان مانع از شیوع کرونا شوند. نباید در دورهمی‌ها و تجمع‌های غیر ضروری حضور پیدا کرد. مراسم‌های مذهبی، تشییع جنازه و عروسی‌ها نباید به شکل گروهی و تجمعی برگزار شود. وقتی مسئولان اعلام می‌کنند که نباید در مراسمات تشییع جنازه و عروسی تجمع باشد و مردم از دیوارهای قبرستان بالا می‌روند، دیگر چه می‌شود، کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد، در استان کهگیلویه و بویراحمد روابط قومی و عاطفی بسیار گسترده است و جایی که ارتباطات گسترده باشد، شیوع کرونا هم بیشتر است.
وی گفت: در تست گیری نمونه کرونا از میانگین کشور بالاتر هستیم، کشور به لحاظ نمونه گیری تست کرونا 23 درصد است، اما استان کهگیلویه و بویراحمد 33 درصد است.
کلانتری گفت: نباید آسمانی حرف زد و تلاش‌ها و عملکرد مدیران ستاد کرونا را زیر سئوال برد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: زمانی به آرامش می‌رسیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 90 درصد برسد. از مسئولان مربوطه می‌خواهم که بازار را به دقت مورد رصد و نظارت قرار دهند و با واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌کند، برخورد شود.
وی به موضوع منطقه سیل زده طسوج چرام گریزی زد و گفت: سه معاون عمرانی استاندار و مدیران مربوطه را در این منطقه بسیج کردیم، تا آب آشامیدنی طسوج و مشکلات جاده‌ای منطقه برطرف شود. در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با کرونا با سیل، آتش سوزی و زلزله مواجه بودیم. اما الحمدالله با سربلندی و کمک مردم از این بحران‌ها عبور کرده‌ایم.
کلانتری تاکید کرد: مشارکت مردم در کنترل کرونا اولویت دارد، مردم هم خودشان رعایت کنند و هم به دیگرانی که رعایت نمی‌کنند، تذکر دهند.
وی افزود: ادارات دولتی اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند با مسئول دستگاه دولتی به جد برخورد شود. نباید روند جلوگیری و درمان بیماری کرونا دچار فرسایشی شود، چرا که ادامه این وضعیت خسته کننده است و مقابله با کرونا عادی انگاری می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بیمارستان نرگسی گچساران گریزی زد و گفت: این بیمارستان بیش از 250 میلیارد تومان هزینه ساخت آن شده، و با تجهیزات جدید راه اندازی شده و باید به مردم خدمات ارائه دهد.
 


کد مطلب: 437105

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437105/تشریح-آخرین-آمار-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-یزدان-پناه-اوضاع-شهر-سی-سخت-وخیم-کلانتری-نباید-آسمانی-حرف-زد-همه-چیز-زیر-سؤال-برد-جایی-ارتباطات-گسترده-باشد-شیوع-هم-بیشتر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1