کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

6 برابر شدن تعداد دمنده‌ها در استان کهگیلویه‌وبویراحمد

25 تير 1400 ساعت 23:57

اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به تعداد 270 دستگاه دمنده جدید و اداره کل محیط زیست استان به 60 دستگاه دمنده جدید تجهیز شد.


ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح و سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، عصر امروز (جمعه 25 تیرماه 1400) مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز در جلسه‌ای که با حضور فرماندهی یگان حفاظت تشکیل دادیم، اکیپ‌های امدادرسانی را از ۵ نفر به ۱۰ نفر افزایش دادیم، همچنین از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد استفاده کردیم.
وی افزود: با پیگیری‌هایی که از سازمان جنگل‌های کشور داشتیم تعداد ۱۰ دستگاه دمنده در روزهای آینده به منطقه اعزام می‌شود.
حکمتیان به تعداد دستگاه‌های دمنده تا سال 98 اشاره کرده و گفت: تا سال ۹۸، استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۳ دستگاه دمنده داشت و از سال گذشته تاکنون تعداد دستگاه‌های دمنده به ۲۷۰ عدد افزایش یافته است، با ده دستگاه دمنده‌ای که به استان فرستاده خواهد شد تعداد 280 دمنده خواهیم داشت.
وی گفت: تعداد 300 دستگاه که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته قول گرفته بودید کم کم در حال تکمیل است.
هاشمی مدیرکل سازمان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نیروهای ما در حال حاضر برای مهار آتش سوزی آماده هستند.
تا قبل از سال 98 نزدیک به 12 دمنده در محیط زیست استان داشتیم، سال 99 برای اولین بار تعداد 60 دمنده را گرفتیم. برای اولین بار، امسال قرارداد مشارکتی با سازمان‌های مردم نهاد را بستیم. هوشمندسازی محیط زیست نیز در دستور کار و منتظر اعتبار است.
همچنین محمدی مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آتش سوزی‌های یک سال اخیر، اعزام بالگرد مطلوب بوده است.
وی گفت: طی روزهای آتش سوزی اخیر، گاهی دو و گاهی 4 بالگرد را در اختیار داشتیم، تعدادی دمنده و آتش کوب و تحهیزات انفرادی نیز بین نیروها توزیع کردیم.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: شرکت نفت در سالهای گذشته، همیشه در کنار ستاد بحران بوده و همیشه تا جایی که توانستیم بطور صددرصدی همکاری داشتیم.
وی گفت: از حضور نیروهای مهار آتش گرفته تا تجهیزات و ماشین آلات، هلی کوپتر و نقل و انتقالات، شرکت نفت همیشه کمک کرده است.
صیدالی در خصوص تأخیر و عدم پرواز هلی کوپتر نفت برای انتقالات امروز گفت: قبلاً هلی کوپتر ما در هر شرایطی پرواز می‌کرد، در حال حاضر به دلیل واگذاری فرودگاه، با وجود پیگیری‌های ما، برای ما محدودیت‌هایی ایجاد کرده‌اند.
صیدالی به گران بودن هلی کوپترها برای نقل و انتقال و اطفای حریق اشاره کرده و افزود: حتی بهانه‌هایی آوردند و گفتند چون آتش سوزی تمام شده است و بر اساس قرارداد کار می‌کنیم، اگر هلی کوپتر بخواهید با قیمت ده برابری محاسبه خواهد شد!
وی گفت: معقول نیست که بالگردی بصورت ثابت در منطقه نباشد، لذا برای سال آینده می‌طلبد هلی کوپتری در سه ماه تابستان در گچساران مستقر باشد، اینکه ما هلی کوپتر از اصفهان و فارس و ... بیاوریم فایده‌ای ندارد، کار پیش نمی‌رود.


کد مطلب: 436912

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436912/6-برابر-شدن-تعداد-دمنده-ها-استان-کهگیلویه-وبویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1