کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد

تبلیغات انتخاباتی در فضای بسته ممنوع است/ در انتخابات حفظ جان مردم اولویت اصلی و مشارکت حداکثری در گام بعدی قرار دارد

19 خرداد 1400 ساعت 15:12

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اولویت ما حفظ جان مردم است و بر مشارکت حداکثری با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داریم.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اولویت ما حفظ جان مردم است و بر مشارکت حداکثری با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داریم.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز (19 خرداد 1400) حسین کلانتری  در نشست فوق العاده ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد، افزود: وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است.
وی با اشاره به اینکه تا چند هفته پیش روند کاهش بستری در استان مطلوب بود، اظهار کرد: اکنون نه تنها روند بستری کاهش یافت بلکه تعداد ترخیصی ها نیز کاهش یافته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همیشه تعداد ترخیصی ها بیشتر از بستری بود و این آمار آرام آرام به سمت تعادل پیش می رفت اما در حال حاضر ۱۲نفر بستری ها بیشتر از ترخیصی ها است و ۸ نفر آن مربوط به بیمارستان شهید بهشتی است.
کلانتری تاکید کرد: این آمار نشان دهنده شیوع ویروس کرونا در تجمعات انتخاباتی است.
وی ادامه داد: تنها راه چاره برای برون رفت از این مشکل رعایت دستور العمل ها و پروتکل های بهداشتی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هر ستاد انتخاباتی برای برگزاری برنامه و دعوت از مهمانی جهت سخنرانی باید به صورت کتبی از فرمانداری شهرستان مربوطه مجوز داشته باشد.
کلانتری تصریح کرد: مجری برنامه باید نسبت به رعایت پروتکل ها در ستاد مربوطه متعهد شود.
وی با تاکید بر اینکه تجمعات عمومی در فضای بسته ممنوع است، گفت: برگزاری این تجمعات در فضای باز با رعایت پروتکل ها مانعی ندارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی از شهرهای استان خوزستان که در همسایگی استان قرار دارند در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، اظهارکرد: سایر استان های همجوار از جمله چهارمحال و بختیاری نیز شرایط مطلوبی ندارند که انتظار دارند که مردم استان که بیشتر با این استان در ارتباط هستند نسبت به سلامت خود و سایر شهروندان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.
کلانتری خواستار بررسی فاصله اجتماعی و تهویه در پاساژ ها و بازار از سوی صمت شد و تاکید کرد: میراث فرهنگی نیز نسبت به رعایت پروتکل ها در هتل ها و اقامتگاه های گردشگری اقدامات لازم را انجام دهد.
وی خواستار نظارت ویژه فرمانداری های ۹ گانه استان شد و در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: از روز چهارشنبه تا غروب جمعه نیروی انتظامی ورود خودروهای غیر بومی به استان را کنترل کند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری یاسوج نسبت به مسدود کردن محدوده آبشار از روز چهارشنبه تا جمعه اقدامات لازم را انجام دهد.
کلانتری خاطرنشان کرد: از مردم استان تقاضا داریم که در برابر کرونا مراقبت کنند و امید است با رعایت دستور العمل ها و دوری از تجمعات بتوانیم زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم عادی انگاری و بی خیالی بر رفتار اجتماعی ما حاکم نشود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از نحوه کنترل مبادی ورودی شهرها بازدید خواهدکرد، گفت: فرمانداران در همه شهرستان ها بازدیدهای میدانی داشته باشند و کمیته های نظارت اقدامات لازم را انجام دهند.
کلانتری با تاکید بر اینکه ما به دنبال مشارکت حداکثری هستیم، افزود: مشارکت حداکثری به این معنا نیست که با ازدحام سبب شیوع کرونا شویم بلکه باید بستری را فراهم کنیم مردم با خیال راحت ورود کنند و در این راستا تعداد صندوق ها را افزایش می دهیم چرا که اولویت ما حفظ سلامت مردم است.
وی بیان کرد: مشارکت مردم تعیین کننده است و رعایت فاصله اجتماعی در تجمعات ضروری است.


کد مطلب: 435287

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435287/تبلیغات-انتخاباتی-فضای-بسته-ممنوع-انتخابات-حفظ-جان-مردم-اولویت-اصلی-مشارکت-حداکثری-گام-بعدی-قرار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1