کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری:

حمله شدید «همتی» به رئیسی و 4 نفر دیگر ( + فیلم )

22 خرداد 1400 ساعت 18:09

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اولین سئوال، «دغدغه‌های مردم»، اظهار داشت: تحریم در یک دهه گذشته معادلات اقتصادی را برهم ریخته است. بدون رشد ۵ درصدی اقتصادی هیچ مشکلی حل نمی‌شود. بدون سرمایه‌گذاری رشد اقتصادی ممکن نیست.


 سومین مناظره تلویزیونی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری در استودیوی شماره ۱۱ رسانه ملی با موضوع «دغدغه‌های مردم» آغاز شد.
 در آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری، ۷ سؤال با موضوع «دغدغه‌های مردم» از هر یک از نامزدها پرسیده می‌شود که هریک ۷ دقیقه فرصت دارند به این سؤالات پاسخ دهند.

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اولین سئوال، «دغدغه‌های مردم»، اظهار داشت: تحریم در یک دهه گذشته معادلات اقتصادی را برهم ریخته است. بدون رشد ۵ درصدی اقتصادی هیچ مشکلی حل نمی‌شود. بدون سرمایه‌گذاری رشد اقتصادی ممکن نیست.
 علم اقتصاد باید محیط سرمایه گذاری امن باشد تا رشد اقتصادی ایجاد شود؛ رئیسی می‌گوید گرانی سازی؛ تورم عامل گرانی است.
 چرا قیمت ارز رفت بالا؟ قیمت مسکن چرا رفت بالا؟ خودمان را به راه دیگر نزنیم؛ تحریم در دهه گذشته مبادلات ما با دنیا را برهم زده؛ یک کشور به من نشان دهید که بدون مبادلات جهانی رشد کرده باشند.
  
عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سوالی با موضوع دغدغه‌های مردم که توسط صدا و سیما مطرح شد، اینگونه پاسخ داد:
بدون اعاده رشد اقتصادی نمی توان بیکاری و بدون سرمایه گذاری نمی توان مشکلات را حل کرد.
برنامه های من بر اساس همین هفت محور چون مسکن جوانان و بازگرداندن تورم به دامنه ۸.۷ درصد است.
این جریان می خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم اما شما آن را بلد نیستیم. اصلازندگی بدون دنیا ممکن نیست.
آقای رییسی بگویید اگر قدرت دست تندروها و شما بیفند چه خواهید کرد؟ من می گویم تحریم ها با اجماع جهانی شدید تر خواهد شد.
تورم به خاطر کسری بودجه دولت ایجاد شده است، چراکه تحریم ها سبب شد درآمد دولت کاهش یابد. کاسبان تحریم اجازه ندادند اوضاع بهبود یابد.
ترامپ و کاسبان تحریم، با هم زیر میز برجام زدند.
اگر تحریم‌ها نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردند.
 علم اقتصاد باید محیط سرمایه گذاری امن باشد تا رشد اقتصادی ایجاد شود؛ رئیسی می‌گوید گرانی سازی؛ تورم عامل گرانی است.
چرا قیمت ارز رفت بالا؟ قیمت مسکن چرا رفت بالا؟ آقای رئیسی خودمان را به راه دیگر نزنیم؛ تحریم در دهه گذشته مبادلات ما با دنیا را برهم زده؛ یک کشور به من نشان دهید که بدون مبادلات جهانی رشد کرده باشند.
 رئیسی سرگروه این پنج نفر است؛ اینها روی کار بیایند تحریم‌ها شدیدتر می‌شود. تحریم‌های جدیدی با اجماع جهانی شکل می‌گیرد.
 این ۵نفر نگذاشتند FATF تصویب شود؛ می‌گویند برای چی با خارج باید ارتباط داشته باشیم؟ خب معلوم است دلار گران می‌شود.
   

