تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : ۴۳۵۴۹۰
مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری:

(فیلم ) جمع بندی اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری؛ زاکانی: ابر بدهکاران بانکی را آزاد نمی‌گذارم / سر ما کلاه گذاشتند / همتی: هیچ ترسی ندارم؛ برادرانم و پسرم و همسرم و دخترانم فاسد نیستند / رضایی: عقب‌ماندگی از ترکیه برای ما ننگ است / قاضی‌زاده: بند غ را جایگزین پ می‌کنم / مهرعلیزاده: قدرت دست مردم است

۰
(فیلم ) جمع بندی اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری؛ زاکانی: ابر بدهکاران بانکی را آزاد نمی‌گذارم / سر ما کلاه گذاشتند / همتی: هیچ ترسی ندارم؛ برادرانم و پسرم و همسرم و دخترانم فاسد نیستند / رضایی: عقب‌ماندگی از ترکیه برای ما ننگ است / قاضی‌زاده: بند غ را جایگزین پ می‌کنم / مهرعلیزاده: قدرت دست مردم است
کبنا ؛ سومین مناطره نامزدهای ریاست جمهوری دقایقی پیش با جمع بندی و آخرین حرف‌های نامزدها به اتمام رسید. عبدالناصر همتی تلویحاً کابینه خودش را معرفی کرد و گفت ایران بهتری خواهیم داشت. نه پدر، نه برادرم نه پسرم و دخترانم فاسد نیستند.
به گزارش کبنا، در این بخش از مناظره هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری به مدت ۳ دقیقه فرصت داشتند که جمع بندی مطالب مطرح شده در مناظره امروز را بیان کنند.

 رضایی: ۸ سال پیش رو برای کشور تعیین کننده است
 

 محسن رضایی اولین نامزد ریاست جمهوری بود که جمع بندی حرف‌هایش را ارائه داد و اظهار داشت: همان طور که بارها تأکید کردم ۸ سال آینده برای کشور و نظام تعیین کننده است.
محسن رضایی در بخش دوم سومین برنامه مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در ساختمان سیمای رسانه ملی افزود: عقب ماندگی از ترکیه و همچنین وضعیت معیشتی مردم مایه ننگ است، دولت من مصمم است که با برنامه ریزی عبور ایران از شرایط هشت سال آینده را به بهترین نحو انجام دهد.
وی افزود: منابع یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که قبلاً وعده آن را داده بودم، مشخص است و همچنین پرداخت حقوق به خانم‌های خانه دار جدی است و کسب و کار خانگی در کل کشور باید گسترش یابد.
رضایی گفت: مسکن ارزان قیمت با قسط‌های ۴۰ تا ۵۰ ساله و واگذاری ۳۰ درصد سهام صنعت ملی نفت به مردم انجام می‌شود.
وی افزود: مرحله دوم، ایالتی کردن اقتصاد ایران و تنفیذ اختیارات از مرکز به استان‌ها طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی است.
نامزد ریاست جمهوری گفت: همه ایران را ایران بدانید نه این که فقط به تهران رسیدگی کنید.
وی افزود: دولت من دولت متشکل از همه اقوام و اهل تسنن و تشیع است.
آقای رضایی گفت: مسأله سوم طرح‌های ملی در سراسر کشور است که ۱۴ طرح بزرگ در زمان من به انجام می‌رسد.
وی افزود: اگر نتوانم به وعده‌هایی که می‌دهم عمل کنم اعتراف می‌کنم و در برابر شما مردم تعظیم می‌کنم. رأی شما نه پوششی است نه روکشی، بلکه سبب رویش است.
نامزد ریاست جمهوری گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان و بیمه همگانی از برنامه‌های مهم دولت من است.
 
