تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۴۳۵۰۷۰
هر شب با فرهیختگان؛ حضور کاندیداهای شورای شهر و شهردار یاسوج در مجمع فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد (2)

پاسخ هدایت اکبری و محمد کرمی به سئوالات مجمع فرهیختگان

۴
۰
پاسخ هدایت اکبری و محمد کرمی به سئوالات مجمع فرهیختگان
کبنا ؛شب گذشته (جمعه شب 14 خرداد)، آقایان؛ هدایت اکبری (کاندیدای شماره 28)، محمد کرمی (کاندیدای شماره 29)، سرخاب بیننده (کاندیدای شماره 30)، فتاح تامرادی (کاندیدای شماره 31) و محمد نیک فکر (کاندیدای شماره 32) و نستهن مقدم شهردار یاسوج مهمان تالار گفت‌وگو و پرسش و پاسخ مجمع فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد بودند که با ارائه رزومه و سوابق کاری و پاسخ و به پرسش‌های فرهیختگان استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.
به گزارش کبنا، به تناسب، اعضای گروه فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد از افراد حاضر سؤالات مکرر و متعددی را پرسیدند که نوعاً سوالاتی که متوجه شهردار یاسوج (نستهن مقدم) و هدایت اکبری (عضو چند دوره شورای شهر یاسوج) بودند چالشی، ناظر بر گذشته و مبتنی بر کارنامه چند ساله آنها بوده است و غالباً سؤالات با رویکرد مطالبه گری و احیاناً سهل انگاری‌های اتفاق افتاده در این چند سال در حوزه شهرداری مرکز استان متوجه این دو نفر بوده است.
سؤالات از بقیه نامزدها (محمد کرمی و محمد نیک فکر و سرخاب بیننده) ناظر بر آینده و با نگرش بر برنامه‌های آتی آنها بوده است که با نوع سوالاتی که از شهردار و ریاست اسبق شورای شهر یاسوج بعمل می‌آمد، متفاوت بودند!
نمونه سؤالات پرسیده شده از شهردار یاسوج و هدایت اکبری؛
1. آقایان نستهن مقدم شهردار یاسوج و هدایت اکبری ریاست اسبق شورای شهر یاسوج؛ سئوال خیلی از دوستان این هست که عمده مشکلات شهردار با شورای فعلی و بالعکس چه بوده و طبق کلیپ‌ها و فضای رسانه‌ای که از جلسات شورا با شهردار انعکاس یافته، ذهنیت‌ها و تفکرات مردم بسیار ناخشنود و عدم رضایت مردم را در پی داشته لطفاً پاسخ را برای فرهیختگان در اتاق گفتگو شیوا بیان نماید.
2. دو سؤال از شما داشتیم؛ (الف): عدم رعایت طرح‌های تفصیلی یا تغییر طرح تفصیلی توسط شهرداری یاسوج که باعث مشکلات زیادی برای شهروندان در سطح شهر و حاشیه شهر شده به عنوان مثال در انتهای گلزار 7 مجوز و پروانه ساخت و ساز به یک باب ساختمان مسکونی داده شده که باعث بن بست شدن این خیابان به خیابان ۲۰ متری شده و نزدیک به هشتاد خانواده به علت نبود مسیر و شییب فاضلاب از نعمت فاضلاب شهری بی بهره شوند و همچنین زیر گلزار شهدا هنوز طرح تفصیلی این خیابان اجرا نشده، ولی شهرداری اجازه ساخت و ساز دو باب ساختمان تجاری و مسکونی داده چرا با داشتن طرح تفصیلی، این خیابان اجرا نمی‌شود؟ و چرا همین مالکی که از طرح تفصیلی این خیابان جلوگیری کرده اجازه ساخت دو باب ساختمان تجاری مسکونی به ایشان داده شده؟ (ب) گاها دیده می‌شود جلوی شهرداری بنرهای بزرگ حاوی نوشته «نهضت آسفالت» شروع شد، ولی متاسفانه فقط تبلیغاتی بیش نیست و وضعیت موجود معابر شهر یاسوج این را نشان می‌دهد که چاله و چوله‌ها در سطح شهر و حاشیه شهر نمایان هست. خواهشا به طور شفاف پاسخ دهید؟
اجمالی از پاسخ‌های هدایت اکبری: تشکر می‌کنم و بسیار سپاسگزارم از کسانی که این حرکت بسیار خوب را انجام دادند و این مجموعه فرهیختگان استان را تشکیل دادند تا افراد اصلح، متخصص، متعهد، شجاع و پاک دست انتخاب شوند و امیدوارم این حرکت در تمام ادوار و حتی بعد از پایان انتخابات‌ها جهت مشاوره و مطالبه گری توسط این عزیزان فعال باشد.
 بنده در ادوار چهارم و پنجم در شورای شهر حضور داشتم و همواره در جهت حل مشکلات شهر و شهروندان از هیچ کوششی دریغ نکردم و متعهدانه پاسخگوی مردم بودم و همواره با گشاده رویی با مردم به جهت حل مشکلاتشان خدمتگزاری کردم. انشاءالله اگر در این دوره به پارلمان شهری ورود کنم سعی بر آن هست که درآمد شهرداری را به سمت درآمدهای پایدار هدایت کنیم تا تکیه بر عوارض کمتر شود و همواره عقیده‌ام بر این است که، عوارض که حق شهرداری هست، اگر قرار هست این عوارض اخذ گردند، ابتدا باید، کار کارشناسی انجام شود و بعد عوارض از مردم اخذ گردد تا خدای نکرده اجحاف و فشاری به مردم وارد نشود و بارها اگر در کلیپ‌های منتشر شده توسط رسانه‌ها ملاحظه بفرمایید تاکید بنده بر این امر مهم بوده و هست.
 کارهای زیادی در ادوار چهارم و پنجم انجام گردیده که مهم‌ترین آن‌ها بهسازی پیاده روی‌ها، ایجاد ۴۰ هکتار پارک، ساخت و تجهیز ترمینال مسافربری واقع در بلوار کشاورز، خریداری املاک و تعریض بخشی از خیابان جمهوری اسلامی، احداث کارخانه بازیافت که امید هست تا پایان تیرماه به بهره برداری برسد، همانطور که استحضار دارید ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی طرحش مربوط به چندین سال پیش هست که به شدت در دستور کار قرار گرفته و نزدیک به ۱۰۰ میلیارد هزینه شده و ان شاء الله بخشی از آن تا آخر تیرماه به بهره برداری می‌رسد، پل امام سجاد(ع) که بخش‌های مهمی از کارهای آن انجام گرفته و ان شاء لله بزودی زیر بار ترافیک خواهد رفت و کارهای زیاد دیگری...
نمونه سؤالات از دیگر کاندیداها؛
1. در خصوص المان‌های شهر یاسوج چه برنامه‌هایی داید؟
2. معضل ترافیک رو به تزاید شهر یاسوج در آینده را چگونه چاره اندیشی می‌نمایید؟
مختصری از پاسخ‌های محمد کرمی:
در مورد المان شهری یکی از مشکلات شهر ما این  هست که با توجه به فضاهای مناسبی که ما در شهر داریم این فضاها را طوری ما می‌توانیم با نشاط و پویا بکنیم و چنین فضاها را طوری نورپردازی بکنیم که بتوانیم امنیت و آرامش شهر در هر زمان از شبانه روز را داشته باشیم و همشهریان عزیزمان از جمله بانوان بتوانند با خیال راحت در این فضاها با داشتن نور کافی و نورپردازی که می‌تواند هم فضای شهر را شاداب کند هم به نوعی جاذبه، باعث جذب گردشگران و مسافران و اشتیاق شهروندان برای اوقات فراغت در این فضاها شود.
یکی دیگر از مشکلات شهری، ترافیکی است که در شهر ایجاد می‌شود و برای رفع این مشکل باید ما بتوانیم به نوعی  شهر را از  تمرکزگرایی بیرون بیاوریم و مدیریت کنیم فضای سرمایه‌گذاری درون شهر را و رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و مدیریت کنترل و کیفیت ترافیک و با شدت انجام بدهیم و همچنین استفاده از پارکینگ‌های عمومی به صورت سقفی در یک فضای کم با حجم زیاد پارک. استفاده از هوشمند سازی ترافیک شهری یکی از این هوشمند سازی استفاده از اینترنت هست فضا و بستر را آماده کنیم که مراجعه به ادارات و از جمله بانک‌ها و شهرداری‌ها کمتر بشه و استفاده از تابلوهای الکترونیکی در معابر که وضعیت ترافیک شهر را به ما نشان بدهد که ما به آن فضا وارد نشویم و به نوعی از مسیرهای دیگه حرکت کنیم.
-------------------------------------------------------------------------
گزارش: آرام ایرانمنش
عضو مجمع فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

