تاریخ انتشار
جمعه ۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب : ۴۳۶۰۹۶
کبنانیوز گزارش می دهد

آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شبهات پیرامون انتخابات شوراهای شهرها پاسخ دهید!

۷
۰
آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شبهات پیرامون انتخابات شوراهای شهرها پاسخ دهید!
کبنا ؛ماراتن ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که نماد مردم سالاری دینی و مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود و جامعه است، به پایان رسید، اما حرف و حدیث‌های پیرامونی آن گویا فعلاً تمامی ندارد.
به گزارش کبنا، یکی از ارکانِ اصلیِ نظام جمهوری اسلامی، برگزاری انتخاباتِ مختلف است. انتخابات شورای اسلامی شهر که هر چهار سال یک بار در شهرهای کشور برگزار می‌شود، از جمله انتخابات محلی است که در هر دوره، منتخبان مردم روانه‌ی شورای شهر می‌شوند. در تمام استان‌های کشور، برگزاری این انتخابات از اهمیتِ بسیاری برخوردار است. اما در استان کهگیلویه و بویراحمد، به دلیل بافت قومیتی و طایفه‌ایِ حاکم بر آن، اهمیت انتخاباتِ شورای شهر دوچندان است. شرکت در انتخابات، از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری است. انتخابات، فرایندی است که مردم با شرکت در آن، وفاداری خود به نظام را نشان می‌دهند؛ امری که همیشه رهبر فرزانه‌ی انقلاب بر آن تأکید داشته است. بنابراین فرایند برگزاریِ انتخابات در جلبِ اعتمادِ مردم از اهمیتِ بسیاری برخوردار است. متأسفانه به نظر می‌رسد در ششمین دوره‌ی انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج، کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است. چرا که ما در این مدت هم شاهد اعتراضاتِ مردمی بوده‌ایم و هم اعتراضات برخی از نامزدهای شورای شهر؛ این‌گونه به سطح جامعه مخابره می‌شود که مسئولینِ اجرای انتخابات نتوانستند مدیریتِ کارآمدی در برگزاری انتخابات و کنترل فضای پساانتخاباتی داشته باشند.
در روز انتخابات، اعتراضات و نارضایتی‌هایی هم از سوی شرکت‌کنندگان و هم نامزدها شاهد بودیم. تأخیر در فرایند رأی‌دهی باعث گلایه‌مندی‌هایی شد. پس از آن تأخیر در اعلام آرا و همچنین انتشار یک فایل pdf که بر اساس آن ادعا می‌شد هفت نفر اولِ شورای شهر چه کسانی هستند. سپس تکذیب فرماندار و بعد از آن درگیری‌های جلوی فرمانداری و حالا هم اعتراض کتبیِ برخی از نامزدهای شورای شهرِ یاسوج، مادوان، دهدشت و لیکک، همگی مبنی بر این هستند که در برگزاریِ انتخابات شوراهای شهرها، کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است.
مردمی که با لبیک به فرمانِ رهبریِ فرزانه نظام اسلامی در انتخابات شرکت کرده‌اند، حال شاهدِ مدیریت ناکارآمدِ بعضی از اعضای ستاد اجرایی انتخابات هستند. ستاد اجرایی انتخاباتِ شوراهای اسلامی شهر مستقیماً زیر نظر استانداری است؛ در واقع از وظایفِ اصلیِ استانداری، انجام انتخابات عمومی (ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان) و سایر انتخابات محلی در سراسر کشور است. انتخابات شورای شهر به عنوان یکی از انتخابات‌های محلی، نیز زیر نظر وزرات کشور است و استانداری مسئول برگزاری و نمایندگان مجلس مسئول نظارت بر آن در هر استان هستند.
 برخی از مردم از عدمِ پاسخگوییِ استاندار گلایه‌مندند؛ مداوماً از طرف آن‌ها می‌شنویم که استاندار این روزها کجاست؟ مردم اعتراض دارند که چرا استاندار کهگیلویه و بویراحمد را تنها باید در جلسات ستاد کرونا ببینیم؟ مگر وظیفه‌ی استاندار فقط منحصر به شرکت در این جلسات است و به جز آن وظیفه‌ی دیگری ندارد؟ این در حالی است که یکی از وظایفِ اصلیِ مجموعه‌ی استانداری برگزاری انتخابات است. قصور در فرایند برگزاری و نظارت بر انتخابات می‌تواند خدای نکرده به اعتماد مردم به نظام لطمه بزند. مردمی که شرکت در انتخابات را از وظایف شرعی و ملی خود می‌دانند.
متأسفانه این بحث در بین مردم وجود دارد که چون استاندار در روزهای آخر مسئولیتش به سر می‌برد، دیگر نیازی به پاسخگویی به این مسائل نمی‌بینند.
این روزها بیشتر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد شاهد ارسال پیام‌های تبریک و تسلیت هستیم. در حالی که وظیفه‌ی شخص استاندار صرفاً به معنای ارسال پیام‌های تبریک و تسلیت نیست. گاهی اوقات هم می‌تواند لطف کرده و نسبت به مطالباتِ مردمی پاسخگو باشد.
پیشنهاد می‌شود برای ترمیمِ اعتمادِ آسیب‌دیده‌ی مردم به فرایند انتخابات، با برگزاری نشستی با حضور رسانه‌ها به مردم اعلام شود چه اتفاقاتی افتاده است. تا چنانچه کوتاهی‌ای صورت گرفته است، مردم متوجه‌ی آن شوند. اگر هم انتخابات در صحت و سلامت برگزار شده است، به ابهامات مردم پاسخ داده شود. وجود ابهاماتی که این روزها در میان مردم دیده می‌شود می‌تواند برای جایگاه استانداری ضررآفرین باشد. البته استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نشان داده که از رسانه‌ها گریزان است، دریغ از یک نشست خبری. اما این بار امیدواریم به خاطر مسئولیتی که در مقابل نظام جمهوری اسلامی دارد، به این شبهات که متأسفانه در بین بخشی از مردم و نامزدهای شورای شهر وجود دارد، پاسخ دهد.



