تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۴۳۴۳۲۱
عطاء‌اله دانشی در گفت‌وگو با کبنانیوز:

در حال حاضر شهرداری یاسوج وضعیت خوبی ندارد / زیرساخت‌های شهر یاسوج زیر سئوال است و نباید اجازه دهیم، ادامه پیدا کند / اگر سلیقه باشد می‌توانیم یاسوج زیبایی را ساخت

۱۳
۱
در حال حاضر شهرداری یاسوج وضعیت خوبی ندارد / زیرساخت‌های شهر یاسوج زیر سئوال است و نباید اجازه دهیم، ادامه پیدا کند /  اگر سلیقه باشد می‌توانیم یاسوج زیبایی را ساخت
کبنا ؛او معتقد است که « در حال حاضر شهرداریِ یاسوج، وضعیتِ خوبی ندارد. مدیران سلف و گذشته که بدهی‌هایی را برای اخلاف و آیندگان گذاشته‌اند، بدهی‌های ادواریِ گذشته، بدهی مربوط به پیمان‌کاران، بدهی مربوط به حقوق پرسنل، و بقیه‌ی مسائل، یک انباشتی از بدهی را در شهرداریِ یاسوج ایجاد کرده که گاهاً جز با استقراض و جز با چانه‌زنی در سطح وزارت کشور و کمک گرفتن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، این قابل حل نیست.»  عطاء اله دانشی، فرهنگی، نیروی آموزش و پرورش، مدرس دانشگاه و نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج است که با او در باره مسائل مختلف شهر یاسوج به گفت‌وگو نشسته‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
 کبنا نیوز: به نظر شما مهمترین مسائلِ شهریِ شهر یاسوج کدام هستند؟
شهر یاسوج یک شهر بزرگ و مرکز استان است با جاذبه‌ها، نعمت‌ها و موهبت‌های خدادای. لذا یاسوج مرکز طبیعتِ ایران است و عملاً کریدور یا محلِ تقسیمِ شاهراه‌ها هست از شمال به جنوب و لذا یک چشم‌اندازِ بسیار قوی در آینده می‌تواند داشته باشد. یاسوج، یاسوجِ کوچکِ دیروز است. امّا کلان‌شهرِ بزرگِ آینده نیز هست. لذا برنامه‌ریزی برای آن از وظایفِ حوزه‌ی شهرداری و شورای شهر است. مشکلات زیادی در این شهر وجود دارد. ما زیرساخت زیادی در حوزه‌ی عمرانی، آن‌چنان که باید، نداریم. لذا منظرِ شهریِ زیبا را هم آن‌چنان که درخورِ پایتختِ طبیعتِ ایران هست، نداریم. باید همت کنیم که ان شاء الله بتوانیم یاسوجی را درخورِ این مردم داشته باشیم تا گردشگران هم بتوانند از این موهبت‌های خدادادی استفاده کنند و مردم با یک نشاط و لذت و زیبایی از این شهر یاد کنند و روز به روز دامنه مسافران به این شهر بیشتر شود و یاسوجی درخور و زیبنده داشته باشیم.
  
 کبنا نیوز: همان‌طور که اشاره کردید یکی از ظرفیت‌های شهرِ یاسوج، بحثِ گردشگری است. گردشگری می‌تواند در آینده تبدیل به یکی از نقاطِ قوتِ شهر یاسوج شود. شما برای آن برنامه‌ای دارید؟
یکی از اهدافِ من همین توسعه‌ی فضاهای گردشگری و مسافری است. ما رودخانه‌ی زیبای بشارِ یاسوج را داریم. در کنارِ آن، تا اندازه‌ای که ما می‌توانیم، می‌شود حاشیه‌ی آن را تبدیل کرد به فضاهای سبز، فضاهای اقامتی، خدماتی، با ارائه‌ی امکانات، رستوران‌های زیبا، و گاهاً کسانی که بتوانند هتل‌های زیبا در این مکان احداث کنند. این می‌تواند تأثیرگذار باشد هم برای اشتغال‌زایی، هم برای جاذبه‌های توریستی. و بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد. لذا توسعه‌ی فضاهای گردشگری بسیار می‌تواند به این امر کمک کند.