منصور
Iran, Islamic Republic of
اصلا سئوال پاسخ داده نشده و به کلیا ت اشاره شده.من که پاسخی نمی بینم شاید شما ببینید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کی جواب بده هدایت اکبری؟!!!
اگر یک خط جمله زیبا تونست از خودش بنویسه جواب شما راهم میده . ههههه
Iran, Islamic Republic of
یکی که پروانه داشته باشه به بازرگانی محل مراجعه کنیداون فردبه عنوان عامل فروش معرفی میشه سهمیه روغن اون ابادی یامحله میده به قیمت درج شده برروی محصول توضیع میشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
هدایت اکبری چند ساله شورا هستن تا حالا چکار کردن برا این شهر مردم هم گول اینها را نباید بخورن
دختری از استان محروم که رتبه اول کنکور تجربی شد

دختری از استان محروم که رتبه اول کنکور تجربی شد

فرناز حسن زاده: عربی و معارف ۱۰۰ درصد، ریاضیات ۹۵.۶ درصد، فیزیک ۹۵.۶ درصد، ادبیات ۹۴....
رتبه‌های ۱ تا ۱۰ کنکور کجا درس خوانده‌اند؟

رتبه‌های ۱ تا ۱۰ کنکور کجا درس خوانده‌اند؟

از بین ۴۰ داوطلب برتر کنکور امسال، تنها ۲ نفر یکی در مدرسه دولتی و دیگری در مدرسه نیمه‌دولتی ...
معمای سفرِ نانسی پلوسی به تایوان؛ آیا تنشی بزرگ در راه است؟

معمای سفرِ نانسی پلوسی به تایوان؛ آیا تنشی بزرگ در راه است؟

«آمریکا با یک معمای راهبردی وقتی در مورد ایجاد ثبات در تنگه تایوان صحبت می شود رو به ...
1