تاریخ انتشار
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۴۳۴۴۵۶
یادداشت ارسالی؛

مدیرکلی که خوب فرماندهی می‌کند /حکمتیان جنگلبان بی ادعا / رقصی میانه میدانم آرزوست!

۲
۴
جنگلبان بی ادعا
کبنا ؛حکمتیان و جنگلبانان کهگیلویه و بویراحمد این روزها فارغ از هیاهوی سیاست و انتخابات در حال نبرد با آتش در میانه‌های کوه و کمر هستند و مدیرکل منابع طبیعی استان به صورت میدانی فرماندهی می‌کند.
استان کهگیلویه و بویراحمد 90 درصد آن جنگل و مراتع ملی است که نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد تا جنگل‌بانان بتوانند از این سرمایه ملی در برابر خطرات و تهدیدات محافظت و نگهداری کنند.
در چندسال اخیر آتش سوزی‌های زیادی در جای جای استان به علت سهل انگاری‌ها و یا تعمد رخ داده است.
در این بین جنگل‌بانان استان علیرغم هم محدودیت‌ها و مشکلات با تمام توان و شجاعت در میان دود و آتش؛ کوه وکمر از این سرمایه ملی نگهداری می‌کنند.
بی شک نقش یک نفر به عنوان فرمانده میدان قابل توجه است و آن هم مهندس حکمتیان مدیرکل پرتلاش و خستگی ناپذیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد است که به جای نشستن در اتاق و پشت میز همدوش و هم‌نفس با سایر نیروهای خدوم و زحمتکش منابع طبیعی و یگان‌های حفاظت در وسط میدان شب و روز نمی‌شناسد.
حکمتیان پا به پای پرسنل وجلودار آن‌ها به قلب کوهها و صخره‌های خطرناک از خائیز تا نور و از خومی باشت تا دنا با جان‌های استوار حرکت می‌کند.
وی در کنار نیروهای خود از ابتدای حریق‌ها تا انتهای آتش سوزی‌ها می‌ماند و افتخار می‌کند که حافظ طبیعت است.
در حالیکه این روزها و در هیاهوی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر اکثر مدیران و مسئولان در  فضای مجازی سیر می‌کنند اما مدیری هست که فارغ از این هیاهو و سیاست همراه با نیروهای خود در میدان مبارزه با آتش در کوه و کمر تلاش می‌کند تا طبیعت زنده بماند.
 او می‌داند که مرگ هر بوته سبز مرگ ما انسان‌هاست.
این شعر مولانا که می‌گوید رقصی میانه میدانم آرزوست و الحق که جنگل‌بانان استان کهگیلویه و بویراحمد همراه با مدیر خود در میانه میدان و در مبارزه با رقص شعله‌های آتش این روزها گمنام هستند.
سیاستمداران این روزها زاگرس وخامی وخائیز و نور را فراموش نکنند.
نظم و برنامه ریزی همراه با تعامل با نیروهای اداری خود و سایر مدیران در مواقع بحران موجب شده که یک همبستگی و وحدتی ایجاد شود و همه پای کار بیایند.
در روزهایی که میان دود و دم آتش سوزی‌ها و در روزهایی که که زبانه‌های سرخ آتش بی رحم، کمبود نیرو و اعتبار نمی‌شناسد و منابع طبیعی چشم انتظار کمک است ولی عزم و اراده نیروهای وی در میدان مبارزه با آتش بی رحم باعث شده که در کمترین زمان و با همکاری ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها طبیعت دوباره نفس بکشد و صدای آواز کبگ و تیهوو پرندگان دیگر شنیده شود.
بی شک بلوط‌های زاگرس و استان سند اعتبار و هویت زاگرس نشینان هر روز در طلوع و غروب آفتاب قدردان تلاش‌های جنگل‌بانان بی ادعا اما زحمتکش هستند.
حکمتیان با تدبیر وحکمت خود توانسته است در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور نیروهای اداری ومردمی را علیرغم همه محدودیت‌های که در زمینه‌های مختلف وجود دارد بسیج کند و بدون شک وقتی مردم می‌بینند که یک مدیر بدون توجه به پست و مقام در میانه میدان نبرد با آتش است آنها هم دلگرم می‌شوند.
بلوط‌های زاگرس و کهگیلویه وبویراحمد وکبگ های چاسخار و خائیز و خومی به پاس این زحمات در سپیده دم خورشید با آواز خوانی قدردان جنگل‌بانان هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کناری
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید و خداقوت به همه عزیزان خصوصا مهندس حکمتیان ک خودشم وارد میدان مبارزه شدن
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک دلسوز طبیعت این متن قبول ندارم و مهر تاییدی را بر بی لیاقتی و بی برنامگی حکمتیان می زنم و تا کنون مدیری به این ناکارامدی در منابع طبیعی قرار نگرفته ایشان چون از فعالیت های منابع طبیعی اطلاعات و تخصصی ندارد و هدفش فرار از مسئولیت هست سعی می کند نمادین در آتش سوزیها شرکت کند .
در دوران مدیریت ایشان نهایت آسیب و صربه بر طبیعت استان داشتیم و هیچ مسئولی هم نبود که پیگیر ماجرا باشد .
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1