اعتراض برخی از کاندیداهای شهر دهدشت



اعتراض تعدادی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر مادوان

اعتراض تعدادی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر لیکک
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنای قهرمان و تاکنون ثابت کردی که همواره مردم را رها نکردی ودر برابر بی عدالتی ها همواره استقامت کردی. و اما در یک کلام مگه ما استاندار داریم ؟
کمال
Iran, Islamic Republic of
حیف این طبیعت این استان که ما لیاقتش نداریم
Iran, Islamic Republic of
هه، قراره مدیریت جهانی داشته باشیم...
Iran, Islamic Republic of
فشار نیارید سکته می زنه یه اشتباهی انجام دادن . و مردم را در این بیماری سر کار گذاشتن لطفا تمومش کنید
Iran, Islamic Republic of
عملکرد فرمانداری به خصوص فرماندار دهدشت زیر صفر بود.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
لطفا درباره علوم پزشکی و این رتبه ننگینی که اورده توضیح بدید
لطفا درباره اتش سوزی های ادامه دار و از بین رفتن این همه جنگل توضیح بدید
انتخابات پیشکش
لیکک
Iran, Islamic Republic of
مردم لیکک از شکست اعضای فعلی شورای شهر به حدی خوشحالند که تمام مشکلات و گرفتاریها یادشون رفته
انتخابات در هوای گرم و ازدحام بیش از حد جمعیت مشکلاتی برای مردم و عوامل اجرایی بوجود آورده که غیرقابل پیشگیری هست ولی با همه این سختیها برخی شعب تا ساعت ۲۲ تعرفه داشتن
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
واکنش‌ها به ادعای جدید رئیس دولت دهم

واکنش‌ها به ادعای جدید رئیس دولت دهم

محمود احمدی‌نژاد در ادعایی جنجالی و جدید گفته بود که حسن خجسته، معاون اسبق صدا، ۱۲ سال ...
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
1