رئیسی: اولین پاسخگو در قضیه بنزین باید آقای روحانی باشد
  
سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع بندی حرف‌هایش گفت: در قضیه بنزین، اولین پاسخگو باید آقای روحانی باشد که در این باره اسناد و مدارک لازم وجود دارد.
سیدابراهیم رئیسی در ادامه سخنانش در مناظره انتخاباتی افزود: نکته‌ای که، چون مطرح کردند باید توضیح دهم درباره قضیه بنزین است که تصمیم گیرنده خود دولت بود و مطرح شدن آن در شورای هماهنگی سران قوا فقط برای هماهنگی بود.
وی تصریح کرد: در اجرای این تصمیم بسیار بی تدبیری شد و برای این که مردم بدانند در این قضیه مقصر و مسئول کیست، هم گزارش دبیرخانه شورای هماهنگی سران قوا و هم گزارش مسئولان عالی رتبه قضایی که با وجود همه اعضاء بررسی شد، وجود دارد.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: اولین پاسخگو در این قضیه باید خود آقای روحانی باشد که در این باره اسناد و مدارک لازم وجود دارد.
رئیسی افزود: درباره عفو برخی محکومان هم صحبت شد که باید بگویم ما مدت‌ها قبل درخواست عفو برای این افراد را خدمت رهبر معظم انقلاب مطرح کردیم که ایشان دستور عفو دادند مگر کسانی که با خارج ارتباط و مسئله خاصی داشتند.
وی گفت: دولت و مسئله ریاست جمهوری نخستین نکته برای موفقیتش مسئله جهت گیری‌اش است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: جهت گیری ما در جهت عدالت و اجرای آن است.
رئیسی گفت: ما باید بتوانیم از همه ظرفیت‌ها و نیروی انسانی کارآمد در جهت پیشبرد کشور استفاده کنیم.
وی افزود: رئیس جمهور و دولت باید قدرت اجماع سازی داشته باشد و مهم این است که دارای یک قدرت اجرایی قوی باشد.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: داشتن برنامه هم بسیار مهم است که ما داریم و کارنامه هم مؤید برنامه است و برنامه بدون کارنامه جنبه شعاری دارد.
رئیسی افزود: نکته بسیار اساسی این است که مردم بدانند رئیس جمهور نسبت به همه مردم نگاه یکسان دارد و هر ایرانی اعم از سنی و شیعه، زن و مرد و هر گویش و اقلیمی همه مردم و جمهور هستند و هیچ فرقی میان آن‌ها وجود ندارد.
وی گفت: دولت وظیفه دارد و مردم هم دارای حق هستند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم شما بر دولت حق دارید و دولت هم نسبت به شما مکلف است.
 
قاضی زاده هاشمی: سفره انقلاب را خواهیم تکاند
  

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت سلام آرامش را به جامعه برمی گرداند و سفره انقلاب را خواهد تکاند.
قاضی زاده هاشمی در بخش دوم در جمع بندی صحبت‌هایش در مناظره پایانی افزود: مردم عزیز ایران به عنوان اولین جوان گام دوم انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری آمده‌ام که نسل نو را جایگزین طبقه ویژه کنم، اصحاب سفره مردم را از سر سفره انقلاب بیرون کرده‌اند، در حالی که باید سفره انقلاب تکانده شود تا تبعیض، فقیر و غنی نباشد.
وی گفت: دولت سلام، دولت جوانان گام دومی با همراهی مردم در مقابل آن‌هایی که آرامش جامعه را به گروگان گرفته‌اند، خواهد ایستاد، اولین ویژگی جوان، نترسیدن است.
هاشمی افزود: ما پرونده‌های بدی را که به دلیل سیاست زدگی غلط بازمانده‌اند، خواهیم بست، زیرا بزرگترین درد مردم این است که چرا این کشور همه چیزش باید در بند «پ» خلاصه شود، یعنی پول داشته باش مدرسه خوب برو، پول داشته باش رتبه خوب در کنکور به دست بیاور، پول داشته باش به سفر و تفریح برو، پول داشته باش ماشین و خودروی لوکس بخر، پول داشته باش به سربازی نرو، پارتی داشته باش وام میلیاردی بگیر، پارتی داشته باش استخدام شو، پارتی داشته باش مشکل اداری نداشته باش، اما دولت سلام می‌آید تا بند «غ» را جایگزین بند «پ» کند.
وی گفت: «غ» یعنی غیرت، اگر یک جو غیرت بود دختر جوان ما برای تهیه جهیزیه‌اش به مشکل نمی‌خورد، اگر یک جو غیرت بود از هنرمند فقط برای بهره برداری سیاسی استفاده نمی‌شد، اگر یک جو غیرت بود ورزشکار ما دستفروش نمی‌شد و اگر یک جو غیرت بود در بورس جیب مردم زده نمی‌شد و اگر مسئولی فرزندش در خارج از کشور بود خودش از مسئولیتش کنارگیری می‌کرد.
نامزد ریاست جمهوری گفت: غیرت یعنی همه مردم ایران باید سر سفره انقلاب بنشینند و دولت سلام با غیرتش برای مردم ثبات و آرامش خواهد آورد.
وی افزود: غیرت همان است که وقتی پیکرش که مظهر غیرت به کشور برگشت همه ایران و حتی همه جهان به احترامش ایستاد، غیرت یعنی جوان لر دستفروشی که دروازه بان جهانی شد، غیرت یعنی آن جوانی که چند روز قبل در بازی والیبال غیرممکن را ممکن کرد و جوانان گام دومی که غیرتشان محال‌ها را امکان پذیر خواهند کرد.
قاضی زاده هاشمی در پایان صحبت‌هایش گفت: مردم اگر یک جو غیرت ببینند مانند حاج قاسم، پاسدار و دوستدار خواهند شد، امروز اگر مردم دلگیرند، چون در مسئولین غیرتی نمی‌بینند، دلسوزی نمی‌بینند، دولت سلام، دولت جوانان و زنان غیور است که با غیرتشان غیر متصورها را قابل تصور خواهد کرد، پدران و مادران عزیز فرزندان شما آمده‌اند تا ایران را آباد کنند به آن‌ها اعتماد کنید.
  
