کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گمانه‌زنی در خصوص شهردار آینده یاسوج قوت گرفت

چه کسی شهردار یاسوج می‌شود؟

7 تير 1400 ساعت 10:11

رقابت نفس گیر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج به پایان رسید و ترکیب هفت نفره شورای اسلامی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد.


رقابت نفس گیر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج به پایان رسید و با وجود برخی اعتراضات و بروز پاره‌ای اتفاقات تلخ در نهایت ترکیب هفت نفره شورای اسلامی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد.
بهنام عباس نژاد، هدایت اله امیری، هدایت اکبری، عطا اله دانشی، فرشید احمدی‌کیش، کیوان آشنا و ایمان جاودانه اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج هستند. این هفت نفر باید بعد از این برای امور شهری و شهرداری یاسوج نظر دهند و تصمیم گیری نمایند. جبران تجربه و اتفاقات تلخ در دوره قلب اولویت اصلی شورای جدید باید باشد و اعضا باید اعتماد از دست رفته‌ی مردم را احیاء و ترمیم نمایند. انتخاب شهردار یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از شهرداران کلان‌شهرهای جنوب کشور از مهمترین وظایف شورای ششم شهر یاسوج است. قطعاً شهردار یاسوج پیشانی عملکرد شورای شهر یاسوج خواهد بود. انتخاب شهردار قوی و توانمند می‌تواند یاسوج را با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر و مختص خود، چند گام جلوتر بیندازد. مشکلات مرکز استان بر کسی پوشیده نیست. نبود کارخانه بازیافت، نبود مجتمع‌های فرهنگی، سینما، پارکینگ عمومی مناسب و... یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را رنج می‌دهد. شاید اولین و آخرین توقع مردم یاسوج از منتخبین خود، انتخاب یک شهردار قوی، کارآمد، تازه نفس و دارای تعامل و هماهنگی با همه مجموعه‌ها باشد که بتواند شهر را از بن‌بست‌های موجود رهایی بدهد. بنابراین؛ از حالا لابی و رایزنی حول معرفی یک شهردار در جریان خواهد بود و باید شاهد آمد و رفت گزینه‌های بسیاری برای چانه زنی باشیم.
بنا بر اطلاعات رسیده گزینه‌های زیادی برای پست شهردار یاسوج مطرح است. نستهن مقدم شهردار فعلی یاسوج تمام تلاشش را به کار بسته است که در جایگاه خود ابقا شود. سه چهره حامی مقدم در سال‌های پایانی شورای قبل موفق به حضور در شورا شده‌اند و این بالاترین امتیاز برای مقدم است. اگر وزن کشی‌ها به سمت تقسیمات منطقه‌ای پیش رود که خواهد رفت رأی جاودانه و دانشی نیز به سمت این گروه خواهد بود و عملاً عباس نژاد و هدایت امیری در نقطه مقابل خواهند بود هر چند هدایت اکبری نیز طبق تقسیمات نیز با این دو همسو است ولی وی در دور قبل از حامیان اصلی مقدم بود و نشان داده است تاکتیک و برنامه‌های خود را دارد و در یک قالب و طرح قبلی و قطعی جا نمی‌گیرد. نام‌های جدید دیگری نیز برای پست شهردار یاسوج در محافل مختلف بر سر زبان‌ها است. گفته می‌شود؛ افراد زیادی در حال رایزنی در این زمینه هستند. رحمان‌وفانژاد، نستور درخشنده‌پور، کرامت اله فرج‌زاده بابک درست، داریوش جهانبخش، حمید افراشته، سید هیبت الله عبدی زاده از جمله گزینه‌های مطرح برای چنین جایگاه مهمی هستند.



حمید افراشته مدرک دکتری حقوق بین الملل و کارشناسی عمران دارد او سال‌ها در شهرداری یاسوج و وزارت کشور خدمت کرده است. داریوش جهانبخش در چهار سال گذشته شهردار مادوان بوده است و به گواه رسانه‌ها عملکرد قابل قبولی داشته است و در دوران مدیریتش با وجود همه کاستی‌ها و بی‌مهری‌های سیاسی و اداری تکان اساسی به شهر مادوان داد.
رحمان‌وفانژاد، جوان، دارای پتانسیل خوبی در تعامل با گروه‌های مختلف سیاسی است. او عمران خوانده است و در سازمان همیاری شهرداری‌های استان در طول دوران مدیریتش عملکرد قابل قبولی داشت. فرج‌زاده جوان و سال‌ها در پست‌های فنی و عمرانی کار کرده است. نستور درخشنده‌پور یک مدیر اجرائی و با سابقه طولانی است که فضای سیاسی استان شناخت بهتری در انتخابات 98 و 1400 مجلس از او پیدا کرده است.
اگر نگاه‌های منطقه‌ای و قومی بر انتخاب شهردار یاسوج حاکم نشود، می‌توان به انتخاب یک نیروی توانمند، نخبه و تحصیل کرده امیدوار بود که اگر میدان به چنین نیرویی داده شود می‌تواند، گره گشا باشد.
عیسی شهامت، پژمان نیک اقبالی، احمدرضا خورشیدی و... از دیگر گزینه‌های دارای شانس پست شهردار یاسوج خواهند بود.
اما فارغ از نام‌ها یاسوج «شهردار» می‌خواهد؛ شهرداری که بتواند به رشد و توسعه این شهر کمک‌کند و به جبران خسارات ناشی از بحران کرونا یاری رساند.
گمانه زنی و رایزنی‌های فعلی ابتدای یک راه بلند و پر و فراز و نشیب خواهد بود اما تجربه‌های قبلی چراغ راهی در جلوی چشم شورای فعلی است تا با پرهیز از حاشیه و برخی عهد نامه‌های اشتباه تنها و تنها بر کار و خدمت تمرکز کنند.


کد مطلب: 436246

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436246/کسی-شهردار-یاسوج-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1