کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

روند افزایشی بستری و موارد مثبت نگران کننده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

31 تير 1400 ساعت 0:55

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
 به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۵۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که ۱۲۲ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴۰ بیمار کرونایی قطعی بستری شده‌اند که روند افزایشی بستری و موارد مثبت نگران کننده می‌باشد و در بعضی از مناطق استان مانند شهر سی سخت و روستاهای اطراف عمدتاً درگیری و بستری خانوادگی می‌باشد که نشان دهنده درگیری با کرونای هندی می‌باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۵۱ هزار و ۵۲۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
یزدان‌پناه تاکید کرد: از ۶۱۳ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۱ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و بهمئی بود، همچنین از ۳۵۱ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت و عمدتاً در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه و بهمئی هستند. تعداد موارد مثبت در نمونه‌های امروز بیش از ۳۰۰ مورد می‌باشد که جای نگرانی دارد و احتمالاً در روزهای آینده تخت‌های بیمارستانی مملو از بیمار خواهد بود.



 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: برای کنترل بیماری کرونای نوع دلتا باید میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم تا حدود ۹۰ درصد افزایش یابد.
 به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی بیان کرد: کرونای دلتا یکی از خطرناکترین نوع کرونا ویروس است و بسادگی منتشر می‌شود و می‌تواند باعث مرگ و میر زیادی شود، همچنین دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان اعلام خطر می‌نماید و از مردم می‌خواهد با مشارکت خود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمعات، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک کمک به کنترل بیماری نمایند و از مرگ و میر های بعدی جلوگیری نمایند.
 


کد مطلب: 437040

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437040/روند-افزایشی-بستری-موارد-مثبت-نگران-کننده-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1