 زاکانی: وقت قیام مردم علیه غارتگران است
 

 نامزد انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز وقت قیام مردم بر علیه غارتگران است و مردم همه با هم باید بر علیه غارتگران قیام کنند.
آقای علیرضا زاکانی در جمع بندی سخنان خود در مناظره سوم افزود: ما شایسته سالاری را حاکم و صداقت خواهیم داشت و فقر مطلق را یک ساله ریشه کن خواهیم کرد.
وی افزود: نظام سلامت را به سمتی خواهم برد که بجز درد بیماری ‌ درد دیگری نداشته باشند و نظارت مردم بر مسئولان را نظام‌مند خواهم کرد و از نظام تصمیم گیری کشور تمرکز زدایی خواهم کرد ضمن اینکه روستاها را آباد و مهاجرت معکوس را ایجاد می‌کنم و تمام ظرفیت‌های تعلیق شده کشور را بالفعل در می‌آورم.
زاکانی افزود: از مذاهب و اقوام به نحو واقعی و احسن و نه شعاری استفاده و از تمام ظرفیت‌های قانون اساسی در زمینه خانواده، آزادی‌های مدنی، اشتغال و آموزش و تأمین اجتماعی استفاده خواهم کرد و آن‌ها را اجرایی می‌کنم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ریشه اعتیاد را چهار ساله خشک خواهیم کرد و بیمه زنان خانوار و زوج‌های نابارور را اجرایی می‌کنم، اما به مردم دروغ نخواهم گفت و دولت را از محل تورم اداره نخواهم کرد و ابر بدهکاران بانکی را آزاد نمی‌گذارم و به وارد کنندگان کالاهای مصرفی رانت نخواهم داد.
وی افزود: بستگان و فامیل خود را بر سر کار نمی‌آورم و مردم را تحقیر نخواهم کرد و مشکلات داخلی را به خارج وابسته نمی‌کنم و قدر دانشمندان را می‌دانم و دیپلماسی اقتصادی را فعال کرده و قانون را در کشور حاکم خواهم کرد.

