تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۳۵۶۴۲
در هند؛

(تصاویر) پدرِ بزرگ‌ترین خانواده جهان با ۳۸ همسر و ۸۹ فرزند درگذشت

۰
(تصاویر) پدرِ بزرگ‌ترین خانواده جهان با ۳۸ همسر و ۸۹ فرزند درگذشت
کبنا ؛مردی هندی که بر اساس مذهب خود اجازه تعدد زوجات داشت و با اختیار کردن ۳۸ همسر بزرگ‌ترین خانواده جهان را تشکیل داده بود، از دنیا رفت.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، زیونا چانا، مرد ۷۶ ساله  هندی، در راس فرقه‌ای مسیحی در شمال ایالت میزورام، امکان تعدد زوجات را برای مردان فراهم کرد.
چانا که به گفته مقامات گمان می‌رود رئیس «بزرگ‌ترین خانواده جهان» باشد، روز گذشته درگذشت و ۳۸ همسر و ۸۹ فرزند از خود به جا گذاشت.



این فرقه که به نام چانا پاول شناخته می‌شود توسط پدر زیونا و در سال ۱۹۴۲ تاسیس شد و حدود ۲۰۰۰ عضو دارد که بیشتر آنها در روستای بکتاوانگ میزورام زندگی می‌کنند.
یکی از مقامات این ایالت گفت میزورام و بکتاوانگ به دلیل حضور این خانواده به جاذبه‌ای گردشگری تبدیل شده‌اند. خانواده چانا در یک اقامتگاه ۱۰۰ اتاقه زندگی می‌کنند.
به گزارش مقامات محلی هند، چانا که ۳۳ نوه نیز داشت، بعد از ظهر یکشنبه به دلیل عوارض مربوط به دیابت و فشار خون بالا درگذشت.
یکی از نمایندگان سابق این ایالت در کنگره هند، لال ثاناولا، به خبرگزاری آنادولو گفت که مرگ او یک ضرر بسیار بزرگ برای همه است زیرا در خانواده منظم او «چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.»



گزارش ها حاکی است که چانا در سال ۱۹۵۹ هنگامی که ۱۷ ساله بود با همسر اول خود ازدواج کرد و ادعا شده که او در یک سال با ده زن ازدواج داشته است. آخرین ازدواج او در سال ۲۰۰۴ با یک جوان ۲۵ ساله انجام شد.
تعدد زوجات طبق قوانین هند غیرقانونی است با این حال، چند قبیله در شمال شرقی هند و بر اساس قوانین عرفی خود، که از طرف مقامات ایالتی مجاز شمرده شده، تعدد همسر را مجاز می‌دانند.



این خانواده پرجمعیت در خانه‌ای چهار طبقه و صورتی رنگ به نام «خانه نسل جدید» زندگی می‌کنند و تا کنون در برنامه‌های تلویزیونی مختلفی شرکت کرده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1