کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آخرین آمار رد و تایید صلاحیت‌ شده‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه و بویراحمد

17 خرداد 1400 ساعت 18:44

حسین کلانتری در هجدهمین جلسه ستاد انتخابات استان گفت: کهگیلویه بویراحمد به لحاظ احراز هویت و صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستاها شاخص کشور است.


حسین کلانتری در هجدهمین جلسه ستاد انتخابات استان گفت: کهگیلویه بویراحمد به لحاظ احراز هویت و صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستاها شاخص کشور است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (17 خرداد ماه 1400) وی اظهار داشت: از مجموع چهار هزار و ۵۵۶ نفر نامزد انتخابات شوراهای اسلامی روستاها، ۱۱۳ نفر انصراف دادند و ۱۳۶ نفر رد صلاحیت شده و جمعا ۹۷ درصد احراز صلاحیت شده اند.
به گفته استاندار، ۶۹۹ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد شورای سه نفره و ۷۱۹ روستا در استان به حد نصاب شورای اسلامی رسیده اند که از پنج تا ۲۰ نفر برای هر کرسی شوراهای اسلامی در روستاها به رقابت می پردازند. 
کلانتری با بیان اینکه، ۶۴۸ نفر نامزد انتخاباتی ۱۸ شهر استان بوده که ۳۰ نفر رد صلاحیت شده است، تصریح کرد: ۹۶ درصد کاندیداها تایید صلاحیت شده اند و این تعداد کاندیدا برای ۹۶ کرسی و به ازای هر کرسی هفت نفر رقابت می کنند.


استاندار با بیان اینکه، هزار و ۴۲ شعب اخذ رای برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان پیش بینی شده است، افزود: این دوره از انتخابات به دلیل شرایط کرونا و تاکید به سلامت و راحتی مردم  برای حضور پای صندوق های رای، تعداد شعب ۱۵ درصد افزایش یافته است.
کلانتری تصریح کرد: با توجه به حساسیت سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستاها و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان های گچساران و باشت، پیش بینی های لازم به لحاظ تجهیزات، امکانات بهداشتی و نظارت کافی در خصوص رعایت دستورالعمل های ستاد مدیریت مقابله با کرونا نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: حذف اثر انگشت در انتخابات به منظور رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با بیماری کرونا اعلام شده است. 
استاندار اعلام کرد: تاکنون از هیچ دستگاه نظارتی گزارشی مبنی بر اینکه مدیرکل و یا مسئولی در تجمعات و یا جایی برای تبلیغات انتخابات حضور داشته اعلام نشده است.
کلانتری گفت: اعلام کرده ایم که حضور مدیران کل و مسئولان در تبلیغات ممنوع است مگر اینکه استعفا کرده باشند در غیر این صورت مطابق با قانون برخورد خواهد شد.
وی ابراز داشت: کارکنان دستگاه های دولتی هم در وقت اداری حق حضور در تبلیغات انتخاباتی را ندارند و در این رابطه اگر گزارشی ارائه گردد برخورد قانونی اعمال می شود.
استاندار تاکید کرد: حق نداریم له یا علیه کاندیدایی در سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی گچساران و باشت تبلیغ و یا از امکانات دولتی استفاده کنیم.
کلانتری گفت: تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی گچساران و باشت از ۲۰ خردادماه جاری شروع می شود و تا ۲۶ خردادماه  ادامه دارد و قبل از این روزها تبلیغات انتخاباتی غیرقانونی می باشد.
استاندار تاکید کرد: همچنین هرگونه تجمعی و راه اندازی کارناوال انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستاها و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی گچساران و باشت ممنوع می باشد و اگر در جایی چنین اقدامی صورت گیرد فرمانداران گزارش دهند.
کلانتری تاکید کرد: ستاد انتخابات استان با تلاش رئیس این ستاد احد جمالی و اعضای ستاد به صورت شبانه روزی فعال هستند و همه مسائل را به ریز رصد می کنند و زیر نظر دارند و بررسی می کنند.
در این نشست اعضای ستاد انتخابات استان به بررسی آخرین وضعیت انتخابات و فضای انتخاباتی استان پرداختند و راهکارهایی نیز در این خصوص ارائه دادند.


کد مطلب: 435167

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435167/آخرین-آمار-رد-تایید-صلاحیت-شده-های-انتخابات-شوراهای-اسلامی-شهر-روستا-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1