تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۴۳۶۰۳۵
رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد؛

کارویژه دستگاه قضایی در حمایت از واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
کارویژه دستگاه قضایی در حمایت از واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی،یکی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی است.
به مناسبت هفته قوه قضائیه رئیس کل دادگستری استان و جمعی از اعضای شورای قضایی استان از چند واحد صنعتی تولیدی درشهرک صنعتی شماره 3 یاسوج بازدید کردند.
نگین تاجی از شرکت‌های آریا صنعت یاسوج و فرآوران طبیعت کیان، بازدید و از نزدیک بر روند تولید و ساخت ساز این شرکت ها را مشاهده کرد.
نگین تاجی اظهار کرد: شهرک های صنعتی نیاز به نگاه ویژه اقتصادی، دولت ، بانکها و سرمایه‌گذاران دارد و دستگاه قضایی از هیچ تلاش و حمایتی در جهت ایجاد اشتغال و تولید کوتاهی نخواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: یکی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی بحث حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی است
شرکت آریا صنعت یاسوج که پری فرم های کارخانه های آب معدنی و شرکت سینره یاسوج را تولید می نماید، دارای ۳۰ نفر کارگر و دارای سه شیفت کاری است که علاوه بر مصرف درون استانی با برندهای شُون، مای، گلتاژ و گلرنگ نیز رابطه تجاری دارد.
شرکت فرآوران طبیعت کیان که در حال نصب تجهیزات است و از کارخانه هایی که در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری دوباره به چرخه ساخت و ساز برگشت و نیازمند حمایت های بیشتر دولت است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: یکی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی بحث حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی است.
 
وی گفت: کار ویژه ای که در دادگستری استان در راستای سند تحول انجام شد، تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی بود که در آن جا تمام واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ که مشکلاتی دارند و بعضی از این واحدها به واسطه اینکه اجرای ثبتی علیه آنها کشیده و در معرض تعطیلی یا در بسیاری از آنها با کمک عدم پرداخت اقساط در معرض ورشکستگی بودند که در این ستاد مشکلات آنها بررسی شد و با دعوت از نهادهای مربوطه بانک ها یا اداره ثبت فرصت لازم به آنها داده شد.
نگین تاجی در خصوص شرکت آریا صنعت یاسوج اظهار داشت: به لحاظ مشکلی که در اجرای ثبتی بود فرصت 6، 7 ماهه ای که دادگستری زمینه آنرا ایجاد کرد داده شد و باعث موفقیت این واحد شد فعالیت آن قطع نگردید.
وی افزود: هم اکنون قریب 40 کارگر در این واحد صنعتی مشغول کارند و حقوقشان بصورت منظم پرداخت می شود و این رویه قطعاً بعنوان یک اولویت در سند تحول وجود دارد.
 مقام ارشد قضایی استان در خصوص بازدید از شرکت فرآوان طبیعت کیان، نیز گفت: کار بسیار با ارزشی هست که این شرکت در زمینه گیاهان دارویی فعالیت می کند و داروی بعضی بیماری های شایع در کشور را تولید می کند.
مقام ارشد قضایی استان اظهار داشت: مجری طرح، دانش و تخصص لازم را دارد و شایسته است نهادهای اجرایی و بانک ها، مشکلات این واحد را تأمین تا مشکلات وی بر طرف شود، که شاهد رونق و اشتغال باشیم و بتوانیم مشکل بیکاری که در استان هست، را حل کنیم.
قاضی القضات دادگستری استان در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی با توجه به شعار سال و بازدید از این کارخانه اظهار داشت: این یک اولویت است و برنامه مستمری در طول سال است که تعطیل بردار نیست.
وی افزود: بعضی ها احساس می کنند که سند تحول بعد از ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی ممکن است است تعطیل شود اما نه اینطور نیست و این یک کار مستمری برای همیشه دوران است و با پشتوانه ی بیشتر و قدرت بیشتر ادامه پیدا می کند.
نگین تاجی در خصوص حمایت از کارآفرین هایی که مشکل دارند بیان داشت: بعضی وقتها حمایت از تولید و سرمایه گذاری نیاز به یک اقدام حقوقی، مثلاً ابطال قرارداد، همان چیزی که در کارخانه قند شکل گرفت که برگشت و زمینه ی آن فراهم شده یا در کارخانه آرد و مزایده هایی که شکل می گرفت و ممکن بود به ضرر مردم باشد که با یک قیمت ناچیز به اشخاصی که فاقد اهلیت لازم بودند داده می شد.
دادگستری این  فرصت و مهلت ها را می دهد و در بعضی وقت ها نهادهای اداری مشکلات را در صدور مجوزها و موانعی که ایجاد می شود، مهیا می کنند و سعی شده که دادگستری این بروکراسی و موانع را برداشته و به امر تولید کمک نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش‌ها به ادعای جدید رئیس دولت دهم

واکنش‌ها به ادعای جدید رئیس دولت دهم

محمود احمدی‌نژاد در ادعایی جنجالی و جدید گفته بود که حسن خجسته، معاون اسبق صدا، ۱۲ سال ...
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
1