تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۳۷۰۲۰
نسبت به سال گذشته؛

بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 4.4 درصد کاهش یافت

۳
۰
بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 4.4 درصد کاهش یافت
کبنا ؛اين نتايج حاكي از آن است كه در بهار ١٤٠٠، به ميزان ۳۳,۳ درصد جمعيت ١٥ ساله و بيش‌تر استان از نظر اقتصادي فعال بوده‌اند، يعني در گروه شاغلان يا بيكاران قرار گرفته‌اند. بررسي تغييرات نرخ مشاركت اقتصادي حاكي از آن است كه اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٩) ۲.٤ درصد كاهش يافته است.
 به گزارش کبنا نیوز، علي شهابي نسب رئيس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام كرد: بررسي نرخ بيكاري افراد ١٥ ساله و بيش‌تر در بهار ۱۴۰۰ نشان مي‌دهد كه ٨,۲ درصد از جمعيت فعال استان (شاغل و بيكار)، بيكار بوده‌اند،كه نسبت به ميانگين كشوري  (ميانگين كشوري ۸,۸ درصد ) شش دهم درصد كمتر است.
وی افزود: بررسي روند تغييرات نرخ بيكاري حاكي از آن است كه اين شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٩) ۴.۴ درصد كاهش يافته است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان افزود: شيوع بيماري كرونا و به تبع آن، برگزاري مجازي كلاس‌هاي درسي مدارس و دانشگاه‌ها، باعث شده كه بسياري از محصلين و دانشجويان نسبت به گذشته زمان كمتري را به موضوع تحصيل اختصاص دهند و فرصت اين را داشته باشند كه در مشاغل فصلي (كه با توجه به شرايط اقليمي استان، درصد قابل ملاحظه‌اي از مشاغل را به خود اختصاص داده است) مشغول به‌كار شوند كه اين امر موجب تبديل وضعيت اين افراد از حالت غير فعال به فعال (شاغل) مي‌شود.
 وي ادامه داد: بررسي ها نشان مي دهد كه بخشي از بنگاه ها و موسسات خدماتي كه در بهار ۱۳۹۹ به دليل وخامت شرايط كرونا در كشور و استان تعطيل بودند در بهار ۱۴۰۰ فعال شوند  كه اين امر باعث گرديد كه تاثير كاهشي روي نرخ بيكاري داشته باشد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
هر کی این آمارو داده
دنا
Iran, Islamic Republic of
شهازی عزیز این نرخ بیکاری مربوط به کارخانه سیمان مارگون است در دولت دهم و یازدهم و استاندار توانمند و بومی مسعود حسینی انقلابی که بدون از هیاهو فقط برای خدا کار میکرد.۴۰۰نفر شغل مستقیم و ۷۰۰شغل غیر مستقیم. فواذ صاحب کار خانه میگفت من حسینی و هدایت خواه را در این استان میشناسم.و مرا یاری و ترغیب میکردند .حرف ۲سال پیس ایشان است.
حسین مددی زاده
Iran, Islamic Republic of
من دکتری منابع انسلنی ومطالعات بازارکار از اکراین گرفتم حاضرم با شما مصاحبه کنم کی گفته بیکاری کاهش یافته
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1