کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با کسب اکثریت آراء مردم؛

سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران شد

29 خرداد 1400 ساعت 22:17

نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزیر کشور اعلام شد.


نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزیر کشور اعلام شد.
به گزارش کبنا،  سید ابراهیم رئیسی با کسب اکثریت آراء مردم هشتمین رییس جمهور ایران شد.
 بر اساس نتیجه قطعی شمارش آرای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی با ۱۷.۹۲۶.۳۴۵ رای از کل آرا ماخوذه در مرحله اول، حائز اکثریت مطلق آراء و به عنوان رییس‌جمهور مردم برای ۴ سال آینده انتخاب شد.
محسن رضایی با ۳.۴۱۲.۷۱۲ رای، عبدالناصر همتی ۲.۴۲۷.۲۰۱ و امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۹۹۹.۷۱۸ رای از کل آراء ماخوذه را کسب کردند.

سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران شد
سید ابراهیم رئیسی در آذرماه سال ۱۳۳۹ هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی در شهر مشهد و در محله نوغان دیده به جهان گشود. پدر و مادر ایشان از سلاله سادات حسینی هستند و نسبتش از هر دو طرف به حضرت زید بن علی بن الحسین (ع) می‌رسد. او در ۵ سالگی پدر خود را که از روحانیون مشهد بود از دست داد.
ایشان تحصیلات ابتدایی را در مدرسه جوادیه گذرانده و تحصیل در علوم حوزوی را در مدرسه نواب و سپس در مدرسه آیت الله موسوی‌نژاد شروع نمود. در سال ۱۳۵۴ جهت ادامه تحصیلات به حوزة علمیة قم، مدرسه آیت الله بروجردی رفت و مدتی نیز در مدرسه‌ای که با مدیریت آیت الله پسندیده و در واقع با نظر امام خمینی (ره) اداره می‌شد، اشتغال به تحصیل داشت.
سید ابراهیم رئیسی از درس خارج اصول آیت الله سید محمدحسن مرعشی شوشتری و آیت الله هاشمی شاهرودی و خارج فقه آیت الله آقا مجتبی تهرانی و آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انفلاب استفاده کرده است علاوه بر این ایشان با اتمام دوره سطح حوزه توانست به دوره کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی راه یافته و پس از دفاع از پایان نامه خویش با عنوان «ارث بلا وارث» در سال تحصیلی ۱۳۸۰ با قبولی در کنکور دکترای مدرسه عالی شهید مطهری در رشته فقه و حقوق خصوصی ادامه تحصیل دهد.
ایشان با تکمیل تحقیقات خود در حوزه فقه و حقوق، موفق به اخذ مدرک عالی‌ترین سطح آموزشی حوزه (سطح چهار) شد و در نهایت رساله دکترای خود را با عنوان «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق» دفاع نمود.
سید ابراهیم رئیسی با رای قاطع مردم کشورمان به عنوان هشتمین رئیس جمهوردر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.


کد مطلب: 435882

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435882/سید-ابراهیم-رئیسی-هشتمین-رئیس-جمهور-ایران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1