 
 مهرعلیزاده: قرار بود مردم در رأس امور باشند
  

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قرار بود جمهوریت جمهوری اسلامی حفظ شود و مردم در رأس امور باشند.
محسن مهرعلیزاده در ادامه در جمع بندی برنامه‌های خود در مناظره پایانی افزود: اگر آقای زاکانی معلم انشاء جلسه ایراد نگیرند در احترام به مردم عزیز در جهت صرفه جویی در وقتشان و من نیز با حساب حرف بزنم و اجازه دهید که از رو بخوانم.
وی گفت: مردم ایران شش روز دیگر انتخابات انجام می‌شود انتخاباتی که می‌تواند با نتیجه‌ای از پیش تعیین شده به پایان برسد یا با معجزه‌ای نتیجه‌ای غیر از خواست انحصار طلبان رقم بزند.
این نامزد ریاست جمهوری افزود: قرار بود جمهوریت جمهوری اسلامی حفظ شود و مردم در رأس امور باشند، بیان اندیشه محدود نشود و تمام سلایق در انتخابات حضور داشته باشند و با رفع رانت و تبعیض و تحقق عدالت همه آحاد ملت ایران فرصت برابر داشته باشند.
مهرعلیزاده گفت: مردم در آنچه که می‌پوشند، چه می‌خورند و چه می‌اندیشند و در یک کلام در انتخاب سبک زندگی آزاد باشند.
وی افزود: می‌دانم امروز با این قرار بود فاصله را برداریم و لیکن امروز دو راه پیش روی ما است راه نخست اینکه با صندوق رأی قهر کنیم و در این انتخابات شرکت نکنیم و راه دوم اینکه با امید به آینده درخشان و برای عزت ایران و ایرانیان و نیز برای خط بطلان کشیدن به این صحنه آرایی خطرناک با امید به آینده در جلوگیری از به خطر افتادن ایرانمان در آینده بر سر صندوق‌ها حاضر شویم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم عزیز ایران در خرداد ۷۶ نیز ابر و باد و مه و خورشید و فلک برای انتخاب یک فرد به میدان آمده بودند و لیکن قدرت و خواست شما مردم عرصه دیگری را رقم زد و تشکیل دولت اصلاحات به عنوان کارآمدترین دولت بعد از پیروزی انقلاب را به ارمغان آورد.
مهرعلیزاده افزود: مردم قدرت در دست شماست، قدرت انتخاب شادی و نشاط یا اندوه و ناامیدی و برقراری عدالت یا تبعیض و ظلم (در دست شماست).
وی گفت: مردم ایران شرکت یا عدم شرکت در انتخابات حق شماست، اما عدم شرکت و محروم ساختن خویش از حق خویشتن است، بیایید با استفاده از این حق قانونی خود به زندگی سلامی دوباره کنیم و با رأی به دولت زندگی ایرانی را بسازیم که برازنده ایرانی باشد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بیایید همه با هم و در کنار هم برای حکمرانی خوب و ساختن ایرانی آباد و آزاد و مستقل تلاش کنیم.
مهرعلیزاده گفت: این بار لحظه انتخابات لحظه تغییر قرن است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آقای روحانی در دوران تعامل، رئیس جمهور خوبی بود، گفت: روحانی نتوانست در دوران جنگ اقتصادی آن طور که باید عمل کند.
  

عبدالناصر همتی در ادامه مناظره تلویزیونی خطاب به مردم با بیان اینکه ۶ ماه تمام براندازان خارجی و تندروهای داخلی، من را تخریب کردند، افزود: برخی از مشکلات اقتصادی را حتی همین آقایان حاضر در جلسه به گردن من انداختند، اما هیچی نگفتم.
وی ادامه داد: همه آقایان حاضر در اینجا می‌دانند که من با دست تقریباً خالی در بانک مرکزی با ترامپ جنگیدم، ولی به روی خود نمی‌آورم، چون باید تخریب کنند.
آقای همتی افزود: می‌دانستم اگر وارد صحنه انتخابات شوم تخریب‌ها صد برابر خواهد شد، اما گفتم ممکن است هیچ وقت نتوانم خودم را ببخشم بنابراین دو ساعت مانده به پایان ثبت نام در صحنه حاضر شدم.
او اضافه کرد: آقای روحانی در دوران تعامل، رئیس جمهور خوبی بود؛ آن سال‌ها را به یاد بیاورید، اما هیچ کس نمی‌دانست که ایشان در دوران جنگ اقتصادی چگونه عمل خواهد کرد؟
همتی با بیان اینکه هیچ کس ترامپ و کارهایش را پیش بینی نمی‌کرد، ادامه داد: روحانی نتوانست در دوران جنگ اقتصادی آن طور که باید عمل کند؛ تیم ناهماهنگ اقتصادی، ارتباط با آدم‌هایی که خیر ایشان را نمی‌خواستند در کنار همین گروه آقایانی که اینجا نشسته‌اند، تخریب‌ها و سنگ اندازی هایشان.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور گفت: باید بپذیریم زمانی که مردم خشمگین هستند رئیس جمهور نباید بخندد و بگوید من هم صبح جمعه خبردار شدم.
همتی خطاب به مردم افزود: سه سال است که آقایان در حال کاشتن تخم یأس و نابودی در جامعه هستند و در حال القاء این موضوع هستند که رأی شما هیچ اهمیتی ندارد؛ دشمن خارجی و تندروهای داخلی هر دو از رأی شما می‌ترسند، چون بازی آن‌ها به هم می‌خورد.
وی خطاب به مردم اضافه کرد: شما برای این صندوق رأی خون دادید؛ با جوانان ما چه کار کردند که در ۱۲ سال، شعارشان از «رأی من کو» به «رأی بی رأی» تغییر کرد؟
همتی گفت: ما در انتخاب‌هایمان اشتباه کردیم، اما این موجب نمی‌شود زمانی که زمین خوردیم دیگر بلند نشویم.
او با بیان اینکه بیایید دوباره با هم «یار دبستانی» را بخوانیم، افزود: خوشحال باشید؛ قول می‌دهم کشور را از این پیچ خطرناک رد کنم؛ قول می‌دهم کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنم.
آقای همتی اضافه کرد: نمی‌گذارم دیگر کسی به خاطر معیشت، شرمنده خانواده‌اش شود؛ این کاری است که بلد هستم.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: از تاج زاده و جنیدی تا صفایی فراهانی؛ از فردوسی پور و دایی تا آذری جهرمی؛ از طیب نیا و پزشکیان تا کرباسچی و فرجی دانا؛ از مسجد جامعی و ظفر قندی تا محمدجواد ظریف، همه می‌توانند در کنار من باشند تا ما ایرانی بهتر داشته باشیم.
همتی افزود: من هیچ ترسی ندارم؛ برادرانم و پسرم و همسرم و دخترانم فاسد نیستند؛ به هیچ کس باج نداده‌ام و نخواهم داد.
او تأکید کرد: به من اعتماد کنیم؛ روز رأی گیری زیر میز بزنید؛ نگذارید ۲۸ خرداد به ۲۸ مرداد تبدیل شود؛ قدرت خود را به همه کسانی که نمی‌خواهند خوشحالی شما را ببینند نشان دهید؛ به همه کسانی که می‌گویند اگر اینجا مشکل دارید جمع کنید و بروید.
همتی افزود: اینجا وطن و ایران ماست.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۴ سال آینده باید ۴ سال جهش باشد و این جهش یک جهاد بزرگ و یک تلاش سترگ می‌خواهد.
  