 کبنا نیوز: به نظر می‌رسد یکی از مسائلِ مهم در شهر یاسوج که باید به آن توجّه بسیار شود، بحثِ استعدادهای موجود در این شهر است. به‌خصوص استعدادهای ورزشی. در ورزش، هم ورزشِ حرفه‌ای و هم ورزش همگانی. شورای شهر با چه برنامه‌ای می‌تواند از این استعدادها بیشترین استفاده را ببرد؟
عملاً شورا و شهردار برای شهروند هستند. یعنی فلسفه‌ی وجودیِ شورا و شهردار، لذت بردن، ایجاد نشاط و زیبایی برای شهروندان است. امروزه در فضای دنیای دیجیتال، سمت و سو برای توسعه و گسترش میادینِ ورزشی، باید با جدیّت دنبال شود. لذا جوانان به عنوان عزیزان و آینده‌سازانِ این مملکت باید مورد توجّه جدی قرار بگیرند. هم در بخش خواهران و هم در بخش برادران، توسعه‌ی فضاهای ورزشی و کمک به ورزش همگانی، و ایجادِ رغبت و انگیزه برای رفتن به سمتِ ورزش‌های همگانی، و همین‌طور ورزش‌های حرفه‌ای و خصوصاً در بخش ورزش جوانان، که یکی از مطالباتِ آن‌ها هست، بحثِ بازنگری تیم فوتبالِ شهرداری از مطالباتِ این عزیزان است که باید دنبال شود. من باور دارم و سعی می‌کنم در این راستا قدم‌های خوبی برداریم. برویم دنبال منابع. منابع مالی را پیدا کنیم و بتوانیم بار دیگر طعم شیرین ورزش فوتبال شهرداری را به کام جوانانِ استان شیرین کنیم. همین‌طور در قسمت خواهران، توجّه به میادین ورزشیِ عمومی و مکان‌های تفریحی برای آن‌ها می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. محله‌سراها و فرهنگ‌سراها امروز در کلان‌شهرها دنبال می‌شوند. این در شهرِ ما، دیده نشده و من باور دارم که در این قسمت، می‌شود با استانداری و سازمان فرهنگ و ارشاد، استفاده‌ای که بانوان می‌توانند از این فرهنگ‌سراها داشته باشند، انشاالله گام‌های درستی برداریم. زیرمجموعه‌ها را ببینیم و با هم هماهنگ کنیم تا بتوانیم کارهای مطلوبی برای بانوان عزیزی که قسمت عظیمی از جمعیتِ ما را تشکیل می‌دهند، گام‌های مؤثری برداریم.
