کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست کمیته خشکسالی آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

۲۳ درصد برق در دستگاه های دولتی استان مصرف می شود / جهاد کشاورزی باید روش خشکه کاری را ترویج می داد

10 تير 1400 ساعت 11:32

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر کنترل مصرف آب و برق از سوی شهروندان به ویژه در دستگاه های اجرایی تاکید کرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر کنترل مصرف آب و برق از سوی شهروندان به ویژه در دستگاه های اجرایی تاکید کرد.
کیامرث حاجی زاده در نشست کمیته خشکسالی آب و برق، اظهار داشت: در سال ۹۸ و پس از وقوع سیل خیلی از افراد فکر می کردند دوران ترسالی است در حالی که بیشتر سیلاب ها در دوران خشکسالی اتفاق می افتد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: ممکن است بین خشکسالی های ممتد ترسالی هم اتفاق بیافتد.
وی افزود: در تابستان ۹۷ خشکسالی را تجربه کردیم که در ۷۰ سال اخیر بی سابقه بود و ستاد سازگاری با کم آبی در کشور ایجاد شد.
حاجی زاده از تشکیل ستاد خشکسالی راهبردی زیر نظر استاندار خبر داد و گفت: استان کهگیلویه  و بویراحمد دومین استان کشور از لحاظ میزان بارش است و این مهم موجب می شود که گاها شهروندان در مصرف آب صرفه جویی نکنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: ۲۳ درصد برق در دستگاه های دولتی مصرف می شود.
حاجی زاده، تاکید کرد: مصرف آب و برق در دستگاه های اجرایی و دولتی کهگیلویه و بویراحمد باید کنترل شود.
وی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق توسط دستگاه های دولتی، بیان کرد: ستاد بحران استان و کمیته مربوط به دستگاه های خاطی تذکرات لازم را بدهد چرا که دستگاه های اجرایی باید در مصرف انرژی الگو باشند.
حاجی زاده با بیان اینکه امسال با تنش آبی و کمبود برق رو به رو هستیم، گفت: خشکسالی جدی و یکی از ابر بحران های ما است.
جهاد کشاورزی باید روش خشکه کاری را ترویج می داد
وی، تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان با توجه به شرایط تنش آبی باید روش خشکه کاری را ترویج می داد.
حاجی زاده خواستار فعالیت بیش از پیش کمیته خشکسالی استان شد و گفت: مدیدیت بحران برای مقابله با خشکسالی با برنامه ریزی مدون اقدام کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد:  استاندار، مجمع نمایندگان استان و سازمان برنامه اعتبارات خوبی در همه زمینه ها به ویژه بخش آب استان جذب کردند.
حاجی زاده، بیان کرد: آبرسانی ۴ شهر، آبرسانی امامزاده جعفر و... اکثرا اعتبار این پروژه ها برای ۱۴۰۰ تخصیص یافته است و این ها زیرساخت های آب است و قرار نیست هرچقدر تولید می شود به همان میزان مصرف کنیم.
معاون عمرانی استاندار خواستار حضور فعال شدن کمیته کشاورزی استان شد و گفت: اطلاع رسانی خوبی در سطح شبکه استانی دنا انجام و آموزش های لازم از سوی کارشناسان ارائه شد.
وی از برگزاری ستاد خشکسالی استان با حضور  استاندار در هفته آینده خبر داد و گفت: نه تنها دستگاه های برتر تجلیل می شوند بلکه با دستگاه های کم کار برخورد خواهد شد.
حاجی زاده با بیان اینکه کف شکنی چاه ها در حال انجام است، گفت: انتظار می رود آب منطقه ای در این راستا با آب و فاضلاب همکاری لازم را داشته باشد.
وی، بیان کرد: کمیته بازرسی، مدیریت بحران و نیروی انتظامی میزان مصرف آب و برق در دستگاه های اجرایی را رصد و کنترل کنند.
حاجی زاده بر پای کار بودن فرمانداران برای مقابله با خشکسالی تاکید کرد و گفت: رقم شالی کاری در برخی از شهرستان های استان  از سال گذشته بیش تر شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: تامین آب شرب مردم برای ما در اولویت قرار دارد.
وی، اظهار داشت: در ۵ شهر  و ۱۷۰ روستای استان با تنش آبی رو به رو هستیم و باید دستگاه های اجرایی در این زمینه از آمادگی کامل برخوردار باشند.
حاجی زاده، خاطرنشان کرد: امسال در بحث آبرسانی اعتبارات خوبی پیش بینی شده است.
وی از تشکیل شورای حفاظت از منابع آب استان خبر داد و افزود: مصرف برق ما در سال گذشته ۳۶۰ مگاوات بود و اکنون از مرز ۵۰۰ مگاوات گذشته است که باید این مهم را مدیریت کرد.
حاجی زاده، تصریح کرد: با کسانی که به صورت غیرقانونی رمز ارز استخراج می کنند برخورد می شود.


کد مطلب: 436392

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436392/۲۳-درصد-برق-دستگاه-های-دولتی-استان-مصرف-می-شود-جهاد-کشاورزی-باید-روش-خشکه-کاری-ترویج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1