تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۴۳۵۵۱۸
همتی در گفت و گو با مردم کهگیلویه و بویراحمد:

همتی در گفت و گو با مردم کهگیلویه و بویراحمد: تغییر ریل اقتصادی کشور ضروری است

۰
همتی در گفت و گو با مردم کهگیلویه و بویراحمد: تغییر ریل اقتصادی کشور ضروری است
کبنا ؛نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهره برداری از جاده ابریشم در راستای ارتباط استان‌ها با هم نیازمند توسعه راه آهن کشور است.
به گزارش کبنا نیوز، روز شنبه عبدالناصر همتی در گفت و گو با مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق شبکه استانی گفت و گو کرده و اظهار کرد: بخش زیادی از مردم در تمام استانها گرفتار بیکاری و تامین معیشت هستند و تغییر ریل اقتصادی کشور ضروری است.
وی با اشاره به اینکه حاکم شدن سیاست بر اقتصاد به وضوح در همه جای کشور قابل مشاهده است، اظهارکرد: اداره کشور و توسعه اقتصادی با مشکلات زیادی رو به رو است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بخش زیادی از مردم در تمام استانهای گرفتار بیکاری و تامین معیشت هستند، خاطرنشان کرد: تغییر ریل اقتصادی کشور جز اولویت های اصلی بنده است.
همتی حاکم شدن سیاست بر اقتصاد را یکی از مشکلات اساسی کشور دانست و تصریح کرد: این نگاه در استانها باعث شده از پتانسیل های آنها به نحو احسن برای توسعه اقتصادی استفاده نشود.
وی داشتن نگرش اقتصادی در بین مسئولان را کم دانست و ادامه داد: در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تخصص اقتصادی لازم را از دلایل اصلی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام و عنوان کرد: طی ۴۰ سال گذشته همه اقتصاد کشور را علاوه بر مطالعه  زیر نظر داشتم.
همتی نداشتن یک راهبرد ملی برای توسعه استانها را یکی از مشکلات مهم دانست و گفت: باید از ظرفیت های متنوع استانها به نحو احسن برای توسعه اقتصادی استفاده کرد.
وی افزود: اولویت اصلی من در ریاست جمهوری حاکم شدن تصمیمات اقتصادی بر سیاسی در همه استانها خواهد بود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های مختلف استانهای کشور نیاز است با تشکیل کارگروه های مختلف از این پتانسیل برای بهبود وضعیت اقتصادی استفاده کرد.
همتی تصریح کرد: استان‌ها باید بر اساس شایسته سالاری و از سوی افراد خود استان اداره و توسعه داده شوند.
وی ادامه داد: توسعه متوازن با آمایش سرزمین و با برنامه ریزی برای همه استانها از سوی افراد شایسته و توانمند هر استان اجرا خواهد شد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جذب توریست از سوی استان‌ها را نیز از دیگر اولویت های توسعه ای هر استان دانست و تاکید کرد: باید زمینه ورود توریست ها برای اشتغال و کسب درآمد با سختگیری های کمتری افزایش یابد.
همتی درصد رشد اقتصادی در یک دهه گذشته را منفی دانست و بیان کرد: متوسط رشد ایران سالی نیم درصد بوده که درصد بسیار پایینی است.
وی افزود: برای توانمند سازی اقشار کم درامد اصلاح حداقل دستمزد برای افزایش قدرت خرید ضروری است.
همتی احیا و اصلاح معیشت مردم را نیز مهم دانست و یادآور شد: معیشت مردم در حال حاضر تحت تاثیر تورم، تحریم و کاهش ارزش پول است و مشکل جدی است و باید این قدرت خرید به مردم باز گردد و این با عادلانه کردن پرداخت رایانه، اخذ مالیات درآمدها و کمتر کردن فشار مالیاتی بر تولید کنندگان قابل اجراست.
نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری توانمند سازی، اصلاح و هدفمند کردن یارانه ها را ۲ راهبرد اساسی خود در دولت سیزدهم اعلام کرد.
وی بهره برداری لازم از جاده ابریشم در راستای ارتباط استان‌ها با هم را نیازمند توسعه راه آهن کشور دانست و افزود: توسعه ایران اسلامی با ارتباط موثر با اقتصادهای کلان دور از دسترس نیست.
همتی خرید تضمنی، تامین نهادهای دامی، حمایت لازم از کشاورزان را نیز از دیگر برنامه های خود اعلام کرد.
وی زمینه توسعه آزادی اجتماعی در استانها و یارانه ۱۰ میلیون ریالی برای هر نفر را نیز از دیگر برنامه های ریاست جمهوری خود عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1