کبنا نیوز: در ادامه‌ی بحثِ شما، یکی از مواردِ مهم که کارشناسان تأکیدِ بسیاری بر آن دارند، بحثِ پُر کردنِ اوقات فراغتِ جوانان است. اوقات فراغت از آن‌جا مهم است که هرمِ سنیِ کشور و شهر یاسوج نشان می‌دهد که جمعیتِ جوانان بر دیگر گروه‌های سنی غلبه دارد. شما برای این مسئله، تدابیری در نظر دارید؟
من عرض کردم که جوانان عزیزان ما هستند. جوان‌محوری امروزه یک اصل است. لذا باور دارم توسعه‌ی مکان‌ها و میادین ورزشی برای جوانان می‌تواند بسیار تأثیرگذار و مفید باشد. عملاً در دنیای امروز باید سعی کنیم رخوت و سستی را در جوان از بین ببریم. آن‌ها انرژی خود را تخلیه کنند. در این‌جا قهرمان شوند، با تسلط بر نفس و اعصابِ خودشان. و این می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
 کبنا نیوز: یکی از پیامدهایِ نبودِ اوقات فراغت، رشدِ آسیب‌های اجتماعی است. به نظر شما، شهرداری و شورای شهر چگونه می‌تواند در کاهش‌ِ آسیب‌های اجتماعی، کمک کند؟
ببینید زمینه‌ی اشتغال اگر برای جوانان فراهم شود، چه در کارِ شهرداری و شورا و زیبایی‌هایی را که جوانان در اطراف و اکنافِ خودشان در بلوارها و در میادین، در پارک‌ها و فضاهای سبز می‌بینند، در این مکان‌ها، جاهایی را به عنوان مکان‌های ورزشی برای آن‌ها در نظر بگیریم این بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد. امروزه آسیب‌های اجتماعی از جمله‌ی مشکلاتِ عمده‌ی دنیا است و لذا سمت و سو دهی به این‌که جوانان اوقاتِ فراغتِ خود را در این مکان‌ها با اشتغال و ورزش به سر ببرند قطعاً باعث می‌شود دنبال مشکلاتِ اجتماعی نروند و آسیب‌های اجتماعی، دامن‌گیرِ آن‌ها نشود.
کبنا نیوز: خب اگر ممکن است درباره‌ی اهدافی که در نظر دارید در شورای شهر دنبال کنید صحبت کنید.
من تقسیم‌بندی کردم اهداف متعددی را که باید دنبال کنم. امّا آن‌چه را که به عنوان اولویّت قرار دادم، در رأسِ آن‌ها تکریمِ ارباب رجوع است. یکی هم اصلاح و بازنگریِ طرحِ جامع و تفصیلیِ شهر یاسوج است که قبلاً هم عرض کردم که شانزده سال از این طرح تفصیلی می‌گذرد و هنوز اصلاح و بازنگری نشده است.
یکی هم تأمینِ منابع مالیِ پایدار برای شهرداری، یکی از اهدافم است.
احیاء و سامان‌دهیِ بافت‌های فرسوده‌ی شهر باید در اولویّت قرار بگیرد. با تعاملی که با مسکن و شهرسازی باید صورت بگیرد، این بازسازی و احیاءِ بافت فرسوده‌ی شهری باید دنبال شود.
یکی دیگر از مباحث مهم کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی است. چه اشکال دارد که آن را تسهیل کنیم. آن‌جایی که بحث جانمایی و قانونمندی است جای خودش. امّا به اشکال و انحاءِ مختلف، مردم را در صف‌های طویل و درازمدت قرار ندهیم. این برای مردم انگیزه می‌شود.
سامان‌دهی و زیباسازی منظر و سیمای شهری باید جز اولویّت‌ها باشد. ورودی‌ها و خروجی‌ها باید کاملاً متناسب‌سازی شوند. و المان‌های متناسبی با شهر یاسوج. و میادینی که گاهاً اسمِ آن‌ها با مسما هم‌خوانی ندارد. من شخصاً به نام‌گذاریِ بعضی از میادینِ شهر ایراد دارم. دلیل هم دارم. بعضاً مردم همان اسامیِ گذشته را بهتر و بیشتر می‌پسندند. بنابراین باید این مسأله هم دنبال شود تا این اسامی هم سر جای خود قرار بگیرند.
توسعه‌ی عرصه‌های عمومیِ فضاهای فرهنگی و ورزشی که من در مطالبم عرض کردم، جز اهدافِ من است.
جمع‌آوری و دفعِ پسماندها به روش مکانیزه. و درآمدی که از این طریق می‌تواند عایدِ شهرداری شود خیلی تأثیرگذار است.
ارتقا سطحِ ایمنی و خدماتِ آتش‌نشانی. خدماتِ آتش‌نشانیِ ما و عزیزانی که در این بخش دارند خدمت می‌کنند، این باید مورد توجه و به‌روز شود.
