تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۴۳۵۲۴۶

۲۵ خرداد پایان زمان عقدقرارداد زلزله زدگان سی سخت با بانک ها /بیش از ۸۰ درصد زلزله زدگان با بانک ها قرارداد بسته ا

۰
کبنا ؛حسین کلانتری در نشست ستاد بازسازی شهر زلزله زده سی سخت با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران بانکها گفت: ۲۵ خردادماه جاری پایان زمان برای عقد قرارداد و تعیین تکلیف منازل زلزله زده سی سخت با بانک های عامل اعلام شده است.
به گزارش کبنا، وی با بیان اینکه، ماموریت اصلی ما بازسازی منازل تخریب شده و تعمیر منازل آسیب دیده ناشی از زلزله در شهر سی سخت و روستاهای شهرستان دنا است، گفت: بازسازی مناطق زلزله زده تعریف خاص خود را دارد و خانه های تعمیری و بازسازی مشخص است و ما جوابگوی انتظارات غیرمنطقی نخواهیم بود.
استاندار تاکید کرد: همه تلاش ها براین باشد که تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ این منازل آماده شوند.
کلانتری با بیان اینکه، تاکنون بیش از ۸۰ درصد زلزله زدگان با بانک های عامل استان برای دریافت تسهیلات عقد قرار بسته اند، تاکید کرد: صاحبان منازل تخریب شده برای بازسازی با بانک ها هر چند سریعتر عقد قرارداد کنند و در غیر این صورت از نظر بانک های عامل انصراف تلقی می شود.
وی با بیان اینکه به دلیل پیگیری صاحبان، کار بازسازی تعدادی از خانه ها تکمیل شده است، تاکید کرد: همه شرایط آواربرداری، صدور پروانه، تامین مصالح، عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات از بانک ها، کمک های بلاعوض و نظارت ناظرین فراهم شده است و تنها نیاز به مشارکت جدی مردم دارد.
استاندار اظهار داشت: برای تسریع در اجرای برنامه های احداثی و تعمیراتی خانه های زلزله زده شهر سی سخت و روستاهای شهرستان دنا تا پایان تیرماه امسال، نیازمند مشارکت جدی مردم این منطقه هستیم.
وی تصریح کرد: کارآوار برداری در روستاهای زلزله زده شهرستان دنا انجام گرفته است و هم اکنون در حال انجام مراحل بعدی می باشیم.
استاندار یادآور شد از مجموع چهار هزار و ۸۸۰ پرونده سه هزار و ۹۲۳ پرونده حدود ۸۰ درصد با بانک های عامل استان برای دریافت تسهیلات قرارداد بسته اند، یادآور شد: مشکل اصلی عدم مراجعه و پیگیری برخی از افراد به بانک های عامل می باشد.
کلانتری گفت: یکهزار و ۶۶۴ واحد کار تعمیرات آن انجام شده و یا در دست انجام است.
به گفته وی از ۴۳۱ میلیارد تومان تعهد شده دولت در بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی سخت ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۴۱ میلیارد تومان آن بلاعوض بوده که بیش از ۷۰ درصد آن تخصیص یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
1