کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علی اکبری تبار کاندیدای ششمین دوره‌ی شورای اسلامیِ شهر یاسوج

بسترها برای راه‌اندازی تیم فوتبال شهرداری یاسوج آماده هست / برخی افراد برنامه‌هایی می‌دهند که قابلیتِ اجرایی ندارند

26 خرداد 1400 ساعت 14:54

علی اکبری تبار کاندیدای ششمین دوره‌ی شورای اسلامیِ شهر یاسوج که سابقه دو دوره حضور در شورای شهر چهارم و پنجم نیز دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز به برخی از برنامه‌هایش در شورای شهر اشاره کرد.


علی اکبری تبار کاندیدای ششمین دوره‌ی شورای اسلامیِ شهر یاسوج که سابقه دو دوره حضور در شورای شهر چهارم و پنجم نیز دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز به برخی از برنامه‌هایش در شورای شهر اشاره کرد.
به گزارش کبنا، اکبری تبار در این رابطه بیان کرد: شورای شهر یک پارلمان کوچک و محلی است که در تعیین سرنوشتِ مردمِ یک شهر نقش بسیار مهمی بازی می‌کند. بنابراین بهتر است که در انتخاب افرادی که برای شورا نامزد شده‌اند، معیارهایی از قبیلِ تجربه، تخصص، تعهد و ارتباط با نخبگان، روابطِ اجتماعی بالا، شفافیت و صداقت در نظر گرفته شود. رأی دادن به صورت طایفه‌ای و قومی، یکی از آفت‌هایی است که می‌تواند به راحتی در مدیریتِ شهر خلل وارد کند و مسر توسعه را به عقب ببرد. کما این‌که ما دیدیم در دوره‌هایی این آفت گریبان‌گیر شورا و شهرداری شده بود.
وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه برخی از افرادی که برای شورا نامزد شده‌اند بدون اشاره به نحوه‌ی تأمین اعتبار، برنامه‌هایی می‌دهند که قابلیتِ اجرایی ندارند. به راحتی می‌توان ادعا کرد که همه کار می‌توان انجام داد. برخی می‌گویند ما فلان کار را انجام می‌دهیم. باید از این افراد پرسید چگونه می‌خواهی اعتباراتِ لازم را برای این کار تأمین کنی؟ اصلاً چه طرحِ تحقیقی‌ای برای آن در نظر گرفته‌ای؟ به چه صورت در مورد آن برنامه‌ریزی کرده‌ای؟ اکبری‌تبار افزود: تمامیِ این کارها نیاز به برنامه و کار کارشناسی شده دارد. حتماً باید مشخص کرد که هزینه و فایده‌ی این کار چیست. نمی‌شود که بدون برنامه و بررسی ادعا کرد.
وی ادامه داد: در شوراهای گذشته، ما یک ظرفیت‌شناسی برای شهر یاسوج انجام دادیم. یعنی مشکلات و چالش‌ها و ظرفیت‌های شهر یاسوج را شناسایی کردیم. یک‌سری برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت برای شهر در نظر گرفتیم که در این دوره آن‌ها را پی خواهیم گرفت.
اکبری‌تبار در خصوص احیای تیم شهرداری یاسوج نیز گفت: بسترها مورد نیاز آماده هستند. ریل‌گذاری انجام شده است؛ مصوبه قانونی است. فقط مانده که کسی دلسوزِ ورزش باشد بیاید آن را اجرا کند. بنابراین امیدواریم که ان شاء  الله تیم فوتبال مجدداً احیا شود.
وی در پایان گفت: من با شعار مطالبه‌گری به این عرصه ورود کردم. اولین جلسه برای ورود به شورای شهر ششم را نیز با اصحابِ رسانه گرفتم. از این به بعد هم جلساتِ من با حضور رسانه‌ها و مطالبه‌گریِ رسانه‌ها برگزار خواهد شد. چرا که رسانه‌ها را چشم‌های بیدار جامعه می‌دانم. به نظر من رسانه‌ها می‌توانند بستر ایجاد فساد و کم‌کاری را از بین ببرند. اگر رسانه‌ها نظارت داشته باشند، ناکارآمدی بسیار کمتر خواهد شد. بنابراین همان‌طور که در سابق نیز نشان داده‌ام، همیشه از ظرفیتِ رسانه‌ها استفاده خواهم کرد.
 
 


کد مطلب: 435620

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435620/بسترها-راه-اندازی-تیم-فوتبال-شهرداری-یاسوج-آماده-هست-برخی-افراد-برنامه-هایی-می-دهند-قابلیت-اجرایی-ندارند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1