 سامان‌دهیِ میادینِ میوه و تره‌بار که این جز ایرادات و اشکالاتِ موجود در شهر یاسوج است و ایجادِ بازارچه‌های محلی برای این‌که رفت و آمدِ مردم به شهر کمتر شود.
تقسیم شهر به محلاتِ چندگانه و بردنِ خدماتِ شهری به آن قسمت‌ها متناسب با نیازهای مردم می‌تواند تأثیرِ بسیار عمیق و عمده‌ای داشته باشد.
یکی هم سامان‌دهیِ درختانِ سطحِ شهر و فضای سبز و گل و گیاه متناسب با فصولِ مختلف نیز جز اهدافِ بنده است.
نوسازی و بهسازیِ سیستمِ حمل و نقلِ عمومی که امروزه از ایراداتِ وارده بر شهرداری و شورای شهر شهر یاسوج است که ما از این امکانات، آن‌طور که باید، برخوردار نیستیم.
 کبنا نیوز: منظورِ شما هم حمل‌ونقلِ درون‌شهری است و هم برون‌شهری؟
بله. هر دو. هم پایانه‌های درون‌شهری و هم برون‌شهری را درست جانمایی نکردیم. گاهاً برای مردم مشکل ایجاد می‌کند. مسافرِ ما می‌خواهد از راهنمایی، سروک، اکبرآباد، بیاید به شرف‌آباد و در آن‌جا برود به سمتِ شیراز. این ایراد دارد، اشکال دارد. آن قسمتی که مربوط می‌شود به شیراز، گچساران و بوشهر، باید در همان مسیر، جانماییِ آن‌ها به عنوانِ پایانه قرار گیرد تا مردم راحت‌تر باشند. مثلاً برای رفتن به اصفهان و یزد، در قسمتِ شرف‌آباد و میدانِ جهاد، اگر در آن‌جا پایانه‌ای قرار بگیرد، که پایانه‌ای در آن قسمت هست، این برای این قسمت بهتر است و لذا باید سامان‌دهی شود.
یکی دیگر از اهدافم توسعه و ترمیمِ زیرسازی و آسفالتِ معابر شهری است.
بهبود و توسعه‌ی پیاده‌روها در سطحِ شهر که گاهاً می‌بینیم این پیاده‌روها متناسب با حرکتِ یک سالمند، یک جانباز و یک معلول نیستند. لذا باید برای پیاده‌روها، برای پارک‌ها در نظر بگیریم برای سالمندان، جانبازان و معلولان، محدودیت ایجاد نشود.
توسعه و ساختِ پارکینگ‌های عمومی. که امروزه در یاسوج تبدیل به یک معضل شده است.
من اجازه می‌خواهم برای برنامه‌هایی که برای این اهدافم دارم توضیحاتی را عرض کنم.
 کبنا نیوز: بله. بفرمایید.
برای تأمین منابعِ مالیِ پایدارِ شهرداری باید چکار کرد؟ اولین پیشنهاد من این است که باید هزینه‌های جاری را کاهش دهیم. کاهش نسبت هزینه‌های جاری به هزینه‌های عمرانی. یکی صرفه‌جویی در هزینه‌های اداری و کنترلِ قراردادها از سوی شهردار و شورای شهر، بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد. خیلی از قراردادها اصلاً جایی ندارد. یکی هم کاهشِ هزینه‌های سوخت و انرژی است. ما دنبال این هستیم که مصرف‌گرا نباشیم. مصرفمان باید بهینه باشد. یکی هم تعدیلِ نیروی انسانیِ مازاد است. بعضی از نیروهای قراردادی و شرکتی در شهرداری، اصلاً نیازی به حضورِ آن‌ها نیست. چون کاری برای آن‌ها تعریف نشده است. لذا باید آن‌ها را تعدیل کنیم. یکی هم برون‌سپاریِ خدماتِ شهری است. ایجاد بازارچه‌های گردشگری با تولیداتِ صنایع دستی، بومی و محلی. در این قسمت‌ها ما می‌توانیم تولیداتِ خوبی داشته باشیم. ایجاد بازارچه‌های محلی و صنوفِ خدمت‌رسان. که عرض کردم ما یاسوج را به چندین محله تقسیم می‌کنیم. بعد فضای سبز را برای آن محله تعریف می‌کنیم. امکاناتِ آموزشی، ورزشی و پزشکی را. الأن در حوزه‌ی شهریِ ما جا برای پارک ماشین‌ها و مراجعاتی که مردم به پزشکان دارند وجود ندارد.
