تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۴۳۵۴۷۵
مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری:

رئیسی: سامانه شفافیت ایجاد می‌کنیم

۰
رئیسی: سامانه شفافیت ایجاد می‌کنیم
کبنا ؛سومین مناظره تلویزیونی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری در استودیوی شماره ۱۱ رسانه ملی با موضوع «دغدغه‌های مردم» آغاز شد.
 در آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری، ۷ سؤال با موضوع «دغدغه‌های مردم» از هر یک از نامزدها پرسیده می‌شود که هریک ۷ دقیقه فرصت دارند به این سؤالات پاسخ دهند.


رئیسی: سامانه شفافیت ایجاد می‌کنیم
سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در این باره گفت: اصلاح دولت، مبارزه با فساد و ناکارآمد و تبعیض، حمایت از اقشار محروم و جهش تولید و تقویت کسب‌وکار، اولویت‌های دولت آینده است.
  
تمامی قراردادها، عملکرد شرکت‌ها و مدیران دولتی باید در سامانه‌ای به طور شفاف برای مردم منتشر شود.
سامانه شفافیت ایجاد می‌کنیم تا اعتماد مردم را جلب کنیم.
نامزد انتخاباتی ادامه داد: تورم در هشت سال اخیر بیش از 300 درصد زیاد شده است، کنترل گرانی و گران‌سازی ضروری است، تورم باید تک‌رقمی شود.
رئیسی ادامه داد: مدیریت بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی و رفع وابستگی کالاهای اساسی و سفره مردم به نرخ ارز، کاملاً قابل انجام است.
ایجاد 4 میلیون شغل در 4 سال، شدنی است.
به گزارش کبنا، متن کامل به شرح زیر است؛
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر سامانه شفافیت اجرا شود زمینه‌های زمین خواری، قاچاق کالا و مساله فرار‌های مالیاتی از بین می‌رود.
سیدابراهیم رئیسی در تبیین برنامه‌های دولت مردمی در سومین مناظره انتخاباتی، ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه سلام الله علی‌ها؛ افزود: بخشی از دغدغه‌هایی که اعلام کردید، بخشی از دغدغه‌های مردم است که ما نشست‌های کارشناسی و بسیاری که با مردم داشتیم، در همین دورانی که در دستگاه قضایی بودم و بیشتر در دوران مسئولیت آستان قدس رضوی، ارتباط بسیاری با مردم داشتم و از نزدیک در جریان بسیاری از خواسته‌ها و مشکلات مردم قرار دارم و برای مهمترین دغدغه‌های مردم راهکار پیدا کرده ام که اگر رای مردم به دولت ما تعلق بگیرد.
وی گفت: درباره دغدغه‌های مردم سه بخش را در نظر گرفته ایم، بخش اول اصلاح دولت و مبارزه با فساد، ناکارآمدی و تبعیض است، بخش دوم مساله حمایت از خانواده‌ها و اقشارمحروم و بخش سوم جهش تولید و تقویت کسب و کارهاست.
رئیسی ادامه داد: نسبت به بخش اول و برخی از دغدغه‌های مطرح شده، باید بگویم به نظر بنده بخشی از مشکلاتی که مردم امروز از آن یاد می‌کنند، مساله فساد است و ما در دستگاه قضایی با مفسد برخورد کردیم، اما جای برخورد با فساد دولت است.
وی افزود: حتما افرادی که آلوده باشند و یا افرادی که زمینه رانت و فساد داشته باشند، در دولت جایی نخواهند داشت و حتما باید سامانه جامع اطلاعات اقتصادی ایجاد شود که تمام داده‌های اقتصادی را رصد کند.
این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: از برنامه‌های جامع دولت مردمی، مساله سامانه شفافیت است که تمامی قرارداد‌ها و عملکرد شرکت‌ها در این سامانه قرار بگیرد و در مقابل دید مردم باشد که ما این کار را در آستان قدس رضوی انجام دادیم و ۳۰ الی ۴۰ شرکت را پشت ویترین قرار دادیم تا همه مردم ببینند که باعث اعتماد مردم می‌شود.
وی گفت: شفافیت از مسایل مهمی است که باعث افزایش اعتماد عمومی است و بنده در ابتدای ورود به قوه قضاییه، یکی از مسایلی که مردم و رسانه‌ها و نماینده‌های مجلس می‌گفتند، مساله حساب خاص در اختیار رییس قوه قضاییه بود که گفتم تمام تلاش تان را بکنید و به مردم گزارش بدهید که درآمد و هزینه این حساب کجاست.
رئیسی تصریح کرد: ما به مردم گزارش دادیم و بگو مگو تمام شد، اگر شفافیت اجرا شود زمینه‌های زمین خواری، قاچاق کالا، و مساله فرار‌های مالیاتی از بین می‌رود.
   
نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ایجاد ۴ میلیون شغل در ۴ سال دست یافتنی است، گفت: حمایت از خانواده‌ها و اقشار محروم، کسب و کار، تولید در برنامه اقتصادی من است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مناظره سوم در ادامه سخنان خود با موضوع برنامه هایش درخصوص دغدغه‌های مردم خود اظهار داشت: تحول ساختاری نظام بانکی یکی از موارد مهم است، امروز بانک‌ها را یکی از منابع موانع تولید می‌دانیم که باید این موضوع حل شود و با پیگیری ما در دستگاه قضا بخشی از معوقات بانکی را پیگیری کردیم، اما اصلاح نظام بانکی از ضرورت‌ها به شمار می‌رود.
رئیسی با اشاره به اصلاح نظام مالیاتی افزود: باید بروکراسی زائد با سامانه هوشمند حل شود و ایجاد سامانه هوشمند جزء برنامه‌های جدی است و همچنین کاهش مالیات از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد با یک شیب ملایم از دیگر اقدامات دولت من محسوب می‌شود.
رئیسی گفت: تحول در نظام اداری و فساد اداری در سازمان‌ها و نهاد‌ها قابل قبول نیست و باید فسادزدایی شود، بستر برای مقابله با فساد فراهم شود، باید موارد دست و پاگیر برداشته شود، مجوز‌های که ایجاد موانع برای تولید کننده می‌کند، رفع شود و نظارت‌های پسینه را شاهد باشیم که برای انواع موارد مجوز بگیرند، نیازی نیست در یک حدی که مجوز نیاز است باید صادر شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوع حمایت از خانواده‌ها و اقشار خانواده‌ها گفت: وضع موجود و تورم قابل قبول نیست، قیمت گوشت، خودرو چند برابر است و ما حتماً باید با اقدامات و برنامه‌هایی که داریم منجر شود به سمت یک رقمی حرکت کنیم که قابل انجام است و راهکار‌هایی دارد.
رئیسی ادامه داد: با مدیریت بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی و رفع وابستگی‌ها، توجه به سفره مردم را از اولویت‌های کاری خود می‌دانم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: افزایش نظارت و مقابله با انحرافات بازار مهم است که البته دخالت در بازار نخواهیم داشت و منظور این است که باید نظارت‌ها افزایش یابد و تامین حداقل معاش مردم که بسیار ضعیف است تامین شود و ارائه کارت اعتباری خرید برای سه دهک پایین بسیار اثرگذار خواهد بود.
رئیسی اضافه کرد: همچنین در بخش تقویت کسب و کار و اشتغال، بیش از ۵ میلیون نفر بیکار داریم و ایجاد ۴ میلیون شغل در سال امکان دارد که برای این موضوع برنامه داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1