کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ قاضی‌زاده به اولین سئوال مجری مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری؛

قاضی زاده در پاسخ به سئوال اول: روحانی از دفتر کارش بیرون بیاید

22 خرداد 1400 ساعت 17:37

قاضی زاده هاشمی درباره دغدغه‌های دولت آینده توضیح داد و اظهار داشت: کشور به صورت نادرست درحال توزیع منابع است.


 سومین مناظره تلویزیونی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری در استودیوی شماره ۱۱ رسانه ملی با موضوع «دغدغه‌های مردم» آغاز شد.
 در آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری، ۷ سؤال با موضوع «دغدغه‌های مردم» از هر یک از نامزدها پرسیده می‌شود که هریک ۷ دقیقه فرصت دارند به این سؤالات پاسخ دهند.
 
 در ابتدا قاضی زاده هاشمی درباره دغدغه‌های دولت آینده توضیح داد و اظهار داشت: کشور به صورت نادرست درحال توزیع منابع است.
 در این جمع کسی حاضر نیست عملکرد دولت را به گردن بگیرد. آقای روحانی از دفترتان خارج بشوید و به صداوسیما بیایید من حاضرم با شما مناظره کنم.
کسی در دولت روحانی حاضر نشد مسئولیت گرانی بنزین را بر عهده بگیرد و کسی هم بابت آن استعفا نداد.
 
  
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در سومین برنامه مناظره تلویزیونی گفت: ما با اینکه افزایش تولید مسکن پیدا کردیم اما این تنها محدود در چند استان بوده و باعث مهاجرات و تغییر ترکیب جمعیتی شده است.
قاضی زاده هاشمی گفت: امروز منابع کشور به صورت نادرست در حال توزیع است و ساختارها نیز استضعاف‌گر هستند.
وی با بیان اینکه مردم این را از نحوه مدیریت ناکارآمد و کارنابلدی مسئولین می‌بینند، گفت: کارنامه دولت‌ها در این زمینه روشن است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکلاتی که در مناظره‌های قبلی ذکر می شده امروز هم همین مسائل مطرح می‌شود و حتی در این موارد تنزل هم پیدا کرده‌ایم.

  


قاضی زاده هاشمی: مدیریت ناکارآمد، ریشه مشکلات مردم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ریشه مشکلات خود را در مدیریت ناکارآمد و کارنابلدی مسئولان می‌بینند و درحالی که در پنجره طلایی رشد قرار داریم دچار نوعی قفل و انسداد شده ایم.
امیرحسین قاضی زاده هاشمی در سومین و آخرین مناظره تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری که با موضوع دغدغه‌های مردم برگزار شد در پاسخ به این سوال که دولت شما چه رویکرد‌ها و اولویت‌هایی دارد و چه دغدغه‌هایی را دنبال خواهد کرد؟ تصریح کرد: امروز مشکلاتی که در مناظرات سال‌های قبل وجود داشت همچنان وجود دارد و حتی تشدید شده و امروز مسئله مهم ما حداقل معیشت شده است.
وی افزود: دلیل این مشکلات این است که منابع مهم کشور بصورتی نادرست در حال توزیع است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: امکانات کشور هم در چند استان بصورت نامناسب توزیع شده که این امر به مهاجرت سراسری دامن زده و ترکیب جمعیتی را تغییر داده و آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق افزایش یافته است.
قاضی زاده هاشمی همچنین نبود توازن در بخش آموزش و مسکن را از دیگر مشکلات و دغدغه‌های مردم دانست و افزود: این مشکلات از سال ۱۳۴۵ در حال تکرار است و نرخ بیکاری و اشتغال در بخش‌های تولیدی در حال کاهش و در بخش خدمات و کارمندی در حال افزایش بوده که نحوه توزیع نامناسب منابع و درآمد‌ها در کشور مهمترین عامل این مشکلات است.
امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: در همین بحث کرونا خانواده‌ای را سراغ دارم که پدر سرپرست خانواده فوت کرده و دو فرزند یتیم را بر جای گذاشته است که در واقع مردم در این خصوص یک نوع اختلال رفتار و یک نوع سوء تصمیم گیری می‌بینند و بعد نیز تقصیر‌ها گردن مردم می‌افتد.
وی گفت: مردم یک سال است از کار و زندگی مانده اند و دغدغه نان و جان دارند و ۶۰ درصد مشاغل ما به صورت روزمرد است و ما به آن‌ها می‌گوییم کار نکن. مجبورند برای این که از گرسنگی نمیرند فعالیت کنند و بعد نیز که صحبت می‌شود می‌بینیم که مورد عتاب و خطاب قرار می‌گیریم.