آن گفته‌ای که قبلاً بنده داشتم که از هر قسمت از یاسوج و اطراف و اکنافِ آن که سؤال کنید که کجا می‌خواهید بروید، می‌گوید می‌خواهم بروم شهر. سؤالِ من این است که مگر شهر کجاست؟ ما شهر را صرفاً تعریف کردیم در فضای میدانِ هفت تیر و خیابانِ طالقانی. در این زمینه ایراد وجود دارد. این تمرکز باید از بین برود. باید در محله‌های مختلف یاسوج، صنوف مختلف قرار بگیرند. خدمات به مردم ارائه دهند. در این صورت هم هزینه‌های مردم و هم ترافیک کمتر می‌شود.
 کبنا نیوز: در یک برنامه‌ی چهارساله تا چه حد، این مواردی را که بیان کردید، امکان‌پذیر هستند؟
ببینید ما در برنامه‌هایمان هم یاسوجِ بلندمدت و هم یاسوجِ کوتاه‌مدت را باید لحاظ کنیم. مردم منتظر خدمات روزانه، ماهیانه و سالانه هستند. این خدمات باید تعریف شوند و در اختیارِ آن‌ها گذاشته شود. باید برنامه‌ی درازمدت نیز داشته باشیم. یعنی این شورایی که جدید وارد می‌شود باید ادامه دهنده‌ی برنامه‌های شورای شهر قبلی باشند. نه این‌که ما بخواهیم تخریب کنیم و از نو شروع کنیم. یکی از ایراداتِ ما این است که در حفظ و نگهداشتِ خدمات و امکانات ضعیف هستیم. یعنی فرهنگِ عمومی و تخصصی را باید بالا ببریم. باید آن منابع را حفظ کنیم. یعنی سنگ زیربنا را که گذاشتند، ما باید سنگِ رو را بگذاریم. نه اینکه آن سنگ را تخریب کنیم و دوباره از نو بسازیم.
  
خدماتِ صورت گرفته یا کارشناسی شده هستند یا کارشناسی شده نیستند. اگر کارشناسی شده نیستند باید مسئولینِ آن مورد بازخواست قرار گیرند. اگر هم کارشناسی شده هست، ما باید ادامه دهنده‌ی آن خدمت باشیم، نه تخریب‌گرِ آن.
من گاهاً می‌شنوم که برنامه‌های من شاید آرمان‌گرایانه باشند. امّا من می‌گویم اگر بخواهیم یک قدم بگذاریم، آن قدم را باید درست و محکم بگذاریم تا این‌که گام‌های بعدی را دیگر عزیزان بتوانند درست بردارند.
من باورم این است که در واقع شهر یاسوج سلیقه می‌خواهد. اگر سلیقه، باور و مدیریت داشته باشیم با همین امکاناتِ حداقلی می‌توانیم یاسوج زیبایی را داشته باشیم که مردمِ لذتِ آن را ببرند.
