تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۴۳۶۸۵۴
کارشناس سازمان هواشناسی:

هوای ایران بارانی می‌شود / رگبار و رعد برق با احتمال تگرگ در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود

۱
۰
هوای ایران بارانی می‌شود / احتمال سیل در کهگیلویه و بویراحمد ( + فیلم )
کبنا ؛ کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه‌های بارشی به کشور گفت: پس از مدت‌ها شاهد بارندگی در مناطق مختلف کشور خواهیم بود.
 به گزارش کبنا، محمد اصغری افزود: بارش‌ها در جنوب شرق کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس قابل توجه خواهد بود و احتمال جاری شدن روان آب و بالاآمدن ناگهانی سطح رودخانه‌ها وجود دارد.
وی گفت: البته با تأخیر این شرایط در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اتفاق خواهد افتاد.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سامانه بعدی که از غرب کشور وارد می‌شود از بارندگی‌های خوبی برخوردار است و هم اکنون در بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی، قسمت‌های شمالی آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل، زنجان و بخش‌هایی از قزوین و همچنین کرانه‌های دریای خزر بارش‌ها آغاز شده است.

  

اصغری گفت: در این مناطق نیز امکان جاری شدن روان آب‌ها و سیل وجود دارد.
وی افزود: این سامانه پس از مناطق اشاره شده وارد استان‌های البرز، تهران، شمال سمنان و گلستان خواهد شد البته در بخش‌هایی از جنوب استان تهران، قم، مرکزی، شرق و شرق اصفهان در روزهای آینده شاهد وزش باد به ویژه در بعدازظهرها خواهیم بود که موجب ریزش گرد و خاک می‌شود از این رو بیماران قلبی و ریوی از حضور در فضای باز خودداری کنند.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آب‌های شمالی کشور امروز متلاطم است و به هیچ وجه مناسب شنا نیست و در برخی مناطق دریای خزر ارتفاع موج به ۱۷۰ سانتی متر می‌رسد.
اصغری افزود: سواحل دریای عمان نیز از بعدازظهر جمعه متلاطم خواهد شد.
وی درباره نوسان‌های دمایی نیز گفت: تا روز یکشنبه روند کاهشی دما در کشور اتفاق می‌افتد.
 
وزش باد ناگهانی در نوار شمالی و جنوبی
 کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام کاهش دما در تهران به ۳۵ درجه برای استان‌های شمالی کشور و نوار شرقی و جنوبی, رگبار ناگهانی باران، همراه با وزش بادهای موقتی را تا روز یکشنبه پیش‌بینی کرد.
کبری رفیعی افزود: از امروز (۲۵ تیرماه) تا اواخر وقت یکشنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: امروز در استان‌های خراسان‌جنوبی، یزد و مناطقی از خراسان‌رضوی و شمال بوشهر و همینطور ارتفاعات چهارمحال بختیاری شرایط اعلام شده تداوم دارد.
رفیعی گفت: طی سه روز آینده استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، زنجان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، بلندی‌های استان‌های قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات سمنان، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت. همین شرایط جوی را روز شنبه برای قزوین، البرز و ارتفاعات تهران و سمنان داریم.
به گفته رفیعی از بعدازظهر امروز تا یکشنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان، مواج و متلاطم است. اوایل هفته روند افزایش نسبی دما در سواحل خزر را پیش بینی می‌کنیم.
وی گفت: امروز در تهران شاهد آسمان نیمه ابری، رگبار، رعد و برق و کاهش دمای ۳۵ درجه‌ای خواهیم بود.
به گزارش کارشناس سازمان هواشناسی، با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور، به ویژه در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، کرمان، احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر، احتمال برخورد صاعقه پیش‌بینی شده است. همچنین احتمال بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، انسداد موقت راه‌ها وجود دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود هموطنان از تردد و توقف در حاشیه رودخان‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. به ویژه دامداران از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع خودداری کنند.
همچنین کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: از عصر روز شنبه بیست و ششم تیرماه تا یکشنبه رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با گرد و خاک با احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.



  ولی بهره مند در این باره اظهار داشت: زمان شروع این مخاطرات عصر روز شنبه و نوع مخاطره وزش بادهای لحظه‌ای از جمعه تا اواسط هفته آینده، بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و کاهش دید افقی خواهد بود.
 وی افزود: منطقه اثر این سامانه پاره‌ای از مناطق استان شامل به ویژه نواحی شمال شرقی و بخش‌هایی از نواحی جنوبی خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اثر این مخاطره افزایش حجم رواناب، احتمال گرفتگی معابر عمومی، احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد و اختلال در تردد جاده‌ای، به ویژه گردنه‌ها و مناطق کوهستانی است.
 بهره مند به هم استانی‌ها توصیه کرد که تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و .... اندیشیده شود و از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
 وی ادامه داد: همچنین در تردد جاده‌های کوهستانی احتیاط کنند و از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.
 کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.  این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اخه تا به حال کدام یک از پیش بینی های هواشناسی استان در زمستان هم درست از آب در می‌آمد که این دومیش باشه واقعا حیف پول بیت المال که خرج هواشناسی استان ما میشه
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
فایل های مرتبط
1