تاریخ انتشار
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۳۷۱۰۴
در خصوص حواشی پیرامون سد آبریز مطرح شد

واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حواشی پیرامون سد آبریز: مراودات ما با استان خوزستان بسیار نزدیک است / فضای ملتهب را شخصاً نمی‌پسندم / توئیت‌ها از هر دو سمت تاثیری بر روال قانونی کار نمی‌گذارد

۱
۰
واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حواشی پیرامون سد آبریز: مراودات ما با استان خوزستان بسیار نزدیک است / فضای ملتهب را شخصاً نمی‌پسندم / توئیت‌ها از هر دو سمت تاثیری بر روال قانونی کار نمی‌گذارد
کبنا ؛بحث و جدل های توئیتری نمایندگان شهرستان های کهگیلویه و بهبهان در خصوص سد آبریز و واکنش فعالین اجتماعی به موضوع سد آبریز، مدتی فضای استان کهگیلویه و بویراحمد را دچار التهاب کرد که حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره به خبرنگار کبنا توضیح داد.

بیشتر بخوانید:

پاسخ قاطع موحد به نماینده بهبهان / سد آبریز وارد فاز اجرایی خواهد شد


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کبنا نیوز در خصوص این سد، به مسائل محیط زیستی و فنی اشاره کرده و گفت: من معتقدم کار را باید به کاردانش سپرد. مطالعات زیست محیطی و مطالعات فنی مسئول خاص خودش را دارد.
حسین کلانتری در اشاره به توئیت نماینده بهبهان گفت:  ولی با این نوع گفت و گو راه به جایی نمی‌بریم! ما همه یک ملت هستیم، مراودات ما با استان خوزستان بسیار نزدیک است، هم دین هستیم، همسایه هستیم، ارتباطات داریم.
وی افزود: به هر حال یک جایی تصمیم ملی گرفته می‌شود، همه باید تمکین کنند. مطالعات سد آبریز پیشرفت‌هایی داشته است، در حوزه مطالعات زیست محیطی در مراحل پایانی است، طبیعتاً اگر این سد احداث شود به نفع نظام است، زیردست‌ها نیز ضوابط فنی و ضرورت‌های ملی را می‌پذیرند، ولی اینکه بیاییم فضا را دغدغه‌مند و ملتهب کنیم را شخصاً نمی‌پسندم.
کلانتری گفت: کار دارد روال عادی و قانونی خود را دنبال می‌کند. توئیت ها از هر دو سمت تاثیری بر روال قانونی کار نمی‌گذارد، چون کارشناسی و دقیق است.
کلانتری تأکید کرد: حال چه افراد موافق باشند و چه نباشند؛ اگر مطالعات کارشناسی جواب ندهد، احداث انجام نمی‌گیرد، و اگر مطالعات کارشناسی مثبت باشد چه افراد موافق باشند و چه نباشند، تأثیری در روال کار نخواهد داشت.
گفتنی است؛ سد آبریز با ارتفاع ۱۴۴ متر، ۱۷۳ میلیون متر مکعب گنجایش مخزن و تولید سالانه ۲۰ مگاوات برق جهت برطرف شدن مشکلات برق و آب کشاورزی شهرستان کهگیلویه و همچنین در استان خوزستان اجرایی می‌شود. معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص بیان کرده است: اولویت در اجرای سد رعایت پیوست‌های محیط زیست و پس از آن به سهم آب شرب، کشاورزی و صنعت پرداخته خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام وقتی سده سالهاست با همدستی در داخل شهرستان کهگیلویه ساخته شده ولی هیچگونه استفاده از آب آن سده نسیب مردم گهگلویه نشده استان خوزستان بخصوص بهبهان از آب این سد استفاده کرده حالا جای تشکر قدردانی از مردم محروم کهگیلویه دهدشت وتوابع آن عده‌ای ساز مخالف احداث سد راه در کهگیلویه می زنند ظلم به این مردم
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1