 کبنا نیوز: خُب به نظر شما وضعیتِ شهرداری و شورای شهر در حال حاضر به چه صورت است؟ اگر شما در شورا پذیرفته شوید چه برنامه‌ای دارید؟
در حال حاضر شهرداریِ یاسوج، وضعیتِ خوبی ندارد. مدیران سلف و گذشته که بدهی‌هایی را برای اخلاف و آیندگان گذاشته‌اند، بدهی‌های ادواریِ گذشته، بدهی مربوط به پیمان‌کاران، بدهی مربوط به حقوق پرسنل، و بقیه‌ی مسائل، یک انباشتی از بدهی را در شهرداریِ یاسوج ایجاد کرده که گاهاً جز با استقراض و جز با چانه‌زنی در سطح وزارت کشور و کمک گرفتن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، این قابل حل نیست. فلذا مشکل زیادی وجود دارد. به این دلیل که یاسوج نه در بخش فضای سبز و نه در بخش المان‌های شهری، نه در بحثِ منظرهای شهر، نه در ورودی‌ها و خروجی‌ها، نه در سرویس‌های بهداشتی، نه در معابر، نه در آسفالتِ خیابان‌ها و نه در ساخت‌وسازها، توجّه و کارشناسی نشده است. گاهاً سلیقه‌ای بوده و به همین دلیل زیرساختِ شهر یاسوج، زیر سؤال است و ما نباید اجازه دهیم که این ادامه پیدا کند.
 کبنا نیوز: شما نقاطِ ضعف را گفتید. حالا به نظرِ شما نقاطِ قوتِ آن چه هستند که در شورای شهرِ بعدی آن‌ها را ادامه دهید؟
نعمتِ خدادای هست، موهبت هست. رودخانه‌ی بشار هست، رودخانه‌ی تنگ مهریان هست. می‌شود فضاهای سبز و مکان‌های تفریحی ایجاد کرد. رستوران‌ها، هتل‌ها را می‌توان ایجاد کرد و خدماتی را به مردم ارائه داد.
من یک وقتی نگاه می‌کردم جدولِ آبی که از قسمت سروک به مسیرِ سرآبتاوه می‌رود، در کنار این‌ چندین متر جدول مربوط به حوزه‌ی کشاورزیِ منابع ملی است، در حاشیه‌ی آن می‌توان فضاهای سبزی ایجاد کرد تا مردم در آن قسمت لذت ببرند. لذا زمینه هست. ضمن تشکر از خدماتی که صورت گرفته. به اعتبار آیه قرآن، آن‌جایی که کار خوبی صورت گرفته، ما می‌گوییم دست‌مریزاد. اما زمینه برای خدماتِ بیشتر وجود دارد.
من احساس می‌کنم چند نکته وجود دارد که باید دنبال کنیم. تعیین تکلیف درباره‌ی پارکِ جنگلیِ یاسوج. تعیین تکلیف درباره‌ی مطالبه‌ی جوانانِ عزیز که اشاره کردم به آن، بحثِ تیمِ فوتبالِ شهرداری است.
سر و سامان دادن به صنوف خدمات‌رسان در بخش‌های مختلف. در بلوار عدل، بحث بنگاههای خرید و فروشِ ماشین، برای شهروندان ایراد و اشکال ایجاد کرده است که باید آن را سر و سامان دهیم.
حذف دلال‌بازی در خصوص کمیسیونِ ماده‌ی پنج.
مسأله‌ی مهاجرت و حاشیه‌نشینی که من قبلاً هم اشاره کرده‌ام که چه مشکلاتِ عدیده‌ای را هم در بحث فرهنگ و هم در بحثِ آسیب‌های اجتماعی برای جامعه‌ی شهریِ ما ایجاد کرده باید سر و سامان داده شود. یعنی بحث ادغام سرابتاوه و شهر مادوان و اطراف به یاسوج باید کارشناسی شده دنبال شود. و در واقع ساخت‌وسازهای غیرقانونی و غیرکارشناسی شده که در محلات مختلف و در اطراف و اکناف و حاشیه‌ی شهر صورت گرفته باید حل شوند.
سر و سامان دادن به آرامستان‌های شهر. این کاری است که شهرداری باید دنبال کند.
