تاریخ انتشار
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۴۳۴۴۵۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد کرونا:

وضعیت تاسف بار پاساژها، آرامستان‌ها و پیشخوان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد/ خجالت می‌کشیم که بگوییم افرادی از دیوار قبرستان بالا می‌روند

۰
خجالت می‌کشیم که بگوییم افرادی از دیوار قبرستان بالا می‌روند
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم و همه اقشار باید کمک کنند اخیراً دیده‌ایم که بعضی‌ها جلسات تشکیل می‌دهند تالارهایی که مجوز فعالیت ندارند خلاف قانون بوده و باید پلمپ شود وقتی مجوز گرفتد می‌توانند طبق دستورالعمل‌ها فعالیت کنند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز شنبه (1 خرداد 1400) حسین کلانتری در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک سالروز سوم خرداد، اظهار داشت: هرگز در تاریخ مملکت چنین روزی فراموش نمی‌شود که همه استکبار متحد و منسجم از رژیم سفاک صدام حمایت می‌کردند اما وقتی خدا بخواهد خرمشهر را آزاد می‌کند و ملتی که در راه خدا باشد حتماً پیروز خواهد شد.
رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کرونا هنوز تمام نشده و روند کاهشی ما در استان بسیار کند شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدوار بودیم روند کاهشی با سرعت ادامه پیدا کند اما آمار چیز دیگری می‌گوید که بسیار پیام سخت و نگران کننده‌ای دارد.
وی افزود: همه باید حواس خود را جمع کنند در کنار بازاریان قرار گرفتیم که بتوانند به امرار معاش خود ادامه دهند اما متاسفانه در بازار رعایت پروتکل‌ها به خصوص پاساژها بسیار پایین آمده است اگر دقت نکنیم و غفلت شود پیک جدید تلفات بیشتری می‌گیرد و مجبور خواهیم بود محدودیت‌ها را بیشتر کنیم، تنها با کمک مردم می‌توان وضعیت رنگ‌ها را بهبود بخشید.
رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها نباید بر کار خود نظارت کنیم بلکه باید بر کار دیگران هم نظارت شود.
وی با بیان اینکه امروز باید با مردم استان حرف بزنم یادآور شد: مشکل امروز ما با تجمعات است خجالت می‌کشیم که بگوییم افرادی از دیوار قبرستان بالا می‌روند چه دلیلی دارد که باید این کار را انجام دهند.
استاندار گفت: تصور می‌کنیم وضعیت عادی شده و تشییع جنازه‌ها بی حساب و کتاب برگزار می‌شود به فرمانداران هشدار می‌دهم که بر اساس همان مصوبات قبلی عمل کنند. چرا که باید مقررات رعایت شود قرار نبود کسی در مراسم‌ها مداحی کند و اطلاعیه برای اموات صادر شود، چرا مصوبات را اجرا نمی‌کنید تا دوباره به پیک برگردیم.
کلانتری ادامه داد: مردم و همه اقشار باید کمک کنند اخیراً دیده‌ایم که بعضی‌ها جلسات تشکیل می‌دهند تالارهایی که مجوز فعالیت ندارند خلاف قانون بوده و باید پلمپ شود وقتی مجوز گرفتد می‌توانند طبق دستورالعمل‌ها فعالیت کنند.
وی گفت: آن‌هایی که مجوز دارند هم باید طبق دستورالعمل‌ها و با رعایت پروتکل‌ها کار خود را انجام دهند همچنین باید تعداد دعوت شده‌ها و زمان برگزاری مراسم معلوم باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پاساژها نیز وضعیت کاملاً نگران کننده‌ای دارند و باید بیشتر کنترل شوند پارک‌ها نیز وضعیت خوبی ندارند اما نظارت بر آن‌ها آسان است چرا که تعداد زیادی پارک در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم تعداد آنها محدود است و کنترل آنها تقریباً آسان خواهد بود.
وی در خصوص فعالیت پاساژها نیز گفت: تمام تلاش ما این است که پاساژها به شرط رعایت دستورالعمل‌ها فعال باشند هم صاحب مغازه و هم مراجعین باید رعایت فاصله گذاری و همچنین استفاده از ماسک را داشته باشند آنهایی هم که رعایت نمی‌کنند تا سه هفته پلمب شوند.
استاندار در خصوص مسافرت‌ها به استان نیز گفت: اعلام کردیم امسال به دلیل کرونا پذیرای مهمانان و گردشگران نیستیم نباید کسی به فکر مسافرت به شهرهای استان از جمله یاسوج و سی‌سخت باشد و نیروی انتظامی با همکاری فرمانداران باید تا اطلاع ثانوی از روزهای چهارشنبه تا جمعه اجازه ورود هیچ خودرویی به استان را ندهند.
وی با اعلام نارضایتی از وضعیت پاساژها، آرامستان‌ها و پیشخوان‌ها، گفت: باید به کسانی که در این سه مکان رعایت دستورالعمل‌ها را نمی‌کنند تذکر جدی داده شود و در صورت عدم رعایت برخورد قاطع شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود در نشست ستاد کرونا، گفت: انتخابات برای ما مهم است حماسه ملی و جشن ملی خواهد بود همه شرایط برای برگزاری انتخابات پرشور آماده شده کاندیداها باید از ظرفیت رسانه‌ها به صورت حداکثری و در چارچوب قانون استفاده کنند تا تجمعی صورت نگیرد.
کلانتری گفت: تجمعات هم باید حداقلی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد در مناطق قرمز تجمعات تا ۱۵ نفر و در مناطق نارنجی تا ۲۰ نفر باشد و تجمع انتخاباتی در فضای بسته اکیداً ممنوع است که متاسفانه در استان چنین چیزی دیده شده است.
وی یادآور شد: هر چند در انتخابات به صورت کاملاً بی‌طرفانه اقدام خواهیم کرد اما با ستاد هر کاندیدایی که در این زمینه تخلف کند برخورد لازم خواهد شد بستر مشارکت را فراهم کردیم اما اجازه تخلف و بازی با جان مردم را نخواهیم داد.
استاندار گفت: تجمع ۲۰۰ نفره در فضای بسته برگزار کردن دهن کجی به سلامت مردم است.
کلانتری از کمیته نظارت خواست تا همه توان خود را برای نظارت بر اماکن به کار گرفته و برابر با مصوبات ستاد ملی نظارت‌ها انجام شود چرا که اگر پیک جدیدی برگردد نه به ویروس جهش یافته انگلیسی بلکه با ویروس جهش یافته و بسیار خطرناک هندی و آفریقایی مواجه خواهیم شد و با کمال تأسف نمونه‌هایی از آن در استانهای همجوار دیده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1