کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار تصویری با مردم که به‌ مناسبت سی و دومین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت، بیان شد

حواشی سخنان رهبری در مورد احراز صلاحیت‌ها؛ هشتگ معنادار حساب توییتری رهبر انقلاب / لاریجانی بر می‌گردد؟ / نتیجه تایید صلاحیت‌ها تغییر می‌کند؟

14 خرداد 1400 ساعت 14:55

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز جمعه در دیدار تصویری با مردم در سخنانی به‌ مناسبت سی و دومین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که صلاحیتشان احراز نشد جفا شد. به خودشان و خانواده‌هایشان نسبت‌هایی داده شد که معلوم شد خلاف است. فضای مجازی بدون هیچ قید و بندی این مسایل را منتشر کردند.


رهبر انقلاب امروز در سخنان خود گفتند: در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که صلاحیتشان احراز نشد جفا شد. به خودشان و خانواده‌هایشان نسبت‌هایی داده شد که معلوم شد خلاف است. فضای مجازی بدون هیچ قید و بندی این مسایل را منتشر کردند.
به گزارش کبنا، سخنگوی شورای نگهبان درباره سخنان رهبری نسبت به عدم احراز صلاحیت برخی کاندیدا‌ها گفت: بزودی اعلام‌نظر می‌کنیم.
عباسعلی کدخدایی، درباره سخنان رهبری درباره عدم احراز صلاحیت برخی کاندیدا‌ها گفت: به زودی اعلام نظر می‌کنیم.

هشتگ معنادار حساب توییتری رهبر انقلاب
حساب رسمی مقام معظم رهبری در توییتر با انتشار بخش مهمی از سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، واژه «جبران» را هشتگ کرد.

هشتگ معنادار حساب توییتری رهبر انقلاب

بیشتر بخوانید:

به برخی کسانی که صلاحیتشان احراز نشد، جفا شد 


لاریجانی بر می‌گردد؟
منظور از اینکه "دستگاه‌ها باید جبران کنند" چیست؟ آیا منظور این است که شورای نگهبان و منابعی که "گزارش‌های خلاف" در اختیار آن قرار داده‌اند، با صدور بیانیه‌ای آن گزارش‌ها و نقل قول‌های پیرامون آن را تکذیب کنند؟ یا اینکه در تصمیم مبتنی بر آن "گزارش‌های خلاف" یعنی عدم احراز صلاحیت لاریجانی تجدید نظر شود؟
احمد زیدآبادی نوشت: رهبر جمهوری اسلامی در سخنان روز ۱۴ خرداد خود گفتند: "در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که احراز صلاحیت نشدند جفا و ظلم شد. نسبت‌هایی داده شد یا به خودشان یا خانواده‌شان که واقعیت نداشت. خانواده‌های محترم و عفیف که مواجه با چنین نسبت‌هایی شدند. گزارش‌های خلافی بود که بعد هم مشخص شد که خلاف است... مطالبه من از دستگاه‌ها این است که جبران کنند. "


به نظرم مورد مصداقی این سخنان مشخصاً علی لاریجانی باشد. اما منظور از اینکه "دستگاه‌ها باید جبران کنند" چیست؟ آیا منظور این است که شورای نگهبان و منابعی که "گزارش‌های خلاف" در اختیار آن قرار داده‌اند، با صدور بیانیه‌ای آن گزارش‌ها و نقل قول‌های پیرامون آن را تکذیب کنند؟ یا اینکه در تصمیم مبتنی بر آن "گزارش‌های خلاف" یعنی عدم احراز صلاحیت لاریجانی تجدید نظر شود؟
به هر حال، اگر بر مبنای یک یا چند گزارش، تصمیمی گرفته شده باشد و بعد غلط بودن آن گزارش یا گزارش‌ها برای تصمیم‌گیرنده محرز شود، تالی منطقی آن، ضرورتِ لغو و ابطال آن تصمیم است و صِرف اذعان به غلط بودن گزارش‎ها، جبران مافات نمی‌کند. حال با توجه به این مبنای منطقی، شورای نگهبان علی لاریجانی را به صحنۀ انتخابات برمی‌گرداند؟
می‌خواهد برگرداند، می‌خواهد برنگرداند! به من دخلی ندارد! اما آنچه تا اندازه‌ای به من به عنوان یک شهروند عادی مربوط می‌شود این است که آن منابع اطلاعاتی شورای نگهبان در این باره، چه دستگاه‌هایی بوده‌اند و با چه مجوزی، گزارش‌های غلط در اختیار آن قرار داده‌اند و چرا شورای نگهبان دربارۀ گزارش آنها، تجسس لازم را نکرده و چشم‌بسته به آن گزارش‌ها اعتماد کرده است؟
اینجا که پای "ضدانقلاب" یا "شهروندان درجه چندمِ منتقد و مخالف" وسط نبوده که به راحتی بگویند نیازی به تجسس و ریزه‌کاری نیست، چون انحراف و جرم این‌ها برای ما محرز است! پای یکی از مسئولان بلندپایۀ خودِ نظام وسط بوده است!
معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبری: نتیجه تایید صلاحیت‌ها تغییر نمی‌کند
مهدی فضائلی: تعریض رهبر انقلاب متوجه شورای محترم نگهبان نیست و تاثیری در نتیجه اعلام شده از سوی این شورا ندارد.


به گزارش کبنا، مهدی فضائلی، معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در توییتی نوشت: تعریض رهبر انقلاب به جفا و ظلم به برخی نامزد‌ها در جریان احراز صلاحیت برای ریاست جمهوری، متوجه شورای محترم نگهبان نیست و تاثیری در نتیجه اعلام شده از سوی این شورا ندارد.


 


کد مطلب: 435021

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435021/حواشی-سخنان-رهبری-مورد-احراز-صلاحیت-ها-هشتگ-معنادار-حساب-توییتری-رهبر-انقلاب-لاریجانی-می-گردد-نتیجه-تایید-تغییر-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1