به گزارش کبنا، متن کامل این صحبت‌ها به شرح زیر است؛

همتی: زندگی بدون دنیا رشد تورم صفر درصدی یا منفی به همراه دارد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدون دنیا زندگی کردن باعث می‌شود رشد هشت درصدی که داشتیم به رشد صفر درصدی یا منفی تبدیل شود.
عبدالناصر همتی در سومین و آخرین مناظره تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره دغدغه‌های مردمی افزود: درباره بحث امروز که مطرح شده باید بگویم که بدون اعاده رشد اقتصادی در حداقل پنج درصد، نه می‌شود بیکاری را حل کرد و نه می‌شود رفاه را به کشور آورد.
وی گفت: میانگین رشد اقتصادی ما ظرف یک دهه گذشته نیم درصد بیشتر نبود در طول یک دهه گذشته تقریباً می‌توان گفت شیب سرمایه گذاری ما منفی و نزولی بوده است بدون سرمایه گذاری به هیچ عنوان رشد اقتصادی معنا ندارد.
همتی افزود: دوستان در خصوص یکسری روبنا‌ها صحبت می‌کنند در صورتی که اقتصاد مفاهیم و معادلات خاص خود را دارد، علم اقتصاد به ما می‌گوید که باید محیط سرمایه گذاری امن باشد و بر مبنای محیط سرمایه گذاری امن بتوانیم به رشد اقتصادی برسیم و این رشد اقتصادی را به صورت عادلانه بین مردم توزیع کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای رئیسی می‌گوید، گرانی وجود دارد در صورتی که اصلا گرانی در کار نیست، ​ تورم عامل گرانی است. در دنیایی که دو یا سه درصد تورم وجود دارد گرانی دیده نمی‌شود، شما در اروپا دیده اید که مبارزه با گرانی وجود داشته باشد؟ چرا قیمت ارز بالا رفت؟ چرا قیمت مسکن افزایش یافت؟، جناب آقای رئیسی نباید خودمان را به راه دیگر بزنیم.
وی افزود: لطفا به این نکته توجه کنید تحریم در یک دهه گذشته مبادلات اقتصادی ما را با دنیا به هم زده است چرا این اتفاق افتاده است. شما یک کشور در دنیا نشان دهید که بدون مبادلات اقتصادی در سطح جهان بتواند پیشرفت کرده باشد.
همتی گفت: جناب آقای جلیلی می‌فرماید که اگر این هفت گزینه مشکل است پس چرا در مورد مسائل دیگر صحبت می‌کنید؟ این مورد بسیار مهم است البته برنامه‌های من برای همین هفت موردی که گفته شده تدوین شده است و برای هر کدام برنامه خاص از جمله اشتغال جوانان، مسکن جوانان، کنترل تورم، اعاده رشد حداقل پنج درصدی و برگرداندن تورم به دامنه هشت تا ۱۲ درصدی برنامه دارم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: چون در این هفت دقیقه فرصت نمی‌شود باید چند نکته را عرض کنم. همین جریانی که دوستان می‌گویند چرا از علت‌های دیگر صحبت نمی‌کنید من می‌گویم این جریان می‌خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم، بدون دنیا زندگی یعنی چه؟ اولاً شما بلد نیستید بدون دنیا زندگی کنید اگر هم بلد باشید نتیجه اش این است که رشد هشت درصدی که داشتیم به رشد صفر درصدی یا منفی تبدیل می‌شود.
همتی گفت: من می‌گویم هزینه بروز این مشکل را چه کسی قرار است پرداخت کند جز اینکه باید از جیب مردم بردارند. این هزینه را مردم عزیز پرداخت می‌کنند، ​ اعلام کنید به مردم که ما در حال حاضر نمی‌توانیم یک کشتی با پرچم ایران به دریا بفرستیم، باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند پول‌های خود را از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دریافت کنند در صورتی که برنده شده اند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در بحث تجارت خارجی، اعلام کنید که به خاطر مبادلات محدود ۲۰ درصد در سال هزینه پرداخت می‌کنیم که سالی ۱۶ میلیارد دلار، بار به کشور می‌افزاید.
وی گفت: جناب آقای رئیسی، سوال من این است که شما به عنوان سرگروه این پنج نفر ایستاده اید بگویید اگر قدرت دست تندرو‌ها بیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد.

 


کد مطلب: 435476

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435476/حمله-شدید-همتی-رئیسی-4-نفر-دیگر-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1