تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۳۶۲۵۵
به همراه اعضای شورای قضایی صورت گرفت؛

بازدید رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از زندان مرکزی یاسوج + تصاویر

۰
بازدید رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از زندان مرکزی یاسوج + تصاویر
کبنا ؛رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصلاح و تربیت مرتکبان جرم، مهم ترین اولویت های دستگاه قضایی است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (7 تیرماه 1400) حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضایی به مناسبت هفته قوه قضائیه از زندان مرکزی یاسوج بازدید و با زندانیان دیدار کردند.
نگین تاجی در این بازدید از بندهای قرآن و پاک، آنچه که حائز اهمیت است در بند پاک، مددجویانی که با کمک مددکاران اجتماعی روی به زندگی پاک نهاده و با حمایت های واحد اشتغال و حرفه آموزشی زندان در آموزش های فنی و حرفه ای و صنایع دستی شرکت نموده که با خلق آثار گرانبهایی می توانند از هم اکنون صاحب درآمد شوند.

در این بازدید ابتدا رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از اندرزگاههای زندان را بررسی و ضمن ملاقات چهره به چهره با مددجویان وضعیت اشتغال به کار آنان را مورد بررسی قرار دادند، سپس با حضور در محفل انس با قرآن بر روند اجرای فعالیت های فرهنگی و قرآنی نظارت نمودند.
در این بازدید تعدادی از مددجویان مسائل و درخواست های خود را در ارتباط با مسائل قضایی و اجرای احکام بیان داشته و رئیس کل دادگستری استان، دستورات لازم به منظور بررسی درخواست های مطرح شده و ارائه گزارش و اعلام نتیجه به قضات رسیدگی کننده ی پرونده های قضایی منعکس گردید.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه با اظهار اینکه رسیدگی به مسائل و مشکلات زندانیان و توجه جدی به سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندانها در دستور کار است گفت: اصلاح و تربیت مرتکبان جرم از مهم ترین اولویت های دستگاه قضایی است و با توجه به آثار سوء حبس بر زندانی و اعضای خانواده وی، در مواردی که مجرم متنبه گردیده و سیاست های اصلاح و تربیت به نحو مطلوب اجرا شده، جهت پیشگیری از بروز آسیب و انحراف اعضای خانواده ی زندانی، تسریع در بازگشت مجدد زندانی به جامعه، می بایست از نهادهای اصلاحی و ارفاقی به نحو مؤثر و بازدارنده استفاده نمود.
قاضی القضات دادگستری استان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان خدوم و زحمتکش زندان های استان تصریح کرد: اجرای سیاست های دستگاه قضایی در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان ها و تأثیر فعالیت های فرهنگی، تربیتی، روانشناسی و مددکاری در اصلاح مددجویان و همچنین افزایش روند اشتغال به کار زندانیان مطلوب می باشد.



نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1