کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاندیدای انتخابات میان دوره گچساران و باشت در گفت و گو با کبنا

نظر سیدناصر حسینی پور درباره رد اعتبارنامه تاجگردون

20 خرداد 1400 ساعت 9:51

سیدناصر حسینی پور از چهره های ملی و فرزند خطه باشت، کاندیدای انتخابات میان دوره ای حوزه گچساران و باشت، در گفت و گو با خبرنگار کبنا، خود را فراجناحی معرفی کرده و در مورد شعار انتخاباتی خود گفت: «شعار بنده تقنین و نظارت در تراز گفتمان حاج قاسم سلیمانی است».


سیدناصر حسینی پور از چهره های ملی و فرزند خطه باشت، کاندیدای انتخابات میان دوره ای حوزه گچساران و باشت، در گفت و گو با خبرنگار کبنا، خود را فراجناحی معرفی کرده و در مورد شعار انتخاباتی خود گفت: «شعار بنده تقنین و نظارت در تراز گفتمان حاج قاسم سلیمانی است».
به گزارش کبنانیوز از گچساران، سیدناصر حسینی از چهره های ملی و کاندیدای انتخابات میان دوره ای حوزه گچساران و باشت در پاسخ به اینکه «آیا آنطوری که برادر شما به خانواده تاجگردون و ثبت نام ساسان تاجگردون در انتخابات انتقاد کرد و گفت کاندیداتوری را موروثی کردند، قرار است کاندیداتوری و نمایندگی در خانواده حسینی موروثی باشد؟» گفت: بعضی از کاندیداهای رسمی بنا به دلایلی اعتبارنامه شان رد شد و عرصه انتخابات میان دوره ای حاکم شد، بنده در تهران ثبت نام کرده بودم، در 8 کارگروه تخصصی با جمعیت 20 هزارنفری از جانبازان، آزادگان، جنبش عدالت خواهی کار خود را شروع کردیم، ولی بنا به دعوت جمع عظیمی از همشهریان در گچساران و باشت به این عرصه ورود کردم.
بنده اگر برادر سیدقدرت هم نباشم، دارای ظرفیت عظیمی هستم، مسئولان عالی رتبه نظام بنده را می شناسند، نمی شود به جرم برادر سیدقدرت بودن بحث موروثی بودن نمایندگی را مطرح کرد. اگر من این قابلیت ها را نداشتم و بدون این قابلیت ها در میان دوره ثبت نام می کردم، شاید موروثی بودن در موردم صدق می کرد.
بنابراین ورود کردم، شعارهای مشخصی دارم، خارج از جریان های سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا ورود کرده ام. گفتمان و شعار بنده تقنین و نظارت در تراز گفتمان حاج قاسم سلیمانی است که در رده بومی، استانی، کشوری و بین المللی قابل اجرا است. رقابت می کنیم و مردم هم صحبت های ما را می شنوند و انتخاب می کنند. هر کسی هم قبول شد، اولین نفری هستم که تبریک می گویم، حتی برنامه هایم را نیز تقدیم می کنم و در خصوص اجرای کارگروه ها نیز به فرد منتخب مشورت می دهم.
 
حسینی در پاسخ به این سوال که در صورت منتخب شدن، در کدام کمیسیون ها ممکن است حضور پیدا کنید، اظهار کرد: در دو حوزه می توانم نظر دهم، به عنوان کسی که بیش از 20 سال در وزارت نیرو مشغول بوده ام، در کمیسیون انرژی می توانم حضور پیدا کنم، همچنین ده سال در شورای امنیت ملی بودم  و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای بودم، از بُعد تحصیلاتم که حقوق بین الملل است یا در کمیسیون انرژی ورود پیدا می کنم یا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه.
حسینی در پاسخ به اینکه «نظر شما در مورد رد اعتبارنامه آقای تاجگردون چیست؟ آیا این رد اعتبارنامه از طرف نمایندگان یک بازی سیاسی نبود؟» اظهار کرد: قانون اساسی برای نمایندگان شورای اسلامی چارچوبی مشخص کرده و این حق نمایندگان مجلس است که اعتبارنامه را بررسی کنند و رد یا تایید کنند. من نماینده مجلس نیستم و صاحب نظر هم نیستم که بخواهم موضعی داشته باشم، باید از نمایندگان مجلسی بپرسید که اعتبارنامه ایشان را به شور گذاشتند و نهایتا اعتبارنامه رد شد.
حسینی در خصوص اینکه «آقای تاجگردون همیشه در خصوص رد اعتبارنامه شان در مورد یک شخص خاص (سیدقدرت حسینی) صحبت می کند و او را متهم به دست داشتن در رد اعتبارنامه اش می کند، در این خصوص چه نظری دارید؟» گفت: صحبت خاصی ندارم، فقط این را در چارچوب وظایف ذاتی مجلس شورای اسلامی، حق نماینده مجلس می دانم برای رد یا تایید صلاحیت.
بنده نماینده آقای سیدقدرت حسینی نیستم، من برادر ایشانم، آدم زنده وکیل نمی خواهد، باید از خود ایشان سوال بکنید و نظرات ایشان را از خودشان بپرسید. بنده مسئول افکار و اندیشه های خودم هستم.

خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر


کد مطلب: 435314

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435314/نظر-سیدناصر-حسینی-پور-درباره-رد-اعتبارنامه-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1