 کبنا نیوز: ما گاهاً می‌بینیم که شهروندان از خدمات شهرداری و شورای شهر یاسوج، اعلامِ نارضایتی می‌کنند. به نظر شما علتِ آن چه می‌تواند باشد؟
سؤال بسیار به‌جایی پرسیدید. من در صحبت‌هایم عرض کردم یکی از اهدافم که در اولویّتِ اولم قرار دادم، تکریم ارباب رجوع است. هم در مؤلفه‌های دینی و هم در برخوردهای انسانی، انسان از برخوردِ خوش، لذت می‌برد. و از برخوردِ بد، بدش می‌آید. در سیستم نظام‌مندِ کشورما، تکریمِ ارباب رجوع جز اولویّت‌ها قرار گرفته است. ولی گاهاً به مرحله‌ی اجرا و عمل درنمی‌آید. یعنی ما وقتی مسئول خطاب می‌شویم باید بپذیریم که مورد سؤال واقع شویم. مسئول باید برخورد انسانی داشته باشد. باید رضایت‌مندیِ ارباب رجوع را در قالبِ قانون به اجرا دربیاوریم. یکی از کارهایی که برای ارباب رجوع باید انجام دهیم که مورد تکریم و بزرگداشت واقع شود، اطلاع‌رسانیِ عمومی و به‌موقع در ارتباط با خدماتی که می‌خواهیم ارائه دهیم است. مردم باید از خدمات ارائه شده احساس رضایت کنند. یک وقتی نفری می‌گفت اگر بخواهیم کار سختی انجام دهیم این است که ما را بفرستند شهرداری. چرا این نگاه باید باشد؟ مردم باید شهرداری را خانه‌ی دومِ خودشان تلقی کنند. من سؤالم این است که چرا افراد وقتی که باید مراجعه کنند به ادارات و مخصوصاً شهرداری، شبِ قبل از مراجعه باید دنبالِ رابطه باشند؟ این یک ایراد و اشکال است. ما در جامعه‌ی انسانی و شیعی زندگی می‌کنیم. ما باید در برخورد، در آگاهی‌بخشی، در خدمات‌رسانی و در نوبت‌دهی باید عدالت را پیشه کنیم و با برخورد موقّر، احساس رضایت‌مندی را در ارباب رجوع ایجاد کنیم. ما در کلامِ حضرت امیر علیه‌السلام می‌بینیم که مردم و مسئولین، مردم و رهبر، مردم و خادمین، باید بینِ آن‌ها واسطه‌ای به جز زبانشان وجود نداشته باشد. مردم، ولی نعمتان هستند. فلسفه‌ی وجودیِ ما برای مردم است. نه این‌که ما آقابالاسر باشیم. ما باید در خدمتِ مردم باشیم. بنابراین از این منظر است که اعتقاد دارم که تکریم ارباب رجوع باید در رأسِ امور قرار بگیرد.
  
 کبنا نیوز: سپاسگزاریم. اگر بحثی مانده و مطرح نشده، بفرمائید.