سعید جلیلی در بخش جمع بندی نهایی سومین برنامه مناظره انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری در ساختمان سیمای رسانه ملی افزود: صحبت از انتخاب رییس جمهور برای ایران می‌کنیم، ایران با همه ظرفیت هایش به ما می‌گوید که ۴ سال آینده باید ۴ سال جهش باشد.
وی ادامه داد: صحبت از رییس جمهور می‌کنیم رییسی که باید بداند رییس همه جمهور است همه مردم را باید در بربگیرد و همه حقوق آن‌ها و نه بخشی از حقوق آن‌ها.
جلیلی افزود: رییسی که باید بداند در راس دستگاهی قرار می‌گیرد که در بدنه آن، در راس آن و در راس دستگاه‌ها چه خبر است؟ باید بداند تا او را بازی ندهند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رییس جمهوری که بتواند محیط را خوب بفهمد، محیط داخلی، منطقه‌ای و بین المللی را تا با اندک موضوع و بهانه‌ای کار را تعطیل نکند.
وی افزود: ما هشت سال است که سایه به سایه در حد توان مسایل کشور را دنبال کرده ایم اگر کار خوبی بود تایید کردیم، اگر کار ناقصی بود سعی کردیم کمک به تکمیل آن کنیم و اگر کار خطایی بود به تسهیل آن کمک کردیم.
جلیلی گفت: کارنامه ما امروز روشن است و در همه موضوعات سعی کرده ایم برای اداره کشور یک برنامه واقعی و قابل اجرا که به ما نوید جهش را می‌دهد نوشته ایم.
وی ادامه داد: نباید مسایل را تقلیل داد، نباید دچار تعارفات شد، ما فکر می‌کنیم رویکرد‌ها باید از این که حل آب خوردن کشور را هم به دیگران نسبت بدهند و منتظر دیگران باشند به جهش کشور ارتقا پیدا کند.
نامزد ریاست جمهوری گفت: رییس جمهور باید مستقل از همه جناح‌ها و بازی‌های سیاسی و مستقل از هر گونه حرکت و تعارفی که خدای نکرده در این مسیر خدشه ایجاد کند باشد.
جلیلی در پایان صحبت هایش به فرمایش امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و افزود: خدایا تو خود شاهدی که آن چه از جانب ما صورت گرفت نه تلاشی بود برای کسب قدرت و نه زیاد کردن ثروت، بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را برگردانیم. اصلاح واقعی را انجام دهیم تا بندگان ستم دیده تو احساس آرامش و امنیت کنند و دین تو برپا شود.
وی گفت: امروز ما در محضر خدا و محضر امام و شهداء و همچنین در محضر مردم صادقانه هر آن چه را که در این هشت سال به آن رسیده ایم و فکر می‌کنیم برای آینده کشور می‌تواند یک برنامه درست باشد را به شما تقدیم می‌کنیم.
 
زمان کلی مناظره در یک نگاه
 

 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1