تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۵۴
کد مطلب : ۴۳۴۶۲۲

توضیح کدخدایی درباره دلالیل ردصلاحیت‌ها: ممکن است یک دوره‌ای از یک جناح افراد بیشتری باشند

۲
۰
توضیح کدخدایی درباره دلالیل ردصلاحیت‌ها: ممکن است یک دوره‌ای از یک جناح افراد بیشتری باشند
کبنا ؛
سخنگوی شورای نگهبان گفت: پرونده داوطلبان در شورای نگهبان به دقت مورد بررسی قرار گرفت.
عباسعلی کدخدایی در گفت وگو با بخش خبری ساعت ۲۱ ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ما برای داوطلبان ریاست جمهوری ناچاریم که اصل ۱۱۵ مانند ایرانی الاصل بودن را مورد توجه قرار دهیم اما ۴ اصل رجل سیاسی - مذهبی و مدیر و مدبر بودن نیز مورد توجه جدی قرار گرفت.
کدخدایی ادامه داد: پرونده ۴۰ نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان به دقت بررسی شد و به همین علت ناچار شدیم که وقت را تمدید کنیم و سوابق مدیریتی و برنامه‌های داوطلبان را در این دوره بیشتر مورد نظر قرار دادیم.
کدخدایی در مورد حضور همه سلایق در لیست منتشر شده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: به طور طبیعی ملاک و معیار اعضای شورای نگهبان قانون اساسی است، اینگونه مسائل در طول رسیدگی‌ها به طور خودکار انجام می‌شود، یعنی ضرورتی ندارد شورای نگهبان نسبت به جناح‌ها و گروه‌های سیاسی بخواهد تصمیم‌گیری کند، چون از جهت قانونی نیز معیاری ندارد و ممکن است یک دوره‌ای از یک جناح افراد بیشتر باشند و در دوره دیگر از جناح دیگری؛ این موضوع بستگی دارد به انطباق معیارهای قانونی که افراد ثبت نام کردند.
سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها گفت: چون احراز شرایط است، فقط می‌توانیم بگوییم آقای الف یا ب این شرایط را واجد نبودند و چیز بیشتری نمی‌توانیم بگوییم.
کدخدایی درباره نحوه رسیدگی به صلاحیت‌ها و استعلام از مراجع رسمی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات از مراکز دیگر هم گزارش‌هایی ارسال می‌شود، ما برای دریافت گزارش منعی نداریم و باید از صحت گزارش‌ها اطمینان حاصل کنیم؛ چه گزارش‌هایی که مراجع رسمی ارسال می‌کنند و چه گزارش‌هایی که از سایر مراجع به دست ما می‌رسد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حق اعتراض کسانی که صلاحیتشان احراز نشده است گفت: اصولا در ریاست جمهوری بحث رد صلاحیت وجود ندارد و احراز صلاحیت است، طبق قانون، خود قانونگذار مرحله‌ای برای رسیدگی به اعتراض و شکایت و اینگونه مسائل لحاظ نکرده، در واقع وقتی ما اسامی را اعلام کردیم و وزارت کشور هم اطلاع رسانی می‌کند وارد موعد قانونی تبلیغات می‌شویم.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شتر سواری دولا دولا نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این افتضاح قابل توجیه حتی بچه گانه هم نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای کدخدایی حضرعباس مابین آیا عذاب وجدان نگرفته ای بعضی ها آنقد عمر کرده اند که متوجه تلخی وشیرینی های زندگی مردم نمی شوند شماها هم که دست نشانده آقای رئیسی بودید چطور اظهار و اذعان می کنید که شورای نگهبان مستقل عمل کرد بینی و بین الله مسقل بودید
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1