کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد؛

کارویژه دستگاه قضایی در حمایت از واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد

2 تير 1400 ساعت 19:22

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی، یکی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی است.


رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی،یکی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی است.
به مناسبت هفته قوه قضائیه رئیس کل دادگستری استان و جمعی از اعضای شورای قضایی استان از چند واحد صنعتی تولیدی درشهرک صنعتی شماره 3 یاسوج بازدید کردند.
نگین تاجی از شرکت‌های آریا صنعت یاسوج و فرآوران طبیعت کیان، بازدید و از نزدیک بر روند تولید و ساخت ساز این شرکت ها را مشاهده کرد.
نگین تاجی اظهار کرد: شهرک های صنعتی نیاز به نگاه ویژه اقتصادی، دولت ، بانکها و سرمایه‌گذاران دارد و دستگاه قضایی از هیچ تلاش و حمایتی در جهت ایجاد اشتغال و تولید کوتاهی نخواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: یکی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی بحث حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی است
شرکت آریا صنعت یاسوج که پری فرم های کارخانه های آب معدنی و شرکت سینره یاسوج را تولید می نماید، دارای ۳۰ نفر کارگر و دارای سه شیفت کاری است که علاوه بر مصرف درون استانی با برندهای شُون، مای، گلتاژ و گلرنگ نیز رابطه تجاری دارد.
شرکت فرآوران طبیعت کیان که در حال نصب تجهیزات است و از کارخانه هایی که در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری دوباره به چرخه ساخت و ساز برگشت و نیازمند حمایت های بیشتر دولت است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: یکی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی بحث حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی است.
 
وی گفت: کار ویژه ای که در دادگستری استان در راستای سند تحول انجام شد، تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی بود که در آن جا تمام واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ که مشکلاتی دارند و بعضی از این واحدها به واسطه اینکه اجرای ثبتی علیه آنها کشیده و در معرض تعطیلی یا در بسیاری از آنها با کمک عدم پرداخت اقساط در معرض ورشکستگی بودند که در این ستاد مشکلات آنها بررسی شد و با دعوت از نهادهای مربوطه بانک ها یا اداره ثبت فرصت لازم به آنها داده شد.
نگین تاجی در خصوص شرکت آریا صنعت یاسوج اظهار داشت: به لحاظ مشکلی که در اجرای ثبتی بود فرصت 6، 7 ماهه ای که دادگستری زمینه آنرا ایجاد کرد داده شد و باعث موفقیت این واحد شد فعالیت آن قطع نگردید.
وی افزود: هم اکنون قریب 40 کارگر در این واحد صنعتی مشغول کارند و حقوقشان بصورت منظم پرداخت می شود و این رویه قطعاً بعنوان یک اولویت در سند تحول وجود دارد.
 مقام ارشد قضایی استان در خصوص بازدید از شرکت فرآوان طبیعت کیان، نیز گفت: کار بسیار با ارزشی هست که این شرکت در زمینه گیاهان دارویی فعالیت می کند و داروی بعضی بیماری های شایع در کشور را تولید می کند.
مقام ارشد قضایی استان اظهار داشت: مجری طرح، دانش و تخصص لازم را دارد و شایسته است نهادهای اجرایی و بانک ها، مشکلات این واحد را تأمین تا مشکلات وی بر طرف شود، که شاهد رونق و اشتغال باشیم و بتوانیم مشکل بیکاری که در استان هست، را حل کنیم.
قاضی القضات دادگستری استان در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی با توجه به شعار سال و بازدید از این کارخانه اظهار داشت: این یک اولویت است و برنامه مستمری در طول سال است که تعطیل بردار نیست.
وی افزود: بعضی ها احساس می کنند که سند تحول بعد از ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی ممکن است است تعطیل شود اما نه اینطور نیست و این یک کار مستمری برای همیشه دوران است و با پشتوانه ی بیشتر و قدرت بیشتر ادامه پیدا می کند.
نگین تاجی در خصوص حمایت از کارآفرین هایی که مشکل دارند بیان داشت: بعضی وقتها حمایت از تولید و سرمایه گذاری نیاز به یک اقدام حقوقی، مثلاً ابطال قرارداد، همان چیزی که در کارخانه قند شکل گرفت که برگشت و زمینه ی آن فراهم شده یا در کارخانه آرد و مزایده هایی که شکل می گرفت و ممکن بود به ضرر مردم باشد که با یک قیمت ناچیز به اشخاصی که فاقد اهلیت لازم بودند داده می شد.
دادگستری این  فرصت و مهلت ها را می دهد و در بعضی وقت ها نهادهای اداری مشکلات را در صدور مجوزها و موانعی که ایجاد می شود، مهیا می کنند و سعی شده که دادگستری این بروکراسی و موانع را برداشته و به امر تولید کمک نماید.


کد مطلب: 436035

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436035/کارویژه-دستگاه-قضایی-حمایت-واحدهای-تولیدی-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1