قاضی زاده هاشمی: ما پیش بینی کرده ایم که دولت را به مردم واگذار کنیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما پیش بینی کرده ایم که دولت را به مردم واگذار کنیم و منظومه‌ای به نام دولت مردم تشکیل داده ایم.
امیرحسین قاضی زاده هاشمی در سومین و آخرین مناظره تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره دغدغه‌های مردم افزود: من اینجا خطاب به مسئولان مربوط به خصوص جناب آقای روحانی عرض می‌کنم که مناظره‌ها را مورد تفقد قرار داده اند، چون در این جمع حاضر که کسی حاضر نیست عملکرد دولت را گردن بگیرد. بنده اعلام آمادگی می‌کنم شما از دفترتان خارج شوید و به صدا و سیما تشریف بیاورید، بنده حاضرم هم در موضوع کرونا و هم در همه موضوعات با جنابعالی مناظره کنم.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: در موضوع گرانی بنزین معلوم نشد که بالاخره چه کسی مسئول است. یک ساختار‌ها و ستاد‌هایی درست کرده ایم که همه پشت آن پنهان می‌شوند و نهایتاً مقام معظم رهبری مجبورند وسط کار بیایند به خاطر این که از مسئولان مربوطه کسی حاضر نشد اظهار تأسف کند و استعفا بدهد و کسی حاضر نشد که عذرخواهی کند.
وی افزود: مسئله ما در داستان دولت، مسئله گرانی و مسکن است و مسئله برنامه‌های مختلفی که می‌دانیم نیز هست، اما مسئله اصلی نظام دیوان سالاری کشور است که ۷۰ - ۸۰ سال است تغییر پیدا نکرده و باعث شده است روز به روز مردم مستضعف‌تر شوند و یک عده خاصی که به رانت دولت و سیاست و قدرت وصل هستند این‌ها برخوردار شوند و در مقابل مردم ضعیف تر.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که چکار باید کرد گفت: موضوع این است که باید ساز وکار‌های اداره کشور تغییر و باید طرز تفکر مدیران و نوع نگاهشان به مردم تغییر پیدا کند.
قاضی زاده هاشمی افزود: در اصل ۵۶ قانون اساسی، نحوه حاکمیت و اعمال حاکمیت مردم ذکر شده است. ما روز به روز مردم را از میدان خارج کردیم. خدا رحمت کند حاج قاسم سلیمانی را که می‌گفت" هر جا مردم در عرصه بودند آنجا عرصه موفقیت بود و هر جا مردم را خارج کردیم با شکست روبرو شدیم".
وی گفت: ما پیش بینی کرده ایم که دولت را به مردم واگذار کنیم و منظومه‌ای به نام دولت مردم تشکیل داده ایم، این واگذاری اختیارات اجرایی طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی به فرمانداران صورت می‌گیرد و بودجه‌ها تجمیع شده سرانه به فرمانداری و شورای برنامه ریزی شهرستان اعمال و همچنین اختیار عزل و نصب مدیران به مردم داده می‌شود.
این نامزد ریاست جمهوری افزود: اگر یک سوم مردم شهرستانی یا مجموعه‌ای، از مدیری ناراحت باشند و او را استیضاح کنند دولت موظف است او را عزل کند.
قاضی زاده هاشمی گفت: ما نظام هرمی که تمام اختیارات را از مردم گرفته و فقط و فقط در اختیار دولت مرکزی قرار داده است در سراسر کشور توزیع می‌کنیم. همه شهرستان‌ها از نظر ما پایتخت هستند و همه شهرستان‌ها اختیارات هیئت وزیران را دارند و یک مأموریت ملی با عنوان پایتخت موضوعی به او واگذار کرده ایم که او مسئول توسعه کل سرزمین ایران باشد.
سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به صورت زنده از شبکه‌های یک، خبر، جام جم و سلامت سیما (مخصوص ناشنوایان)، رادیو ایران و رادیو انتخابات پخش می‌شود.
 


کد مطلب: 435473

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435473/قاضی-زاده-پاسخ-سئوال-اول-روحانی-دفتر-کارش-بیرون-بیاید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1