تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۴۳۶۹۲۲
ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

کلانتری: هدف بستن نیست، اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود هیچ واحد صنفی بسته نمی‌شود / سفر به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

۱
۰
کلانتری: هدف بستن نیست، اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود هیچ واحد صنفی بسته نمی‌شود / سفر به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد
کبنا ؛ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار این استان در سالن جلسات ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز (شنبه 26 تیرماه 1400) جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران عضو این ستاد در ساختمان دولت برگزار شد.
حسین کلانتری در این جلسه، رسانه‌ها برای مقابله با کرونا زحمت می‌کشند، اظهار داشت: هدف ما رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا است که اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراگیر شود، هیچ پلمپی صورت نمی‌گیرد و درب هیچ واحد صنفی و تولیدی را نمی‌بندیم و اصلاً هدف بستن نیست تا کسب و کار کسی رکود دچار مشکل نشود،  بلکه حفظ سلامت مردم برای ما اولویت دارد. اما عدم رعایت پروتکل‌ها موجب بالا رفتن آمار می‌شود و اکنون آمار با ما حرف می‌زند به همین دلیل صنوفی که رعایت نمی کنند باید طبق قانون با آنها برخورد شود.
وی از مردم خواست که مطابق دعوت و پیامک‌های ارسالی در محل واکسیناسیون‌های عمومی حضور پیدا کنند، افزود: باید از تجمع‌ها جلوگیری شود، تجمع‌ها عامل شیوع بیشتری ویروس کرونا است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: گزارشی که آقای یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج داد، نکات قوت دهنده و نگران کننده داشت. علت اصلی شیوع ویروس کرونا عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی است. تنها چیزی که ما را از پیک‌های کرونا عبور می‌دهند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است. 
وی خطاب به مدیران گفت: تقریباً آمار نگران کننده بود تعداد مبتلایان روز به روز گسترش و افزایش پیدا می‌کند و علت عدم رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل های ستاد کروناست که باید آحاد جامعه برای رعایت این دستورالعمل ها حساس باشند.  تمام کارکنان و ارباب رجوع‌ها ملزم به رعایت دستور العمل های ستاد کرونا و پروتکل‌های بهداشتی شوند و هر کس رعایت نکرد به دادگاه معرفی شود. 
کلانتری گفت: کسانی که فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از ارائه خدمات به آنها معذوریم.



وی برگزاری هر گونه تجمع در اماکن سربسته را ممنوع دانست و گفت: سه شهرستان کهگیلویه، بویراحمد و گچساران قرمز است. حتماً نیروی انتظامی با تجمع‌های در مکان‌های سربسته برخورد کند.
وی در ادامه با بیان این که باید حس مسئولیت پذیری در همه سطوح وجود داشته باشد یادآور شد: کارکنان دستگاه‌های اجرایی نسبت به رعایت کامل دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک همه را ملزم کنند و اگر کسی رعایت نکرد به دادگاه تخلفات اداری ارجاع داده شود و همچنین خدمات اداری به کسانی داده شود که پروتکل‌ها را رعایت کرده و به سلامت خود و جامعه می اندیشند.
وی افزود: با عدم رعایت چنین مواردی برخورد خواهد شد نسبت حضور کارمندان در مناطق قرمز و زرد باید رعایت شود همچنین اعیاد پیش رو و مراسم‌های مختلف را داریم که باید در محیط باز و با رعایت فاصله گذاری باشد.
کلانتری با بیان اینکه نوع جدید ویروس به شدت و به سرعت برق در حال انتقال و مبتلا کردن مردم است یادآور شد: متاسفانه کودکان و اطفال را بیشتر درگیر کرده که ضرورت رعایت ملاحظات لازم است.
وی افزود: از معاون رئیس جمهور افزایش واکسن برای استان را پیگیری کردیم که خوشبختانه مطرح شد و محموله ۱۸ هزارتایی به استان خواهد آمد از مردم می‌خواهیم که در بحث واکسیناسیون با رعایت کامل نظم و تنها بر اساس نوبت و پیامکی که برای آنها ارسال می‌شود حضور پیدا کنند مهمترین مسئله ای که به شدت به آن نیاز داریم تا در پیک جدید با کمترین مشکلات عبور دهیم رعایت دستورالعمل است در استان به شدت نیاز داریم که مردم و اقشار مختلف شهری و روستایی رعایت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ورود خودروهای غیر بومی به مناطق سردسیری استان جلوگیری شود چرا که در این هفته نیز از روز سه‌شنبه به بعد تعطیلی ها را داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
هيچ كاري نميكنيد نه ورودي ميبنيد و نه هيچ
فقط جلسات بدون خروجي فقط حرف
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1