مردمِ عزیز، شهروندانِ خوب، هم‌استانی‌های عزیز و بزرگوار، در این شرایطِ بدِ بیماری کرونا و در شرایطی که اطلاع‌رسانی برای کاندیداها در سطوح مختلف، بسیار سخت باشد، من خواهش و تمنا می‌کنم به کلام مقام معظم رهبری برای مشارکت جمعی در انتخابات و این‌که در واقع، انتخابات می‌تواند مشت محکمی بر دهانِ معاندین و مخالفین این نظام باشد، اقدام کنید و شعار بعضی از افرادی که تحتِ عنوان تحریم انتخابات فعالیت می‌کنند را با حضور در انتخابات کنار بزنید. اگر گاهاً زمینه‌ای برای اطلاع‌رسانی در فضای واقعی نداریم، ما را در همین فضاهای مجازی دنبال کنید. برای انتخاب شهرداری خوب، برای داشتنِ شهری زیبا، برای آینده‌ای بهتر، شورای شهری را در یاسوج انتخاب کنید که قوی، پویا و فعال باشد. بنده با شعارِ «ندای امید» آمده‌ام تا پنجره‌ی امید را به روی عزیران باز بکنم. مردم باور داشته باشند. امید به آینده‌ی بهتر داشته باشند. ان شاء الله شرکت کنید و یک حضور بسیار چشمگیر را ان شاء الله رقم بزنید. به امید خدا.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر فقط خودت کم داشت اینا همش رویاهای هستن که تو سرداری شو انتخاباتی هستن فردا هم انتخاب بشی به فرض مثال مثل بقیه هستی باور کنید شورای شهر ذره‌ای به درد مردم نمیخوره فقط دغدغه شون که کیو بندازیم بیرون کیو بیاریم سرکار
فرخي
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد اصيل وخوش فكر اين دوره از شورا،ما به پتانسيل هاي جنابعالي واقفيم وقطعا ميشه با راهبري فردي مثل جنابعالي وشهرداري جوان وخوش فكر متخصص اغلب ايده هاي خوب تون پياده كرد..ما با تمامي وجود از جنابعالي وساير دوستان پرتوان مثل مهندس فرخان و...حمايت خواهيم كرد
Iran, Islamic Republic of
خدايي اين متن ها را بريزيد دور اگه متخصص هستيد بگيد چطوط ؟
حقگو
Iran, Islamic Republic of
اگه آباد کن بودی جمعه بازار مادوان از دستت نمی رفت
Iran, Islamic Republic of
شماهاهمه عقداه ای هستین
Iran, Islamic Republic of
کاش میشد به سابقه ایشون در دهدشت اشاره کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!سیه روی شود هرکه در او غش باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عععععع
United Kingdom
این بنده خدا هم یه مشت پول از کلاس خصوصی جم جور کرده هی داره شام نهار میده که شورا بشه
نمیدونم چرا خودش و خانواده ش رو به درد سر انداخته که چی بشه.تازه دور گذشته هم 170رای آورد
دکتر
Iran, Islamic Republic of
اقای دانشی شما کی هستین که راجب مهندس مقدم اظهار نظرمیکنی
Iran, Islamic Republic of
اول برود/ه بعداسم دکتردانشی یوبه زبون بیا
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین نا کارآمد ترین شهردار یاسوج در طول 14 سال گذشته آقای نستهن مقدم بودن و این تا سالها بر پیشانی شهر یاسوج خواهد ماند....
Iran, Islamic Republic of
پاکترین شهردار مقدم بدون دزدی
Iran, Islamic Republic of
ضعیفترین شهرداری تا حالا اومده مقدم بوده،اینم نتیجه ی شورای طایفه ای هست.
Iran, Islamic Republic of
در طول چند سال گذشته شهرداری یاسوج فقط ظاهر سازی بوده یعنی یه پارک یا بلوار رو چمن کاری کردن مردم هم گفتن به به .در زمان اقای بهرامی که تنها هنرشون ساخت بدترین و بی هویت ترین بازار ایران بوده و تزریق صدها نفر نیرو به شهرداری …آقای جاوید شهرداری رو با ۸۰میلیارد بدهی تحویل آقای مقدم دادن طبق اسناد مقدم تا به امروز تمام بدهی جاوید را تصویه کرده…آقای مقدم به دلیل اینکه نیروی جهادی هستن الویت کاریشون زیرساخت شهر یاسوج بوده پروژه هایی که مقدم در یاسوج اجرایی کرده هیچ شهرداری تا به امروز انجام نداده …
مردم یاسوج بهتره دست از قومیت گرایی بردارن و وقتی شخصی پیدا میشه که دغدغه اش کار و مردمه خودمون با دست خودمون نابودش نکنیم ،
من به عنوان یه شهروند جوان از جوانان خواهش میکنم نذارید شهرمون به دست ادم های بی کفایت بیافته
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1